Skip to main content
Beantwoord

Hoe wijzig ik de tenaamstelling van een mobiel abonnement naar die van mijn werkgever?

• January 6, 2026
  • 7 reacties
  • 62 keer bekeken

Voor mijn buitenlandse werkgever heb ivm verhuizing in maart 2020 bij jullie filiaal persoonlijk een abbonement voor mijn werkgever afgesloten. De KPN medewerker heeft het contract op mijn persoonlijke naam gezet ipv op mijn werkgever. Ik was alleen de persoon dit in naam van mijn werkgever dit kwam regelen, aangezien zij niet vanuit de USA even langs kunnen komen. Leuke fout, waarmee ik sindsdien nog steeds mee zit. Nu wil ik de naam van mijn buitenlandse werkgever op de KPN rekenining hebben staan ipv mijn persoonlijke naam.

Hoe kan dit geregeld worden? Wat is hiervoor nodig? Hoelang duurt dit voordat het geregeld is? Is er een engelse site van jullie aangezien mijn werkgever (is alleen engelstalig) dit zelf moet regelen,  aangezien zij nu de verantwoording voor het KPN  abbonement moeten dragen, zoals dit in maart 2020 had moeten gebeuren door jullie mederwerker.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@CWT, wat jammer dat het abonnement niet direct op de gewenste wijze af is gesloten 🙁

De aanvraag van een contractovername kan je online indienen: Formulier contractovername . Net als JanD wil ik je echter aanraden om eerst even te bellen met onze zakelijk helpdesk, om na te vragen hoe de contractovername hiervoor het best geregeld kan worden. Je contract moet namelijk worden omgezet van een particulier abonnement op jouw naam, naar een zakelijk abonnement op naam van je werkgever. Dit kan echt alleen worden geregeld met een contractovername en ik weet niet of het nog iets uitmaakt dat het om een buitenlandse werkgever gaat. Aangezien er een KvK aanwezig is, verwacht ik dat het wel moet lukken, maar ik ben niet van de zakelijke markt dus 100% zeker weten doe ik het niet.

Laat je weten hoe het is gegaan?

7 reacties

JanD
Superuser
  • January 6, 2026

Beste ​@CWT in dit geval kun je het beste even contact opnemen met KPN Zakelijk via 0800 0403 tijdens NL kantooruren.

Succes.

• January 6, 2026

De KPN medewerker heeft het contract op mijn persoonlijke naam gezet ipv op mijn werkgever.

Lijkt me vrij logisch. Je kunt niet zomaar een abonnement afsluiten op naam van een ander. Je zult daar op 1 of andere manier een machtiging voor moeten hebben ofzo. Geen idee hoe dat precies werkt. Maar zomaar even de KPN winkel binnenlopen en het ff regelen zal het niet zijn.

Bedenk je ook dat een abonnement bij KPN op een Nederlands adres geregistreerd moet worden. Heeft jouw werkgever een Nederlands adres? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@CWT 

Als het op naam moet komen te staan van je werkgever, dan kom je uit bij een zakelijk mobiel abonnement, en niet bij een particulier mobiel abonnement wat bij jouw is afgesloten in de winkel.

Hierbij dient je werkgever ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel (KvK) hier in Nederland, met daarbij een Nederlands adres.
Daarbij is jouw werkgever diegene die het contract moet ondertekenen, en dus de tekenbevoegde is van het contract, met daarbij zijn of haar geldig legitimatiebewijs.

Daarbij kun jij géén abonnement afsluiten op naam van je werkgever, dat kan alleen door je werkgever zelf gedaan worden in de vorm van een zakelijk mobiel abonnement.

Jouw werkgever zit helemaal in Amerika, en heeft dus géén enkele band met Nederland, en heeft dus ook géén inschrijfnummer van KvK met daarbij een Nederlands adres (van het bedrijf).
Hierdoor is het dus niet mogelijk om het zakelijk abonnement op naam van jouw werkgever te zetten, met daarbij wellicht een Amerikaanse bankrekening.

Het enige wat je kunt doen, is dus een particulier mobiel abonnement op je eigen naam, wat in de winkel ook keurig is gebeurd, omdat je in Nederland komt wonen en dus een inwoner van dit land bent geworden.

Met je werkgever kun je dan afspreken, dat jouw maandelijkse factuur van KPN door je werkgever wordt betaald, al is dat natuurlijk wel in Euro’s.

• January 7, 2026

Maar zo'n medewerker in de winkel, die heeft er natuurlijk op geheel vakkundige wijze een knol aan gedraait. Die gaat niet zeggen: "dat kan niet". Die staat daar om abonnementen te verkopen. Dus die vraagt de persoonlijke gegevens van ​@CWT en verkoopt hem/haar een normaal particulier abonnement. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Een machting in naam van mjn werkgever heb ik overlegd bij het afsluiten hiervan. Wij hebben een officieel adres in Nederland. Het bedrijf staat bij KVK geregistreed.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

KPN in Son waar ik geweest ben heeft een particulier abbonement afgesloten op mijn naam. Dat is mij niet verteld, Ik ben gekomen in naam van mijn werkgever met een officiele authorizatie dat ik van mijn werkgever om voor hun aan zakelijk abbonement af te sluiten. Wij staan ingeschreven bij de KVK, hebben een Nederlands adres en kantoor. De betaling van de KPN rekening gaan via automatische incasso van de rekening van mijn werkgever. Dus het klopt niet dat er geen KVK, geen Nederlands adres is. Alleen de naam op de faktuur moet gewijzigd worden. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hi ​@CWT, wat jammer dat het abonnement niet direct op de gewenste wijze af is gesloten 🙁

De aanvraag van een contractovername kan je online indienen: Formulier contractovername . Net als JanD wil ik je echter aanraden om eerst even te bellen met onze zakelijk helpdesk, om na te vragen hoe de contractovername hiervoor het best geregeld kan worden. Je contract moet namelijk worden omgezet van een particulier abonnement op jouw naam, naar een zakelijk abonnement op naam van je werkgever. Dit kan echt alleen worden geregeld met een contractovername en ik weet niet of het nog iets uitmaakt dat het om een buitenlandse werkgever gaat. Aangezien er een KvK aanwezig is, verwacht ik dat het wel moet lukken, maar ik ben niet van de zakelijke markt dus 100% zeker weten doe ik het niet.

Laat je weten hoe het is gegaan?