Skip to main content
Beantwoord

Icaro schrijft onterecht 9,99 van mijn mobiele rekening af

• September 26, 2026
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Sinds Maart 2026 wordt iedere mnd 9,99 Euro van mijn mobiele rekening afgeschreven . Betreft Fraude van Icaro.  (totaal 69,93 euro.) ricardo/e-bill.mobi) Ik heb de dienst inmiddels geblokkeerd. ik betwist deze kosten formeel. ik heb mij nooit bewust aangemeld voor deze dienst. ik heb nooit toestemming gegeven voor deze afschrijving. Er hier sprake van misleiding . Aangezien KPN optreedt als de partij die deze frauduleuze partij toegang geeft tot mijn factuur verzoek ik u dringend de onterechte kosten te 69,93 euro (7 mnd) te crediteren.

Admin: privégegevens verborgen

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Anten 

Welkom op de community van KPN.

Voor terugbetaling van in totaal 69,93 euro, dien je direct contact op te nemen met iCaro zelf.
KPN zal deze gemaakte kosten niet aan jou terugbetalen, omdat KPN alleen maar de betalingen van de dienst iCaro uitvoert, en daarna het bedrag weer overmaakt op de bankrekening van iCaro.

KPN staat volledig los van de diensten die iCaro levert aan hun klanten, KPN voert alleen namens iCaro de betalingen uit, en daar blijft het ook bij.

Dus neem voor terugave (creditering) van de in totaal 63,93 euro, direct contact op met de klantenservice van iCaro, via 1 van de volgende contact mogelijkheden:

Leg aan iCaro uit wat er is gebeurd, en vraag om teruggave van het geld.

3 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 26, 2026

Als dit via KPN Pay plaatsvind, dan is KPN enkel het doorgeefluik. 

Zie ook dit topic met uitleg:

Je zult dus echt contact moeten opnemen met Ricardo/e-bill.mobi.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Anten 

Welkom op de community van KPN.

Voor terugbetaling van in totaal 69,93 euro, dien je direct contact op te nemen met iCaro zelf.
KPN zal deze gemaakte kosten niet aan jou terugbetalen, omdat KPN alleen maar de betalingen van de dienst iCaro uitvoert, en daarna het bedrag weer overmaakt op de bankrekening van iCaro.

KPN staat volledig los van de diensten die iCaro levert aan hun klanten, KPN voert alleen namens iCaro de betalingen uit, en daar blijft het ook bij.

Dus neem voor terugave (creditering) van de in totaal 63,93 euro, direct contact op met de klantenservice van iCaro, via 1 van de volgende contact mogelijkheden:

Leg aan iCaro uit wat er is gebeurd, en vraag om teruggave van het geld.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi  ​@Anten . Welkom hier.

Volgens mij hebben Ariën en Michel hierboven al duidelijk uitgelegd hoe dit werkt en daar kan ik eigenlijk weinig meer aan toevoegen. KPN is hierbij inderdaad vooral het doorgeefluik voor de betaling en voor een terugbetaling zul je bij iCaro zelf moeten zijn.

Het voorzichtig goede nieuws is dat je in dit soort situaties meestal wel je geld terug kunt krijgen als je die route bewandelt. Neem dus vooral contact met iCaro op, leg uit dat je de dienst niet bewust hebt afgesloten en betwist de kosten. Vraag daarbij om terugbetaling van het volledige bedrag.

Hopelijk wordt het snel en netjes opgelost!