Skip to main content
Vraag

Hoge rekening door internetkosten in Suriname

• 27 februari 2025
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

3 weken geleden kwam ik aan in Suriname. Zonder dat ik het wist, had ik mijn internet nog aan staan. Na een halve minuut heb ik deze direct uitgezet. Nu heb ik een rekening van €94. Mijn abonnement kost €34,55. Graag zou ik alleen dit bedrag willen betalen.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22058 reacties
  • 27 februari 2025

Dag ​@Fieke van Bergeijk als je buiten de EU komt of jouw mobieltje maakt contact met een zendmast buiten de EU gaat het hard wat de kosten betreft. Aan de gemaakte kosten zal kpn niets doen. Je kunt dit voorkomen! Sms BESCHERMING AAN naar 1266. Doe dat nu meteen!!

Forum|alt.badge.img+2

KPN data kosten in Suriname:

Binnen de bundel:

100 MB  E 9,99

500 MB  E 39,99

Buiten de bundel:

100 MB  E 250,00

500 MB  E 1250,00

Buiten de bundel dus een vreemd hoog en niet kosten georienteerd tarief.

Dank voor uw antwoord. Ik heb dit gedaan. Betekent dit nog wel dat ik alsnog de extra kosten moet betalen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8444 reacties
  • 28 februari 2025

Ja ​@Fieke van Bergeijk helaas wel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Rot dat je kosten buiten je bundel gemaakt hebt ​@Fieke van Bergeijk.

Ik zie dat je goede tips gekregen hebt hier. Het is inderdaad heel goed om de bescherming die ​@Joep1965 noemde aan te zetten, op die manier kan het niet weer gebeuren. Ik kan helaas niets doen aan de kosten die buiten de bundel gemaakt zijn, omdat het toestel verbinding met het buitenlandse netwerk gemaakt heeft. De bescherming aanzetten is een hele goede, daarnaast lees je ook hier meer over de kosten van dataroaming in het buitenland:

Als je inhoudelijk nog vragen hebt over de gemaakte kosten, kan je een belafspraak maken voor hulp hierbij. Een van mijn collega's belt je dan terug en helpt je verder.

Reageer