Skip to main content
Vraag

Hoe lang duurt het verwerken van een factuur betaling via iDEAL?

• November 24, 2025
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Ik wil graag een nieuw abonnement afsluiten met telefoon. Echter wordt deze aanvraag afgewezen omdat er nog een openstaande factuur zou zijn (AI was niet gelukt). Deze openstaande factuur heb ik afgelopen vrijdag gedaan via iDeal. Als ik inlog in de KPN-omgeving zie ik dat het verwerkt is en er geen openstaande factuur is. 

Krijg ik nog een mail ter bevestiging of hoe lang is de verwerkingstijd? Zodat ik een nieuw abonnement af kan sluiten.

Alvast bedankt voor de hulp!

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

Beste ​@MaxDuin zie onderstaande link voor aanvullende info:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Dank voor de reactie. Echter zie ik dus dat die betaald en verwerkt is, maar krijg ik ook vandaag weer de afwijzing omdat er een openstaande factuur zou zijn. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

Dank voor de reactie. Echter zie ik dus dat die betaald en verwerkt is, maar krijg ik ook vandaag weer de afwijzing omdat er een openstaande factuur zou zijn. 

Dan is de betaling nog niet helemaal verwerkt door de KPN-systemen.

Anders even contact opnemen met KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Oke helder. Dank je wel voor de snelle respons. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemiddag ​@MaxDuin , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is vreemd; als de factuur in MijnKPN is voldaan zou alles verwerkt moeten zijn en zou het ook geen belemmering moeten zijn om een nieuwe abonnement met toestel af te sluiten. Ik heb daar niet direct een verklaring voor maar ik hoop dat je hier inmiddels al contact over hebt gehad met onze Helpdesk. Mocht je daar nog niet aan zijn toegekomen, dan kun je hier zelf ook een belafspraak voor inplannen. Deel je de uitkomst ook hier nog even met ons? Ik ben toch wel heel benieuwd naar de stand van zaken en of het inmiddels nog is gelukt!