Skip to main content
Vraag

Hoe werkt opzeggen bij een verhuizing als KPN het huidige abonnement niet kan leveren?

• April 21, 2026
  • 4 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik heb momenteel glasvezel 1000 Mbit internet en tv abonnement. Daarnaast 2 mobiele abonnementen. Binnenkort ga ik verhuizen naar een woning in het buitengebied. KPN levert hier alleen het Snel 100 abonnement waarbij de maximaal haalbare downloadsnelheid 6 Mbit is. KPN dochter Solcon levert wel glasvezel (?) op de nieuwe locatie maar alleen het Start pakket tot maximaal 50 Mbit. Hierbij is geen TV mogelijk. 

KPN biedt dus geen internet mogelijkheden die vergelijkbaar zijn met mijn huidige contract. Betekent dit dat ik het internet/tv abonnement  kosteloos kan beëindigen? Geldt dit ook voor de mobiele abonnementen? Contractsduur is nog 22 maanden. 

4 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Welke kleur glasvezel heb je. Ik vermoed dat Solcon ook via koper gaat 50mbps zijn dsl snelheden. Dus die zullen ook 6mpbs leveren. Maar voor buiten gebied levert kpn een 4G module om de lijn te upgraden 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2026

Welke kleur glasvezel heb je. Ik vermoed dat Solcon ook via koper gaat 50mbps zijn dsl snelheden. Dus die zullen ook 6mpbs leveren. Maar voor buiten gebied levert kpn een 4G module om de lijn te upgraden 

Er is nog geen glasvezel aansluiting in het huis en ik zie ook nergens kabels in de straat. Ik ga er dus inderdaad vanuit dat ook Solcon via koper levert. De 4G module levert denk ik weinig op en sowieso te weinig voor TV via internet. Mobiel bereik is ook erg slecht. Op de website van KPN buitengebied internet met de buitenantenne zie ik ook alleen maar rode zendmasten (te ver/niet goed gericht op deze locatie). Bij voorkeur zou ik dus zowel internet en TV als 2 mobiele abonnementen opzeggen. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2026

Beste ​@Jo_La Maak een terugbelafspraak via onderstaande link om e.e.a. te overleggen:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jo_La, welkom op onze community, je kunt hiervoor het beste terecht bij mijn collega's van de verhuisafdeling of afdeling opzeggingen via de link die ​@JanD hierboven noemt. Zij kijken dan even mee naar je opties!