Skip to main content
Beantwoord

Ik ga samenwonen en wil mijn abonnement samenvoegen

• October 8, 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb 27 november 1 jaar kpn tv en internet in gebruik en ik heb daar toen als welkomstcadeau een tv bij gekregen. Nu is het zo dat ik per december ga samenwonen met mijn vriend en hij heeft al kpn, mijn abonnement zou 2 jaar duren maar kan ik dus niet mee nemen, is er een manier dat ik de tv wel mee kan nemen en eventueel mijn abonnement aan die van mijn vriend kan koppelen? Hij heeft alleen internet en geen tv namelijk. 

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Marleenp. Welkom op de community! Gefeliciteerd met jullie plannen om te gaan samenwonen, dat is een mooie stap. Ik snap goed dat je even wilt weten wat er dan gebeurt met jouw abonnement.

Ik zie dat er hierboven al een goed antwoord is gegeven op je vraag, waarvoor dank! Het is inderdaad niet mogelijk om abonnementen samen te voegen. Wat wél kan, is dat je even contact opneemt met onze klantenservice. Zij kunnen samen met jou kijken wat in jullie situatie het handigst is. Soms is er een oplossing mogelijk, bijvoorbeeld door te bekijken of één van jullie abonnementen kan worden aangepast of meeverhuist.

Ik begrijp dat dit niet het makkelijke antwoord is waarop je hoopte, maar fijn dat je dit even navraagt. Zo kunnen we samen zorgen dat alles straks goed geregeld is in jullie nieuwe huis. 🏡

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marleenp 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen erg leuk om samen te gaan wonen met je vriend, en dat ook nog eens in de feestmaand december.
Een nieuw begin en een nieuw fase in je leven.

Dan het antwoord op je gestelde vraag.
NEE, dat is helaas niet mogelijk!

Je kunt twee verschillende contracten niet samenvoegen tot één, en kun je hiermee dus niet koppelen met elkaar.
Wat wel kan, is om het abonnement (als die contract vrij is) van je vriend volledig op te zeggen, en dan jouw abonnement mee te nemen naar het adres van je vriend.
Dit zou je dus even met je vriend moeten gaan overleggen.

De gratis televisie die je als welkomstcadeau hebt gekregen, kun je gewoon meenemen naar je vriend, dit staat namelijk los van het contract en je abonnement.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 10, 2025

Wat een leuk nieuw stadium in je leven! 

Om daar ook tv te kijken zal je vriend een eigen tv abonnement erbij moeten nemen. Jouw tv abonnement kan je niet meenemen naar een andere kpn internet (only) aansluiting.

Hoe kijkt je vriend nu tv?

Helaas raak je dus je opnamen dan wel kwijt.

Je kunt wel je e-mail laten overzetten naar zijn abonnement.

Verder vind je hier alles over gaan samenwonen:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen

Over het televisietoestel kan ik je niet verder informeren. Daarover kun je wachten op een community moderator of via het formulier of even bellen met de klantenservice. Ik denk dat je het toestel wel mag houden. Tenslotte al in gebruik.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hoi ​@Marleenp. Welkom op de community! Gefeliciteerd met jullie plannen om te gaan samenwonen, dat is een mooie stap. Ik snap goed dat je even wilt weten wat er dan gebeurt met jouw abonnement.

Ik zie dat er hierboven al een goed antwoord is gegeven op je vraag, waarvoor dank! Het is inderdaad niet mogelijk om abonnementen samen te voegen. Wat wél kan, is dat je even contact opneemt met onze klantenservice. Zij kunnen samen met jou kijken wat in jullie situatie het handigst is. Soms is er een oplossing mogelijk, bijvoorbeeld door te bekijken of één van jullie abonnementen kan worden aangepast of meeverhuist.

Ik begrijp dat dit niet het makkelijke antwoord is waarop je hoopte, maar fijn dat je dit even navraagt. Zo kunnen we samen zorgen dat alles straks goed geregeld is in jullie nieuwe huis. 🏡