Skip to main content
Beantwoord

Hoger maandbedrag dan afgesproken bij verlenging contract

• June 11, 2025
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Goedenavond, ik heb een probleem met de bedragen die op mijn huidige contract staan. Toen ik 15 of 16 november mijn contract verlengde bij KPN zijn mij andere bedragen toegezegd dan dat nu op het contract staan. Ik kreeg een bevestiging van mijn afspraken in de mail. deze klopte niet. Daar heb ik toen over teruggebeld en het had te maken met een fout in het systeem. Mij is toegezegd dat alles goed stond en zou kloppen. Dit is mij in twee gesprekken toegezegd en beloofd . Dat is heel lang goed gegaan. Nu ben ik een half jaar verder en stijgt mijn maand tarief met ruim € 17 dat is niet wat we hebben afgesproken. Met de klantenservice heb ik een aantal keer contact gehad maar kom ik niet verder. Wat ik graag wil is dat iemand luistert naar het audiolog wat opgeslagen zou moeten zijn bij KPN. Ik heb gesproken in eerste instantie op 15 november met een collega van de klantenservice. Hij heeft mij op 16 november teruggebeld. In beide gesprekken is gesproken over het tarief wat ik zou gaan betalen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Welkom op de KPN Community, ​@Freeze01! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Nu is dit alleen niet de beste plek voor een vraag als deze. De community is een platform waar vooral klanten met elkaar in gesprek zijn en waar wij, moderators, aanwezig zijn om deze gesprekken in goede banen te leiden, signalen op te pikken en nog veel meer. Wij kunnen niet helpen bij het controleren en/of corrigeren van een bestelling. Daarvoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan via een belafspraak of via een van de social media kanalen (Instagram https://ig.me/kpn of Facebook https://m.me/kpn.).

Wat ik nog wel mee kan geven, is dat wat ​@Marlon92 zegt, juist is:

Jij hebt via de mail een bevestiging gekregen van de verlenging. Deze bevestiging kon jij doorlezen en controleren. Je had 14 dagen de tijd om bezwaar te maken. Als je dat niet doet, dan ga je definitief akkoord met de verlenging. Wat er dan in dat telefoongesprek besproken is, dat is niet meer relevant. 

De bevestiging is leidend op het moment dat je hiermee akkoord bent gegaan. Mocht je deze niet meer hebben, dan kan mijn collega van de klantenservice je deze opnieuw toesturen. Maar aanpassen zal niet gaan, ben ik bang, aangezien het langer dan 14 dagen geleden is.

Hopelijk kom je er zo uit. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• June 11, 2025

Misschien is bij jou hetzelfde aan de hand als hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Dank je wel voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat dit om hetzelfde gaat. Ik hoop dat KPN de moeite wil nemen om de audio logs te openen, ik weet 100% zeker wat er afgesproken is. 

• June 11, 2025

Dank je wel voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat dit om hetzelfde gaat. Ik hoop dat KPN de moeite wil nemen om de audio logs te openen, ik weet 100% zeker wat er afgesproken is. 

Dat gaat niet. Ten eerst is het maar de vraag of er überhaupt iets opgenomen is. En als dat gebeurt is, dan is het gesprek anoniem opgeslagen. Gesprekken worden voor trainingsdoeleinden soms opgeslagen. Niet om later terug te luisteren wat er met de klant afgesproken is.

Jij hebt via de mail een bevestiging gekregen van de verlenging. Deze bevestiging kon jij doorlezen en controleren. Je had 14 dagen de tijd om bezwaar te maken. Als je dat niet doet, dan ga je definitief akkoord met de verlenging. Wat er dan in dat telefoongesprek besproken is, dat is niet meer relevant. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Welkom op de KPN Community, ​@Freeze01! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Nu is dit alleen niet de beste plek voor een vraag als deze. De community is een platform waar vooral klanten met elkaar in gesprek zijn en waar wij, moderators, aanwezig zijn om deze gesprekken in goede banen te leiden, signalen op te pikken en nog veel meer. Wij kunnen niet helpen bij het controleren en/of corrigeren van een bestelling. Daarvoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan via een belafspraak of via een van de social media kanalen (Instagram https://ig.me/kpn of Facebook https://m.me/kpn.).

Wat ik nog wel mee kan geven, is dat wat ​@Marlon92 zegt, juist is:

De bevestiging is leidend op het moment dat je hiermee akkoord bent gegaan. Mocht je deze niet meer hebben, dan kan mijn collega van de klantenservice je deze opnieuw toesturen. Maar aanpassen zal niet gaan, ben ik bang, aangezien het langer dan 14 dagen geleden is.

Hopelijk kom je er zo uit. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.