Skip to main content
Antwoord

Ik heb de factuur betaald, maar zie dat nog niet in MijnKPN

• November 10, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen, 

Momenteel heb ik vanmorgen factuur betaald. Dit staat nog niet in mijn kpn. Hebben jullie het bedrag al binnen gekregen? 

Mvg.joanna passmann

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Joanna1996, welkom op de KPN Community!

Als je via de iDEAL-link betaald, duurt het doorgaans 2 uur voor jouw betaling is verwerkt. Maak je het openstaande bedrag handmatig over? Dan kan het tot 5 werkdagen duren voor de betaling is verwerkt. Daarna kan het nog even duren voor je de betaling in MijnKPN ziet. Maar als het bedrag van jouw rekening is afgeschreven, mag je ervan uit gaan dat het goed komt.

Ben je afgesloten? Houd er dan rekening mee dat het achterstallige bedrag én openstaande bedragen betaald moeten worden. Voorbeeld:

Er is een achterstallig bedrag van € 50,-. Daarnaast heb je net gisteren de nieuwe factuur ontvangen. Deze is ook € 50,-. Normaal gesproken betaal je dit na een paar dagen via automatisch incasso.

Als je geblokkeerd bent, moet je niet alleen de achterstallige € 50,- betalen, maar ook gelijk de € 50,- van de openstaande factuur.

Voor meer informatie, zie: Betaling van je KPN factuur uitstellen en wat te doen bij afsluiting.

5 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Beste ​@Joanna1996, als het bedrag van jouw rekening is afgeboekt dan duurt het vaak nog 2 dagen voor dit op de rekening van KPN is bijgeboekt. 

Wil je er zeker van zijn dat het goed is gegaan kun je beter even bellen naar het gratis nummer (0800) 0402 van de klantenservice. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

Goedemorgen, 

Ik heb via een link betaald van een sms. Er is wel afgeboekt maar zie het niet in het systeem staan.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 10, 2025

Je moet rekening houden met de verwerkingstijd van een betaling. De betaling wordt vanzelf opgepakt en verwerkt. Gewoon rustig afwachten. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Goedemorgen, 

Ik heb via een link betaald van een sms. Er is wel afgeboekt maar zie het niet in het systeem staan.

Beste ​@Joanna1996 Wil je er zeker van zijn dat de betaling goed is gegaan kun je beter even bellen naar het gratis nummer (0800) 0402 van de klantenservice. 

We zijn hier voornamelijk klant helpt klant zonder inzicht in KPN systemen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@Joanna1996, welkom op de KPN Community!

Als je via de iDEAL-link betaald, duurt het doorgaans 2 uur voor jouw betaling is verwerkt. Maak je het openstaande bedrag handmatig over? Dan kan het tot 5 werkdagen duren voor de betaling is verwerkt. Daarna kan het nog even duren voor je de betaling in MijnKPN ziet. Maar als het bedrag van jouw rekening is afgeschreven, mag je ervan uit gaan dat het goed komt.

Ben je afgesloten? Houd er dan rekening mee dat het achterstallige bedrag én openstaande bedragen betaald moeten worden. Voorbeeld:

Er is een achterstallig bedrag van € 50,-. Daarnaast heb je net gisteren de nieuwe factuur ontvangen. Deze is ook € 50,-. Normaal gesproken betaal je dit na een paar dagen via automatisch incasso.

Als je geblokkeerd bent, moet je niet alleen de achterstallige € 50,- betalen, maar ook gelijk de € 50,- van de openstaande factuur.

Voor meer informatie, zie: Betaling van je KPN factuur uitstellen en wat te doen bij afsluiting.