Skip to main content
Antwoord

Hoe krijg ik een retourcode om Digitenne terug te sturen?

• November 16, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

wij willen een digitenne kastje terug sturen omdat we ook in het buitenland tv willen kijken dat lukt niet met dit kastje.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@retour digitene ,

Om te beginnen: In sommige landen kun je wel degelijk naar FTA-zenders kijken (uit dat land) met jouw Digitenne-ontvanger. Het bekendste voorbeeld is Duitsland. Ongeveer twintig zenders zijn er FTA te bekijken. Maar ook in landen als Zweden en Finland heb ik al eens naar de FTA-zenders gekeken. Ook in Frankrijk en Engeland zijn er mogelijkheden. In Belgie alleen in Wallonie.

Wat betreft terugsturen, je moet sowieso eerst opzeggen.

Geen retoursticker ontvangen nadat je opgezegd hebt? Voeg dan een briefje erbij in een eigen doos met je gegevens en het klantnummer van het opgezegde abonnement.

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Meer informatie:

3 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 16, 2025

Hi ​@retour digitene ,

Heb je Digitenne opgezegd? Dan zal je namelijk binnen een paar weken een mail met streepjescode moeten ontvangen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Hallo ​@retour digitene ,

Om te beginnen: In sommige landen kun je wel degelijk naar FTA-zenders kijken (uit dat land) met jouw Digitenne-ontvanger. Het bekendste voorbeeld is Duitsland. Ongeveer twintig zenders zijn er FTA te bekijken. Maar ook in landen als Zweden en Finland heb ik al eens naar de FTA-zenders gekeken. Ook in Frankrijk en Engeland zijn er mogelijkheden. In Belgie alleen in Wallonie.

Wat betreft terugsturen, je moet sowieso eerst opzeggen.

Geen retoursticker ontvangen nadat je opgezegd hebt? Voeg dan een briefje erbij in een eigen doos met je gegevens en het klantnummer van het opgezegde abonnement.

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Meer informatie:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 16, 2025

Zet éérst het kastje stop in je MijnKPN account! Dan krijg je vanzelf een barcode via e-mail die je op het PostNL punt via je telefoon laat scannen. 

Krijg je geen retourdoos? Dan kan ie in een eigen doosje. Alleen het kastje met 230 volt adapter moeten terug.