Skip to main content

Hoi hoi. 

Van de week heb ik meedere keren contact gehad de 1 daar van heeft mijn heel goed geholpen en heeft mijn doorgestuurd naar wft collections. Uit haar verhaal blijkt dat hun de codering a2 verwijderd na dat alles is betaald. De andere collega's van jullie hebben mijn alleen maar meer de grond gestampt met dat het niet gaat lukken en dat ze nogal bijdehand deden. 

Ik heb een mail gestuurd naar wft collections.

Kunnen hun er voor zorgen dat de codering a2 wordt verwijderd bij bkr. Want zo iets kreeg ik wel mee uit het verhaal. 

Ik heb mijn huis al verkocht en daarna een nieuwe huis gekocht en daar moet natuurlijk ook de hypotheek geregeld worden. Dit werd afgewezen en wisten niet waardoor het nou kwam. Tot dat ik.op bkr ging kijken en een achterstand had bij kpn. Dit wordt snel mogelijk betaald. Wat nou als het betaald.is. wordt het dan door wft collections de codering a 2 verwijderd.?

Bij bkr kan en moet kpn wft collections belangen afwijzing formulier in vullen voor de codering verwijdering. Gebeurt dit ook echter na de betaling. 

Ik zit nogal hoog in de stress en ben er ziek van.

Liefs en een fijne dag verder 

Hoi Miep,

Zaken als BKR registraties en hypotheken die niet soepel verlopen zijn altijd stressvolle dingen. Goed om te zien dat je al wel bij het juiste loket bent, namelijk “collections”.

Ik vind het niet heel duidelijk in je bericht staan of er nog iets moet gebeuren. Maar sowieso: voldoe zo snel mogelijk je achterstand en neem daarna sowieso weer contact op met collections. Dit forum is niet geschikt voor spoed zaken. Hier helpen gebruikers elkaar en geen andere gebruiker kan helpen bij Hypotheek en BKR issues en al helemaal niet als zaken spoed gaan hebben.

Kunnen hun er voor zorgen dat de codering a2 wordt verwijderd bij bkr.

Een code A2 te verwijderen kan niet, deze blijft 5 jaren staan na de aflossing van de betalingsachterstand. Anders dan code A, deze kan direct verwijdert worden na de aflossing. Dat is zo geregeld om dat code A2 uit een ernstige gebeurtenis ontstaat. B.v. als iemand structurele betalingsachterstand heeft en heeft een betalingsregeling maar houdt niet aan deze regeling. De krediet is in een keer opeisbaar en de schuldeiser heeft het gedaan, vaak met overdragen aan een incassobureau. Dit is zo geregeld om toekomstige kredietgever te beschermen. Sommige hypotheker negeren de A2 code, maar het is een uiterste uitzondering. Een verwijdering lukt alleen via een rechterlijke procedure als het aangetoond wordt dat de kredietgever fouten gedaan heeft bij het registreren van A2-code.

A2 kan misschien niet verwijderd worden. Maar er kan wel een codering bijgezet worden waarmee aangegeven word dat de schuld/achterstand inmiddels betaald is.

Kunnen hun er voor zorgen dat de codering a2 wordt verwijderd bij bkr.

Een code A2 te verwijderen kan niet, deze blijft 5 jaren staan na de aflossing van de betalingsachterstand. Anders dan code A, deze kan direct verwijdert worden na de aflossing. Dat is zo geregeld om dat code A2 uit een ernstige gebeurtenis ontstaat. B.v. als iemand structurele betalingsachterstand heeft en heeft een betalingsregeling maar houdt niet aan deze regeling. De krediet is in een keer opeisbaar en de schuldeiser heeft het gedaan, vaak met overdragen aan een incassobureau. Dit is zo geregeld om toekomstige kredietgever te beschermen. Sommige hypotheker negeren de A2 code, maar het is een uiterste uitzondering. Een verwijdering lukt alleen via een rechterlijke procedure als het aangetoond wordt dat de kredietgever fouten gedaan heeft bij het registreren van A2-code.

Het kan wel verwijderd worden door kpn provider krediet. Ik heb zelf bkr gesproken hier over. Er moet dan een belangenafweging gedaan worden. 

Hoi Miep,

Zaken als BKR registraties en hypotheken die niet soepel verlopen zijn altijd stressvolle dingen. Goed om te zien dat je al wel bij het juiste loket bent, namelijk “collections”.

Ik vind het niet heel duidelijk in je bericht staan of er nog iets moet gebeuren. Maar sowieso: voldoe zo snel mogelijk je achterstand en neem daarna sowieso weer contact op met collections. Dit forum is niet geschikt voor spoed zaken. Hier helpen gebruikers elkaar en geen andere gebruiker kan helpen bij Hypotheek en BKR issues en al helemaal niet als zaken spoed gaan hebben.

Heey. 

Ik ga vaak van de hak naar de tak namelijk. Kunnen wij niet anders even prive chat doen. 

Hoi Miep,

Heey. 

Ik ga vaak van de hak naar de tak namelijk. Kunnen wij niet anders even prive chat doen. 

@Vulpen Is een systeembeheerder van KPN en reageert hier onder persoonlijke titel, waardoor hij je hierbij niet kan helpen (dit is echt aan de afdeling collections). Het was dan ook slechts een advies.  

Het is het beste om een belafspraak te maken via de belafspraakmethode met de afdeling collections, je kan niet meer zelf bellen naar deze afdeling sinds kort.

Een A2 kan inderdaad verwijderd worden, maar daarvoor moet je wel een zeer sterk verhaal hebben en hopen dat KPN coulance toont.  

Ik heb paar dagen geleden contact gehad met hun. Ik begreep dat er een mogelijkheid is om de codering te verwijderen. Bedankt voor je bericht 

Gaan ze wat voor je doen nu dan of ?

Ja zeker. Wel als alles is betaald. Ik heb al betaaldatum met ze afgesproken. Ook hebben ze mijn makelaar gesproken. 

Dan kun je niets anders doen dan afwachten, het is niet anders. Veel sterkte met de zaak, en laten we hopen op een goede afloop!

Natuurlijk is te hopen dat KPN het de TS gaat helpen, maar het is de vraag waarom ze het gaan doen. Het is ook verplichting ermee verbonden, als een toekomstige kredietverstrekker probleem zou krijgen en achter komen, dat KPN het uit coulance de codering verwijdert heeft, heeft KPN consequentie te dragen. 

Hier een overzicht van negatieve A-codereing

Code
A  Achterstand. U betaalde al een aantal maanden niet (tenminste 3 maanden).
H  Herstelmelding. U heeft geen achterstand meer in uw betalingen.
1  Er is een betalingsregeling. Dat betekent dat u de schuld in delen mag betalen.
2  U moet het overgebleven bedrag in 1 keer terugbetalen.
3  U hoeft de schuld niet meer te betalen. Soms staat er een einddatum.
4  De persoon of het bedrijf bij wie u de lening heeft, krijgt geen contact met u.
5  Er is een betalingsregeling voor achterstand op een hypotheek. Deze code gaat weg als de betalingsregeling stopt.

Van deze codering zijn A2 en A3 de meest ernstig. A2 betekent dat de persoon een structurele wanbetaler is, en A3 betekent dat de kredietgever al alle hoop opgaaf en de schuld of een deel ervan kwijt schold.

Natuurlijk is te hopen dat KPN het de TS gaat helpen, maar het is de vraag waarom ze het gaan doen. Het is ook verplichting ermee verbonden, als een toekomstige kredietverstrekker probleem zou krijgen en achter komen, dat KPN het uit coulance de codering verwijdert heeft, heeft KPN consequentie te dragen. 

Hier een overzicht van negatieve A-codereing

Code
A  Achterstand. U betaalde al een aantal maanden niet (tenminste 3 maanden).
H  Herstelmelding. U heeft geen achterstand meer in uw betalingen.
1  Er is een betalingsregeling. Dat betekent dat u de schuld in delen mag betalen.
2  U moet het overgebleven bedrag in 1 keer terugbetalen.
3  U hoeft de schuld niet meer te betalen. Soms staat er een einddatum.
4  De persoon of het bedrijf bij wie u de lening heeft, krijgt geen contact met u.
5  Er is een betalingsregeling voor achterstand op een hypotheek. Deze code gaat weg als de betalingsregeling stopt.

Van deze codering zijn A2 en A3 de meest ernstig. A2 betekent dat de persoon een structurele wanbetaler is, en A3 betekent dat de kredietgever al alle hoop opgaaf en de schuld of een deel ervan kwijt schold.

Ben ik zeker met je eens, ook het nut van de BKR is een beetje weg op deze manier.
Maar KPN schijnt het vaker te doen, blijkbaar denken hun er makkelijker over dan ons.

Hallo iedereen,,

Het heeft even geduurd voor dat de codering A2 verwijderd kon worden door kpn finance maar toch is het gelukt. Ik ben ze zo dankbaar.

Nu hypotheek nog regelen en ik kan met mijn hele gezin verhuizen naar ons nieuwe plekje

Reageer