Skip to main content

Trouwe klanten worden gestraft is mijn ervaring. Zo'n 10 jaar heb ik mijn "instap abonnement" (gratis Spotify premium maar ik betaal voor F secure en KPN service plus) niet aangepast en daardoor betaal ik nu 88,87 voor internet, bellen en TV. Zucht. Het lijkt op een kranten abonnement. Daar wordt je ook slechts beloond met korting als je starter bent.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Goedemiddag ​@Pantalon. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat dit niet een situatie is die je wenst en het kan inderdaad voordelig zijn om periodiek te kijken naar de status van je abonnement. Dat kan via de site van KPN maar je kan ook even een terugbelafspraak maken en dan zet een collega samen met je de abonnementen op een rij.

Het aanbod met bijbehorende prijzen wat nieuwe klanten krijgen, dat kan jij ook krijgen. Uiteraard krijg je geen welkomskorting. Maar verder kan jij precies hetzelfde krijgen als nieuwe klanten. Je moet er wel nadrukkelijk om vragen. Een medewerker aan de telefoon zal in eerste instantie voorstellen om je huidige abonnement te verlengen met daarbij een beetje korting. Dat is soms interessant. Maar vaak zat ook helemaal niet.

Als je hier een schermafdruk plaatst van pagina 2 van de factuur, dan kunnen we kijken wat voordeliger is voor jou.

Zojuist contract aangepast, scheelt mij 23,= p/mnd (excl. KPN service plus) met mijn antieke abonnement van 88 euro (incl. KPN service plus en opnemen) . Jarenlang wifi problemen gehad, Gisteren nieuwe Experiabox V12 ontvangen en geinstalleerd en nu weer wifi zoals het zou moeten. Experiabox V10 deed het nog…. Leermoment is om regelmatig te gaan bellen/vergelijken. Jammer dat dit niet automatisch gaat volgens een "cafetaria model" en kennelijk "onderhandelbaar" is. Het blijft vreemd dat nieuwe klanten minder hoeven te betalen dan trouwe klanten.

Daar is niks vreemds aan. KPN is een commercieel bedrijf. Die gaat niet zomaar uit zichzelf iets doen wat ze geld kost. Waarom zouden ze?

En jij betaald nu net zoveel als een nieuwe klant. Afgezien van de welkomskorting. Maar dat lijkt me logisch. 

Zojuist contract aangepast, scheelt mij 23,= p/mnd (excl. KPN service plus) met mijn antieke abonnement van 88 euro (incl. KPN service plus en opnemen) . Jarenlang wifi problemen gehad, Gisteren nieuwe Experiabox V12 ontvangen en geinstalleerd en nu weer wifi zoals het zou moeten. Experiabox V10 deed het nog…. Leermoment is om regelmatig te gaan bellen/vergelijken. Jammer dat dit niet automatisch gaat volgens een "cafetaria model" en kennelijk "onderhandelbaar" is. Het blijft vreemd dat nieuwe klanten minder hoeven te betalen dan trouwe klanten.

Dat is nog eens een mooie besparing. 

KPN heeft in de loop der jaren een enorme wirwar aan verschillende abonnementsvormen gehad. Zolang jij niets doet, blijft zo'n oud abonnement bestaan, waarbij het abonnement wel ieder jaar duurder wordt door de toegepaste prijsindexatie.  

Het is slim om regelmatig jouw abonnement te verlengen waarbij je in de praktijk elke paar jaar ook over kunt stappen op de laatste abonnementsvorm. Die is dan goedkoper omdat je dan de prijs gaat betalen die ook geldt voor nieuwe klanten. 

Fijn dat je toch een mooi alternatief hebt gevonden ​@Pantalon, het loont inderdaad om periodiek je abonnement na te lopen om te kijken of deze nog aansluit bij je wensen!

Reageer