Skip to main content
Beantwoord

Hoe lang duurt overzetten nummer van prepaid naar abo

• August 29, 2025
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoe lang duurt het voordat een KPN prepaidnummer is overgezet naar een KPN abo?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Henrik1. Welkom op de community! Bij het overstappen van KPN Prepaid naar een KPN-abonnement bepaalt de activatiedatum wanneer je prepaidkaart stopt.

• Sim Only: Je kiest zelf wanneer je simkaart actief wordt. Doe je dit niet binnen 20 dagen, dan wordt de simkaart automatisch geactiveerd.

• Abonnement met toestel: De simkaart wordt direct actief als je het toestel ontvangt. De levertijd van het toestel bepaalt dus wanneer dit is.

Op deze pagina lees je meer over het overstappen van Prepaid naar een abonnement

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Henrik1 

Nummerbehoud van een prepaid aansluiting naar een mobiel abonnement, kan snel afgerond zijn.
Meestal al binnen 3 werkdagen nadat je het abonnement hebt aangevraagd.
Let wel, nummerportering vindt alleen op werkdagen plaats, niet in het weekend.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 29, 2025

Bedankt. Betreft tel. nr. binnen KPN. Wanneer moet ik de nieuwe simkaart gebruiken? Nadat ik bericht van de KPN heb gehad dat mijn nummer is overgezet?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Henrik1 

Van KPN prepaid naar KPN abonnement duurt met nummerbehoud 3 werkdagen, maar daar wordt je door KPN keurig op de hoogte gehouden per mail.

Alles over het overstappen van KPN prepaid naar KPN abonnement lees je op de volgende website, klik op de link: Overstappen van Prepaid naar abonnement

Je nieuwe simkaart of eSIM (keuze is aan jouw) wordt actief op de dag dat je prepaid nummer overgezet wordt naar je abonnement, je prepaid simkaart doet dan niets meer.
In de mail die je van KPN gaat ontvangen, staat exact op welke dag en datum je 06-nummer wordt overgezet, vaak gebeurd dit ergens tussen 9:00 en 15:00 uur.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Hoi ​@Henrik1. Welkom op de community! Bij het overstappen van KPN Prepaid naar een KPN-abonnement bepaalt de activatiedatum wanneer je prepaidkaart stopt.

• Sim Only: Je kiest zelf wanneer je simkaart actief wordt. Doe je dit niet binnen 20 dagen, dan wordt de simkaart automatisch geactiveerd.

• Abonnement met toestel: De simkaart wordt direct actief als je het toestel ontvangt. De levertijd van het toestel bepaalt dus wanneer dit is.

Op deze pagina lees je meer over het overstappen van Prepaid naar een abonnement

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

Hoi Vikash,  Jouw info is niet in overeenstemming met de brief die ik van KPN kreeg na activatie van de simkaart. en andere info op deze site.Ik zou geinformeerd worden door de KPN wanneer mijn nummer zou zijn overgezet. En tot nu toe dus nog niets van hen gehoord. Ga direct naar een KPN winkel en hoop dat ze me daar kunnen helpen.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Zie mijn reactie in je andere topic ​@Henrik1 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 3, 2025

Probleem opgelost. Zeer vakkundig geholpen bij KPN winkel. Wat bleek: info per mail van KPN over overzetten telefoonnummer bleek onjuist.  Bij het overstappen van KPN Prepaid naar een KPN-abonnement bepaalt de activatiedatum wanneer de prepaidkaart stopt en het abo. actief wordt. (cfm. info van Vikash - zie boven). Op de prepaid SIM kaart stond het nieuwe abo genoteerd, dus abo was al actief. Wel heeft de medewerker van KPN de nieuwe SIM kaart alsnog in de telefoon geplaatst.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 3, 2025

Hoi Vikash,  Jouw info is niet in overeenstemming met de brief die ik van KPN kreeg na activatie van de simkaart. en andere info op deze site.Ik zou geinformeerd worden door de KPN wanneer mijn nummer zou zijn overgezet. En tot nu toe dus nog niets van hen gehoord. Ga direct naar een KPN winkel en hoop dat ze me daar kunnen helpen.  

Vikash, jouw antwoord op mijn vraag bleek de juiste te zijn en de info per mail van KPN en berichten van gebruikers op de community site onjuist. Nogmaals bedankt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Henrik1 Wat fijn dat het is opgelost en dat je in de winkel zo goed bent geholpen! Bedankt dat je hier even terugkoppelt hoe het zat, dat helpt vast ook anderen. 😊

Veel plezier met je nieuwe abonnement!