Skip to main content

Ik heb al enige jaren een zilver abonnement, hier heb ik genoeg aan en zeer tevreden over. Sinds kort is de glasvezel aangebracht in mijn woning. Kan ik dat zilver abonnement meenemen als ik overstap op glasvezel.

"enige jaren" is volgens mij een understatement. Ik heb al sinds 2014 een Hussel abo en dat is vorig jaar oktober verder ongewijzigd overgezet naar glasvezel. 

Ik heb al enige jaren een zilver abonnement, hier heb ik genoeg aan en zeer tevreden over. Sinds kort is de glasvezel aangebracht in mijn woning. Kan ik dat zilver abonnement meenemen als ik overstap op glasvezel.

Gewoon even bellen en aangeven dat je de “drager” gewijzigd wil hebben van koper naar glas. Niet meer, niet minder. Alles waar je buiten deze wijziging ja op zegt zal ten koste gaan van je huidige abonnement en kan extra kosten mee brengen. 

Ik heb al enige jaren een zilver abonnement...

Wat betaal je per maand als ik vragen mag?

Zo dat is een oud abonnement uit 2010 als ik tweakers mag geloven. Die snelheden zijn wel echt ook van die tijd.

Hallo ​@schou006 ,

Normaal gesproken wijzigt jouw abonnement niet als er glasvezel aangesloten wordt. Maar zodra je wijzigingen wilt toepassen die niet binnen jouw oude propositie passen, dan ga je wel wel over op de huidige abonnementsvorm.  

@Marlon92 rond de €90, als ik hetzelfde pakket zou nemen ben ik €122 kwijt.

@Marlon92 rond de €90, als ik hetzelfde pakket zou nemen ben ik €108 kwijt.

Wat heb je nu voor die 90 euro dan? 200 mbit internet, 2 tv ontvangers en telefonie? Ook nog Spotify erbij?

Bedankt voor de antwoorden ik weet even genoeg.

Ai1 Zilver ?? 

Ik ken alleen Ai1 Instap, Standaard, en Premium. Uitgegeven vanaf 2014 ! 

Jouw abonnement zal derhalve nog ouder zijn. Mogelijk nog een DSL abonnement, want voor 2014 werd er onderscheid gemaakt tussen abonnement via FttH of DSL.

Het abonnement wat jij hebt is dus van vóór 2014. Of dát meegaat naar naar glasvezel durf ik dus niet te zeggen. Mijn Ai1 Instap is indertijd wel meegegaan.

@Marlon92 100mb spotify premium opnemen 2 ontvangers pluspakket telefoon onbeperkt bellen

Ik ben nog even verder gaan zoeken ​@schou006 . En op basis van het verhaal in de start van onderstaande topic mag je verwachten dat ook jouw Zilver mee gaat naar glasvezel.

Deze persoon heeft Alles-in-1 Zilver op glasvezel.

Bij een verhuizing worden (heel) oude abonnementen op zeker uitgefaseerd.

100mb

€ 42,50 

spotify premium

€ 12,99

opnemen

Gratis in level 2

2 ontvangers

€ 12,50 + € 6,-

pluspakket

Gratis in level 1

telefoon onbeperkt bellen

€ 3,- + € 10,99

Zit je in level 2 combivoordeel? 

Hoi ​@schou006 

Als het goed is heb jij het middelste abonnement van de 3 KPN pakketten hierboven uit 2010.
Dan betaal je met de diverse inflatiecorrecties meer dan die 80,- euro van 15 jaar geleden.
Want voor 42,50 euro per maand (zie het overzicht van ​@Noordzee ) heb je momenteel al het internetabonnement van 100 Mbit/s.

Dus als ik een optelsom zou maken met de actuele tarieven, op basis van de huidige producten die je momenteel afneemt bij KPN, kom ik op het volgende uit:

• Internet 100 MBit/s   42,50,- euro
  • Spotify Premium       10,99,- euro
  • Tweede TV ontvanger  6,- euro
  • Vast bellen                   3,- euro
  • Onbeperkt bellen.      10,99,- euro

Totaal per maand zou je dan op 73,48 euro per maand uit gaan komen, dus een besparing van 16,52 euro per maand als je zou overstappen naar de nieuwste propositie (zie overzicht bij ​@Noordzee ).

Dus waar jij die 122,- euro vandaan haalt, is mij compleet een raadsel, aangezien je juist goedkoper uit bent als je zou overstappen naar de nieuwste propositie.

Vanzelfsprekend maak jij uiteindelijk de keuze, ik geef je dit als goede advies mee.

Hallo ​@schou006 ,

Normaal gesproken wijzigt jouw abonnement niet als er glasvezel aangesloten wordt. Maar zodra je wijzigingen wilt toepassen die niet binnen jouw oude propositie passen, dan ga je wel wel over op de huidige abonnementsvorm.  

Hallo ​@schou006 ,

In de reactie hieronder ga ik nog in op de prijzen van jouw huidige abonnement en de huidige propositie. 

Maar eerst nog één keer het antwoord op jouw vraag: 

Jouw alles-in één-zilver-abonnement kun je ongewijzigd behouden als je overstapt op glasvezel.

100mb spotify premium opnemen 2 ontvangers pluspakket telefoon onbeperkt bellen

Geen probleem, dit is ook via glasvezel prima mogelijk. 

@schou006 

Omdat hierboven diverse andere leden iets schrijven over het prijsverschil met jouw huidige abonnement, geef ik jou hieronder de link om eventueel jouw abonnement aan te passen:

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) mogelijk goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

100mb spotify premium opnemen 2 ontvangers pluspakket telefoon onbeperkt bellen

Dit zou dan worden : 

Internet 42,50

Spotify 10,99

Opnemen 4,99
TV + Extra Ontvanger 18,50
Pluspakket 9,99 
Telefoon + Onbeperkt Bellen 13,99 
Alles bij elkaar 100,96

Dat is duurder dan de door jou genoemde 90,00

Heb je ook een mobiel abonnement bij KPN?, dan worden het pluspakket en het opnemenpakket gratis en dan kom je uit op 85,98. Dan zou je iets goedkoper uitkomen dan de door jou genoemde 90,00.  

Marlon92 en Michel uit Arnhem zijn ervan uit gegaan dat je een mobiel abonnement hebt bij KPN, ​@Michel.uit.Arnhem is bovendien de 12,50 voor TV vergeten in zijn overzicht.     

Check dus goed of een overstap naar TV+ voor jou wel voordelig is. Bovendien werkt TV+ anders dan jouw huidige ontvanger.

Het is dus niet verplicht om over te stappen naar de huidige abonnementsvorm, je kunt ook gewoon jouw huidige abonnement aanhouden.    

Hoi ​@Noordzee 

Ik was inderdaad het KPN TV+ gedeelte mee te nemen in mijn overzicht, fijn en bedankt dat je dit even op een correcte wijze hebt opgepakt.
In dat geval komt het totaalbedrag er ook anders uit te zien, wat voor TS ​@schou006 ook belangrijk is, mocht TS over willen stappen naar de nieuwste propositie.

Maar eerst nog één keer het antwoord op jouw vraag: 

Jouw alles-in één-zilver-abonnement kun je ongewijzigd behouden als je overstapt op glasvezel.

Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen of dat nog steeds zo is. Volgens mij wilt KPN erg graag af van het oude portfolio en kan me goed voorstellen dat ze dit eerst om willen zetten naar een combi abonnement.

Deels off topic bijzonder dat KPN in 2010 wel wel gelijke up en download leverde via ftth, rond 2015 was dit enkel met bijbetaling. Daarom dat ik destjds voor Telfort koos die leverden wel standaard gelijke up en download.

Verder omdat in of na 2016 de DSL klanten in prijs gelijk zijn getrokken met klanten via glasvezel, worden ze uiteraard 1 op 1 omgezet, omdat de meeste dsl klanten verhoudings gewijs veel te veel betalen.

Ps ​@Henk2304 hussel is er pas vanaf oktober 2019.

@PeterG de klant in dat andere topic had al een glasvezel verbinding, dat is toch iets anders dan hier het geval is. Daar ging het om een snelheids verhoging.

@Rowi. Kan zijn, maar ik heb nu Hussel met een einddatum uit 2015, afgesloten in 2014. Ik ben dus al 10 jaar contractvrij. In die jaren ben ik van VDSL naar BVDSL, naar BVVDSL en tenslotte vorig jaar oktober naar glasvezel gegaan. En afgezien van wat aanpassingen in de snelheid (30 > 60  > 100 > 200 > 100 en nu weer gratis naar 200) is er al die tijd door mij voor zover ik weet verder niets aan m'n abo aangepast. 

@Rowi. Kan zijn, maar ik heb nu Hussel met een einddatum uit 2015, afgesloten in 2014. Ik ben dus al 10 jaar contractvrij. In die jaren ben ik van VDSL naar BVDSL, naar BVVDSL en tenslotte vorig jaar oktober naar glasvezel gegaan. En afgezien van wat aanpassingen in de snelheid (30 > 60  > 100 > 200 > 100 en nu weer gratis naar 200) is er al die tijd door mij voor zover ik weet verder niets aan m'n abo aangepast. 

Dat abonnement kan heel goed in 2014 zijn afgesloten maar niet als Hussel abonnement toen was er KPN Compleet mogelijk is dat later omgezet naar Hussel zonder contract wijziging.

Hoe dan ook, Zilver is dus al echt (ruim?) van vóór die tijd. Dus toch al wel knap oud. En daar ging het mij om. 

Ik werk inmiddels bijna 10 jaar voor KPN en ken geen Ai1 Zilver 🤯

Dat schema van ​@Michel.uit.Arnhem bewijst het ​@Ik_Combineer .

Wel duur zeg. 50/50 voor 80 euro! Wel inclusief tv en telefoon. 

Alles-in-1 Instap (50/50) uit 2011 was toen iets van € 60 euro.

Ik kan  me niet voorstellen dat ​@schou006 met het 2023 propositie duurder uit zou zijn dan met Alles-in-1 Zilver. 

Nu 100/100 € 42,50. Tv € 12,50, telefoon € 3. € 63,00.

Ik werk inmiddels bijna 10 jaar voor KPN en ken geen Ai1 Zilver 🤯

Haha, dat stamt dan ook uit 2010! 

Dat schema van ​@Michel.uit.Arnhem bewijst het ​@Ik_Combineer .

Wel duur zeg. 50/50 voor 80 euro! Wel inclusief tv en telefoon. 

Alles-in-1 Instap (50/50) uit 2011 was toen iets van € 60 euro.

Ik kan  me niet voorstellen dat ​@schou006 met het 2023 propositie duurder uit zou zijn dan met Alles-in-1 Zilver. 

Nu 100/100 € 42,50. Tv € 12,50, telefoon € 3. € 63,00.

Hoi ​@PeterG 

De tarieven van 2010 zijn inderdaad super hoog, als je dat vergelijkt met de huidige tarieven van KPN voor internet, televisie en vast bellen.

Voor die 80,- euro uit 2010 heb je nu een internetsnelheid van 500 Mbit/s (Down- en Upload), KPN TV+ en Vast Bellen met daarbij Onbeperkt Bellen NL.
En dan nog hou je enkele euro’s over.

In dat opzicht, zijn de tarieven wel omlaag gegaan in de afgelopen 15 jaar.

Reageer