Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik de status van de retourzending van 1 KPN TV+ Box op afgehandeld?

• June 18, 2025
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

HvE_forumbezoeker
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Goedendag,

Door aanpassing van de abonnementsvorm (als nieuwe TV klant) voor KPNTV+ zijn er gedurende een korte tijd 2x een order geweest voor levering van een KPN TV+ Box. Op de dag zelf is door 1 kpn medewerker de 1e order geannuleerd en daarna werd de 2e met de juiste en gewenste abonnementsvorm aangemaakt. Desondanks heb ik 2x een KPN TV+ Box ontvangen. 

Kort daarna verzoek gehad om 1 KPN TV+ Box te retourneren op de voorgeschreven wijze als in de mijn kpn app was aangegeven. Dit heb ik ook geretourneerd op 9 mei 2025. Via de PostNL app kan ik ook zien dat deze box op 11 mei is bezorgd bij KPN. Van deze retourzending heb ik ook een verzendbewijs.

• Ondanks de retourzending blijf ik telkenmale herinneringen ontvangen met het verzoek om 1 KPN TV+ box te retourneren om geen extra kosten in rekening gebracht te krijgen. Heb ik het geretourneerd dan hoef ik niets meer te doen.
  • Telefonisch heb ik vorige week ( na 2 verzoeken voor retournering) contact gehad met iemand aan de 0800-0402 klantenservicelijn. De medewerker heeft mijn reactie aangehoord en hier aantekeningen van gemaakt. Op mijn vraag of en naar wie ik een kopie van het verzendbewijs van de retournering mocht opsturen bij kpn kreeg ik als antwoord dat dat niet hoefde. De aantekeningen en de verdere interne communicatie bij kpn zou voldoende moeten zijn. Dit zou vanzelf opgelost worden. Expliciet gevraagd of ik toch een teugkoppeling kan krijgen als het afgehandeld is. Tot op heden niets gehoord en we zijn alweer 2 weken verder.
  • Wederom een herinnering (dit maal een laatste) ontvangen om 1 box te retourneren.

Ik ben een tevreden klant voor internet, mobiele telefonie en KPN TV+ diensten die ik nu van KPN afneem. Echter de afhandeling van deze retourzending verbaast mij ten zeerste en inmiddels irriteert me dit ook enorm op dit moment. Op dit punt gaat er in de organisatie van KPN iets niet goed. Hier laat de KPN organisatie steken vallen en alle “service” ten spijt die er bij contacten geboden wordt ervaar ik dit niet meer als zodanig. Wat kan ik nog doen opdat op korte termijn dit wel afgehandeld kan zijn? 

Ik mis hier echt een juiste persoon binnen de kpn die zegt: Ik pak dit op, zoek dit verder uit en u hoort van mij... en dit ook waar maakt”. 

Ik kan alleen morgen nog een brief sturen naar Antwoordnummer 10119 2400 VB  Alphen aan den Rijn met een kopie van het verzendbewijs en een kopie van het afleveringsbewijs dat PostNL het heeft afgeleverd als weergegeven in de PostNL App. Andere adresgegevens en\of contactgegevens zijn er niet. Zijn er nog andere goede opties mogelijk om te doen?

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden. Goede tips zijn welkom. Vakantieperiode komt er snel aan. Het zou fijn zijn als dit op korte termijn wel afgehandeld kan zijn.

Met vriendelijke groet,

H. van Esch 

Beste antwoord door Denise van KPN

Bedankt voor je bericht, ​@HvE_forumbezoeker. Wat vervelend dat de retourzending van de KPN TV+ Box nog niet is verwerkt.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je de apparatuur hebt teruggestuurd en het zelfs al bij de telefonische klantenservice hebt gemeld, dat je de herinnering mag negeren. We zien wel vaker dat er nog een herinnering wordt gestuurd na het doorgeven, doordat de notitie en verzending elkaar gekruist hebben.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je wel graag zeker wilt weten dat je geen extra kosten krijgt.

De snelste optie is om (opnieuw) telefonisch contact met ons op te nemen. Mijn collega aan de telefoon kan (nogmaals) een notitie in het systeem zetten. Dat zou voldoende moeten zijn.

Wil je liever jouw bewijs meesturen, dan kan je deze sturen naar het antwoordnummer uit jouw bericht. Vermeld daarbij ook duidelijk jouw klantnummer.

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.

2 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Bedankt voor je bericht, ​@HvE_forumbezoeker. Wat vervelend dat de retourzending van de KPN TV+ Box nog niet is verwerkt.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je de apparatuur hebt teruggestuurd en het zelfs al bij de telefonische klantenservice hebt gemeld, dat je de herinnering mag negeren. We zien wel vaker dat er nog een herinnering wordt gestuurd na het doorgeven, doordat de notitie en verzending elkaar gekruist hebben.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je wel graag zeker wilt weten dat je geen extra kosten krijgt.

De snelste optie is om (opnieuw) telefonisch contact met ons op te nemen. Mijn collega aan de telefoon kan (nogmaals) een notitie in het systeem zetten. Dat zou voldoende moeten zijn.

Wil je liever jouw bewijs meesturen, dan kan je deze sturen naar het antwoordnummer uit jouw bericht. Vermeld daarbij ook duidelijk jouw klantnummer.

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.

HvE_forumbezoeker
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw reactie. Vandaag zal ik de brief versturen met vermelding van klantnummer en kopie verzendbewijs. Daarmee beschouw ik het voor mezelf als afgehandeld. 

Met vriendelijke groet,

H van Esch