Skip to main content
Vraag

Ik ga opzeggen binnen opzegtermijn

• April 2, 2026
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Na een jaar of 30 dacht ik KPN weer eens een kans te geven en daar heb ik inmiddels alweer enorm spijt van. Ik zit nog net binnen de 2 weken bedenktijd. Heeft er iemand ervaring met opzeggen en weer teruggaan naar Ziggo? Pak je bij Ziggo je oude abonnement weer op of ga je daar een nieuw jaarcontract aan?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

Hallo ​@Dursly ,

Je zal daar een nieuw jaarcontract krijgen, maar geen welkomstkorting of welkomstcadeau. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2026

Bedankt voor de info  Dan kan ik dus beter kijken naar een andere glasvezelprovider. Enig idee hoe snel andere glasvezelproviders kunnen opleveren als er geen opzegtermijn van een vorige provider hoeft te worden afgewacht?

Blijft mijn KPN verbinding de volle gefactureerde 1e maand actief of stopt die direct na het opzeggen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

Bij KPN zal de facturatie per direct stoppen. Dat komt omdat je nog in de veertien dagen bedenktijd zit. ook het internet en TV zal per direct stoppen. 

Daarna (na die veertien dagen) zou je vast zitten aan je contract. En na afloop van het contract geldt een opzegtermijn van één maand. Maar goed, dat is nu nog niet aan de orde. 

Persoonlijk zou ik gewoon bij KPN blijven, maar dat is natuurlijk jouw eigen keuze. Nu ga je gedoe krijgen en heb je een tijdje geen internet en TV. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2026

Afzeggen en iets anders regelen is idd veel gedoe, waar ik niet op zit te wachten. Maar 2 jaar met tegenzin vastzitten aan KPN na een valse start is ook geen fijn vooruitzicht. Ik dub nog even verder, met deze info. Bedankt.