Skip to main content
Beantwoord

Hoe ver voor einde contract kan ik boetevrij opzeggen?

• December 10, 2025
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

Mijn 2-jarig contract voor TV en Internet loopt af op 20-02-2026. Met ingang van welke datum kan ik het contract bij KPN boetevrij opzeggen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Coenrad100, wat fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen door de community. Dank hiervoor. 

Ale we allemaal stukjes goede informatie delen hebben we aan het eind een mooi volledig antwoord 🌈

En zo is het. Hieronder alles samengevoegd. 😊

Je kunt nu al jouw contract opzeggen per 20 februari 2026. Als je dat inderdaad wilt doen per die datum, zorg dan dat je dat uiterlijk op 20 januari 2026 doet vanwege de maand opzegtermijn. 

Je kunt nu al dit formulier invullen: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/internet-tv-bellen/opzegging-doorgeven

KPN belt je altijd nog even om je opzegging te bevestigen. Dit doen ze met een 088-telefoonnummer. 

Je kunt ook zonder het formulier opzeggen door rechtstreek contact met de klantenservice. Neem dan contact op met KPN klantenservice: 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Alternatief kan je 120 dagen van tevoren overstappen op een andere provider met de overstapservice. Dan zorgt de andere provider dat KPN per 20 februari wordt opgezegd en hun dan beginnen. Op die manier zit je geen dag zonder diensten.

10 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Coenrad100 

Je kunt je contract boetevrij en zonder afkoopsom per 20 februari 2026 opzeggen, via de klantenservice van KPN.

Je kunt dat nu al regelen met iemand van de klantenservice, hierbij zeg je dat je jouw contract per einddatum (20 februari 2026) wilt beëindigen, en dus wilt stop zetten.

De klantenservice is bereikbaar via 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting op 1200.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen

En wie weet heeft de medewerker die je te spreken krijgt nog een leuke verleng aanbieding voor je, tenzij je echt over wilt stappen naar een andere provider. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 10, 2025

Hallo ​@Coenrad100 ,

Je kunt nu al jouw contract opzeggen per 20 februari 2026. Als je dat inderdaad wilt doen per die datum, zorg dan dat je dat uiterlijk op 20 januari 2026 doet vanwege de maand opzegtermijn. 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/internet-tv-bellen/opzegging-doorgeven

KPN belt je altijd nog even om je opzegging te bevestigen. Dit doen ze met een 088-telefoonnummer. 

Je kunt ook zonder het formulier opzeggen door rechtstreek contact met de klantenservice. Neem dan contact op met KPN klantenservice: 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 10, 2025

Alternatief kan je 120 dagen van tevoren overstappen op een andere provider met de overstapservice. Dan zorgt de andere provider dat KPN per 20 februari wordt opgezegd en hun dan beginnen. Op die manier zit je geen dag zonder diensten.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dank ​@Ik_Combineer, want dit is inderdaad een goed advies voor TS ​@Coenrad100 .
Zo zit je inderdaad geen dag zonder internet, televisie en vast bellen, maar gaat het (als alles goed gaat) naadloos in elkaar over.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 10, 2025

Ale we allemaal stukjes goede informatie delen hebben we aan het eind een mooi volledig antwoord 🌈

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Alle bedankt voor jullie reactie. Duidelijk nu wat ik moet doen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 10, 2025

Graag gedaan ​@Coenrad100 

Maar welke mogelijkheid ga je nu uitvoeren? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Kpn opzeggen en nieuw 2 jaar contract bij Odido

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Kpn opzeggen en nieuw 2 jaar contract bij Odido

Hoi ​@Coenrad100 

Als dit jouw keuze is geworden, adviseer ik je om gebruik te maken van de overstapservice bij het aanvragen van een abonnement bij Odido.
Dus niet zelf het abonnement bij KPN gaan opzeggen!!! Dit doet Odido voor jouw.

Hiermee zorg je ervoor, dat je geen moment zonder internet en televisie komt te zitten, en de overstap (als alles goed gaat, en zoals het zou moeten) naadloos in elkaar over loopt.
Zodra Odido is geactiveerd en je abonnement daar van start gaat, krijgt KPN vanuit Odido een seintje dat het abonnement beëindigd kan worden.

Maar dan moet je bij de aanvraag bij Odido niet vergeten, om de optie “overstapservice” aan te zetten, tijdens het bestellen bij Odido.

Heb je daarnaast maar één aansluitpunt voor glasvezel in je meterkast hebt zitten, en je zou KPN zelf gaan opzeggen (wat ik je dus afraadt), dan is er een grote kans dat je enkele dagen zonder internet komt te zitten, omdat KPN eerst de lijn vrij moet geven alvorens Odido het stokje kan overnemen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Hi ​@Coenrad100, wat fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen door de community. Dank hiervoor. 

En zo is het. Hieronder alles samengevoegd. 😊