Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een contract bij Odido, kan ik al terug naar KPN?

• August 9, 2025
  • 10 reacties
  • 205 keer bekeken

Ik zit bij odido tot 2026 maar wil graag terug naar kpn kan ik al eerder terug of moet ik wachten tot 2026 omdat ik anders een boete krijg 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Emilys2812., welkom op de KPN Community. Je kunt altijd een overstap aanvragen. Hou dan wel rekening met de afkoopsom die Odido in rekening zal brengen. Voor mobiel zou je over kunnen stappen zonder nummerbehoud maar dan zit je alsnog met 2 abonnementen. 

10 reacties

• August 9, 2025

Uw keuze de afkoopsom die je krijgt voor lief nemen anders inderdaad wachten. Alleen als je nog binnen je wettelijke bedenktijd zit zou je zonder afkoopsom weg kunnen.

Terzijde de term boete is vrij negatief daarom dat ik de term afkoopsom gebruik want je krijgt geen boete, je moet de resterende termijn bedragen uitkopen.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • August 9, 2025

Hiervoor kun je beter vragen bij Odido wat de boete is als je naar KPN overstapt

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 9, 2025

Uw keuze de afkoopsom die je krijgt voor lief nemen anders inderdaad wachten. Alleen als je nog binnen je wettelijke bedenktijd zit zou je zonder afkoopsom weg kunnen.

Terzijde de term boete is vrij negatief daarom dat ik de term afkoopsom gebruik want je krijgt geen boete, je moet de resterende termijn bedragen uitkopen.

Beste ​@Rowi. KPN hanteert tegenwoordig behalve een afkoopsom tevens een boete, dat gheel noemt metn afkoopsom:

Zijn er kosten verbonden aan vervroegd aflossen of het afkopen van mijn contract?

Je toestel sneller afbetalen kost niets extra, dat kan gewoon met een formulier. Als je je contract eerder op wil zeggen, kost dat wel geld. dan moet je een afkoopsom betalen.

Hier pas nog op het forum een klant moest behalve de resterende maandtermijnen tevens een boete van een paar honderd euro betalen.

• August 9, 2025

@JanD hier gaat het om een klant die van Odido naar KPN wil dus wat Jimny al schreef moet Odido dat beantwoorden. En als je iets schrijft dan wel graag met een link naar het betreffende topic voor de juiste context. Dat voorbeeld gaat over een mobiel abonnement we weten niet om wat voor abonnement deze vraag gaat.

En ook lees ik graag waar dit in de KPN voorwaarden betreffende voortijdig opzeggen wordt genoemd.

Verder veranderd dit niets aan de kern van mijn eerste reactie. Alleen onder speciale omstandigheden kan men onder een afkoopsom uit komen. Anders de extra kosten accepteren.

Er wordt bij geen enkele provider een boete bedrag gerekend alleen het totaal bedrag van de resterende maanden voldoen. 

• August 9, 2025

Waarom vraag je dit op het forum van KPN? Dat moet je aan Odido vragen.

Als je soms denkt dat KPN voor jou de afkoopboete gaat betalen bij Odido: nee dat doet KPN niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 9, 2025

Hallo ​@Emilys2812. ,

Je kunt sowieso een nieuw abonnement afsluiten bij KPN. Indien mobiel abonnement, dan met een nieuw nummer. Maar daarmee stopt jouw oude abonnement bij Odido niet. En zij zullen jou vast niet zomaar zonder consequenties laten vertrekken. 

• August 9, 2025

Waarom vraag je dit op het forum van KPN? Dat moet je aan Odido vragen.

Ach dat is overal hetzelfde. Maar het daadwerkelijke bedrag zal Odido moeten vertellen.

https://www.odido.nl/service/abonnement/internet-tv/opzeggen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 10, 2025

Beste ​@Rowi. onderstaand de link waarin KPN een boete berekend bovenop de afkoopwaarde van de nog niet verstreken termijnen:

• August 10, 2025

Bij Odido kan je een verzoek indienen tot voortijdige beëindiging van je abonnement. 

Indien je nog een toestel krediet hebt, dient eerst deze volledig te worden afbetaald. En vervolgens krijg je nog een 1 maand opzegtermijn met het oorspronkelijke abonnements bedrag van alleen je abonnement en de resterende maanden daarna is het de helft. Dus betaal jij bijv; 15€ voor je abonnement, en je moet nog tot 2026 uitzingen.dan betaal je nog 1 maand 15€ en de overige maanden 7,50€ Je krijgt dan nog een eindfactuur in de maand nadat jouw opzegtermijn is gepasseerd. (En ja, ik heb onlangs mijn Odido abonnement ook voortijdig beëindigd en onlangs eindfactuur betaald).

Bij de nieuwe provider vraag je een nieuw contract per overgangs datum met nummerbehoud.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Hallo ​@Emilys2812., welkom op de KPN Community. Je kunt altijd een overstap aanvragen. Hou dan wel rekening met de afkoopsom die Odido in rekening zal brengen. Voor mobiel zou je over kunnen stappen zonder nummerbehoud maar dan zit je alsnog met 2 abonnementen.