Skip to main content
Vraag

Ik blijf facturen krijgen na opzeggen met overstapservice, klantenservice helpt niet

• June 30, 2025
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

Zoals ik bij velen terug lees hebben wij ook problemen met facturen. Er wordt gefactureerd terwijl wij al geen klant meer zijn. Na 10x bellen geven ze aan terug te storten, maar in plaats van terugstorten krijg je een “boete” voor het “laat” overstappen. Wij zijn in onze bedenktijd overgestapt omdat wij thuis geen bereik hadden. Hier hebben wij ook een mail over gekregen ivm overstapservice. Dit hebben wij samen met mijn broer gedaan (hij voor zijn eigen huishouden). Zij hebben alles prima geregeld volgens KPN maar wij krijgen een boete omdat een overstapservice volgens de medewerker geen reden is dat je binnen bedenktermijn bent overgestapt. 
Sterker nog, ik heb in onze bedenktermijn aantal keren gebeld dat ik nog in de bedenktijd zit en het goed wil afsluiten. Medewerker van KPN geeft mij instructies die ik volg (overstapservice aanvragen etc etc omdat ik anders zonder internet zit) En nu beweren ze dat het niet zo werkt. 
Ik ben hoog zwanger en al 3,5 weken slapeloos vol stres doordat ik maar niet geholpen word en niet gehoord word. Dit heeft negatieve effecten getoont op mijn zwangerschap en mijn eigen gezondheid. 
Volgens KPN nemen ze telefoongesprekken op en veranderen ze het in een tekst voor commerciële doeleinden. Ik geef aan dat ze dit aub moeten teruglezen maar dat wordt uiteraard genegeerd. 
Ik wacht al 1 maand op een credit van een factuur waar we geen gebruik van hebben gemaakt van het internet en onterechte boete door de valse informatie van hun medewerker. Ik neig juridisch door te gaan gezien ik ook voorbeeld heb van de situatie van mijn broer met hetzelfde manier van overstappen en data. Ook heb ik een mail heb dat onze internet wordt overgenomen door een andere provider binnen de bedenktermijn. Maar dan ga ik mijn medische gegevens ook meenemen gezien mijn baby door stres vroegtijdig wilt komen. 

5 reacties

• June 30, 2025

Tijdens de 14 dagen bedenktijd van een nieuw abonnement moet je annuleren. Als jij dat niet gedaan hebt, dan zit je er nu aan vast.

Van overstappen is in die 14 dagen geen sprake volgens mij. Vokgens mij kan dat helemaal niet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

Van overstappen is in die 14 dagen geen sprake volgens mij. Vokgens mij kan dat helemaal niet. 

Overstappen is niet anders geregeld in bedenktijd, maar de abonnee krijgt niet automatisch zijn oude abonnement terug. Hier voorbeeld uit mijn eigen overstappen T-Mobile → KPN

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij T-Mobile Thuis. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.

14 dagen bedenktijd
U kunt KPN Internet 1 Gbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u deze overeenkomst  annuleren binnen 14 dagen nadat wij uw diensten hebben klaargezet voor gebruik. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt dan van ons een bevestiging per e-mail.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Dat is ook wat ik ze probeer duidelijk te maken. Ik belde om abonnement te annuleren waarop medewerker antwoord “prima maar dan zit je per direct zonder internet dus vraag je nieuwe prodiver maar om een overstapservice”. Zo gezegd zo gedaan. Woordje annuleren heb ik dus zeker aangegeven. Dat ik een verkeerde instructie/informatie krijg van een medewerker van KPN mogen ze eerder collega’s beter inlichten dan klanten onder druk zetten en uiteindelijk proberen misbruik van te maken. 

Daarnaast, zoals aangegeven heeft mijn broer precies hetzelfde gehandeld op zelfde dagen (dus bedanktijd).  We waren zelfs bij elkaar op bezoek om elkaar te helpen en daar is het wel goed gegaan. Dit laat mij alleen denken aan “verschil van achternaam”. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

“prima maar dan zit je per direct zonder internet dus vraag je nieuwe prodiver maar om een overstapservice”.

Dat is je fout, als de nieuwe provider niet binnen 14 dagen je kan aansluiten, wordt pas op de aansluitdatum KPN opgezegd, en dan niet meer binnen de bedenktijd. Je moet zelfs opzeggen een een tussenabo nemen, zoals Klik&Klar van Odido voor 1 maand.

B.v. bij Odido is de minimale wachttijd 11 dagen voor nieuwe abonnee  al heel dichtbij de limiet van 14 dagen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Klopt, eindstand heb ik het wel telefonisch geannuleerd. Dat vraagt kpn toch van klanten? 
Het gaat hier nogsteeds om een KPN medewerker die dit niet goed invoert en verkeerde informatie deelt met klanten. Of ik nu wel of geen overstapservice heb aangevraagd en dit zo is geregeld. Mijn abonnement is binnen de 14 dagen telefonisch geannuleerd.