Skip to main content
Beantwoord

Ik betaal al 18 maanden voor een vast nummer die ik al 20 jaar niet meer heb

• April 3, 2025
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Na raadplegen van mijn facturen blijkt dat ik al 18 maanden €2 betaal voor een vast nummer dat ik al 20 jaar niet meer heb.

Contact gehad met klantenservice om een bedrag van €37 terug te vragen. Maar volgens ene Miriam kan KPN niks voor me betekenen. 

Blijkbaar kan KPN zomaar een bedrag in rekening brengen zonder je daarvan op de hoogte brengen.

Heel raar dat er tot november 2023 nooit een bedrag voor een vast nummer op de factuur stond.

Op mijn vraag om doorverbonden te worden met een leidinggevende werd negatief geantwoord. Je kunt dus verder niks meer.

Ben al langer dan 20 jaar klant bij KPN maar dit heb ik nog niet meegemaakt. 

Denk dat ik maar eens ga overstappen 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@1fcleon ,

De afgelopen jaren is dat Vast Bellen uit alle oude Alles-in-één-abonnementen gehaald. Als het goed is, zijn de betreffende klanten daar toen over geïnformeerd via bv een mededeling op de factuur. De laatste groep was in juli 2024. Het is toen in ieder geval ook gecommuniceerd en bovendien staat het ook (nog steeds) op de website: 

https://www.kpn.com/service/internet2024

Bij de veelgestelde vragen: 

Ik zie op mijn juli factuur dat er een extra regel staat met ‘Vast Telefoonnummer’ en een bedrag van 2 euro. Hoe komt dat?

Bij sommige klanten zat Vast bellen nog in de totale abonnementsprijs. En kon je niet zien wat je hiervoor betaalde. Na 1 juli hebben we dit beter inzichtelijk gemaakt door het uit de totale abonnementsprijs te halen. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de inflatiecorrectie die we in juni hebben gecommuniceerd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• April 3, 2025

Je moet je facturen controleren. Daar zijn ze voor.

Je schrijft 18 maanden. Voor die 18 maanden betaalde je er niet voor? Had je toen geen Alles-in-1 abonnement waar het in zat?

• Auteur
  • Topper
  • April 3, 2025

Ik heb hier geen bericht van KPN over gehad.

En je wil me toch niet vertellen dat KPN niet weet/ziet dat ik geen vast nummer meer gebruik.

• April 3, 2025

Ik heb hier geen bericht van KPN over gehad.

En je wil me toch niet vertellen dat KPN niet weet/ziet dat ik geen vast nummer meer gebruik.

Daar mogen ze denk ik helemaal niet naar kijken ivm de wet op de privacy. 

Daarnaast zijn er ook nog klanten die hun nummer bewust aanhouden voor later gebruik. 

En dan nog, wat verwacht je dan? Dat KPN iets gaat doen wat tot resultaat heeft dat ze minder verdienen aan jou? KPN is voor zichzelf bezig. Niet voor jou.

Als jij minder kosten wilt hebben, dan zal je daar zelf voor moeten zorgen. Want een ander doet het niet.

• Auteur
  • Topper
  • April 3, 2025

Het grootste probleem is dat je niks kunt. Klantenservice verteld je dat ze niks voor je kunnen doen en that's it.

Geen mogelijkheid om met een hogere in rang in contact te komen.

De reinste DDR praktijken

• April 3, 2025

Geen mogelijkheid om met een hogere in rang in contact te komen.

Nee dat doen ze niet. Daar vragen de hele dag mensen naar. Als ze klanten zouden doorverbinden naar die persoon, dan zou die persoon het razend druk krijgen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 3, 2025

Hoi ​@1fcleon 
Je kunt altijd nog het  klachtenformulier  invullen indien je dit wenst.
Antwoord kan wel even duren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2025

dat ik geen vast nummer meer gebruik

Niet gebruiken is wat anders dan niet meer hebben. Ik durf te wedden dat als je een vast toestel inplugt je gewoon kunt bellen. 

😉 kijk maar eens in je modem. Er staat vast nog je nummer op SIP 1 geconfigureerd. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 3, 2025

Beste ​@1fcleon , gewoon je vaste telefoon abo opzeggen en je verlies nemen voor de afgelopen 18 maanden voor het niet controleren van je facturen, anders had je toentertijd meteen aan de bel kunnen trekken .

• April 3, 2025

Na raadplegen van mijn facturen blijkt dat ik al 18 maanden €2 betaal

En voor die tijd, wat betaalde je toen, of was het toen “gratis” ?

voor een vast nummer dat ik al 20 jaar niet meer heb.

Niet meer hebt, of niet in gebruik ?
Wel ooit opgezegd ?

Heel raar dat er tot november 2023 nooit een bedrag voor een vast nummer op de factuur stond.

O ! aha, daar heb ik het antwoord al.

Het zou kpn sieren als ze dit uitzoeken en netjes oplossen.

En aan de andere schrijvers hier, iets meer empathie zou wel mooi zijn in dit soort gevallen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 3, 2025

Hallo ​@1fcleon ,

De afgelopen jaren is dat Vast Bellen uit alle oude Alles-in-één-abonnementen gehaald. Als het goed is, zijn de betreffende klanten daar toen over geïnformeerd via bv een mededeling op de factuur. De laatste groep was in juli 2024. Het is toen in ieder geval ook gecommuniceerd en bovendien staat het ook (nog steeds) op de website: 

https://www.kpn.com/service/internet2024

Bij de veelgestelde vragen: 

Ik zie op mijn juli factuur dat er een extra regel staat met ‘Vast Telefoonnummer’ en een bedrag van 2 euro. Hoe komt dat?

Bij sommige klanten zat Vast bellen nog in de totale abonnementsprijs. En kon je niet zien wat je hiervoor betaalde. Na 1 juli hebben we dit beter inzichtelijk gemaakt door het uit de totale abonnementsprijs te halen. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de inflatiecorrectie die we in juni hebben gecommuniceerd.

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties. 

Contact gehad met kpn en alles is netjes opgelost.