Skip to main content
Vraag

Hoe verander ik de aanhef in begeleidende e-mail bij factuur (staat op naam van ex)?

• May 18, 2026
  • 3 reacties
  • 20 keer bekeken

Ik heb een vraag over de aanhef in de begeleidende e-mail bij mijn maandelijkse factuur van mijn mobiel abonnement. Hoewel het abonnement gewoon op mijn eigen naam staat, wordt ik in de e-mail steevast aangesproken als “Beste mevrouw (mijn naam) ev (naam ex-man)”. Ik heb net gebeld met de KPN helpdesk en die weten niet hoe ze dit moeten oplossen. Ze stelden voor dat ik zou proberen in mijn profiel “gebruik naam echtgenoot” aan te zetten en daar mijn eigen achternaam in te vullen en dan weer uit te zetten. Dit heb ik net geprobeerd maar dat kan ik niet opslaan. Of dat ik het maar zo laat omdat het contract wel gewoon goed staat. Maar ja, ik ben inmiddels al bijna 9 jaar gescheiden…

Iemand nog een beter idee?

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Mimumimu. Als je gaat trouwen of scheiden en je achternaam verandert, is een contractovername niet nodig. Je kunt je naam gewoon laten aanpassen via onze klantenservice. De aanhef in je e-mailfactuur komt waarschijnlijk uit een oud gekoppeld veld (zoals partnergegevens) in ons systeem. Dit kan alleen door de klantenservice worden aangepast na een verificatie.

Het is wel vreemd dat je eerder hebt gehoord dat de klantenservice niet wist hoe dit opgelost kan worden. Dit zou in principe gewoon door de klantenservice opgepakt moeten kunnen worden.

Het handigst is om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice, zodat zij dit direct voor je kunnen corrigeren.

Laat je in dit topic weten of het daarmee is opgelost?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2026

Dankjewel voor je antwoord, ik heb dit topic aangemaakt vlak nadat ik met de klantenservice heb gesproken, die hebben mijn identiteit geverifieerd maar konden dit echt niet aanpassen. Ze heeft het nog nagevraagd bij een collega, en toen kreeg ik als oplossing partnernaam aanzetten en dan mijn eigen naam invullen en dan later weer uitzetten. Dit heb ik geprobeerd maar ik kan de partnernaam niet opslaan. 
Mijn achternaam staat overigens wel goed in het systeem verder, maar het is alleen bij de aanhef in de e-mails bij mijn mobiele facturen dat de naam van mijn ex erbij staat (door dat oude gekoppelde veld?), bij andere e-mails van kpn gaat het wel goed. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb het even nagekeken en zie dat de partnernaam niet meer aan je gegevens gekoppeld is. Op de eerstvolgende factuur zou dit nu goed moeten staan. Wil je die factuur even afwachten? Laat het gerust weten als het daarna nog niet klopt.