Skip to main content
Antwoord

Ik heb een tablet gekocht, maar er blijkt een abonnement bij te zitten?

• November 14, 2025
  • 8 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Afgelopen week  is ons probleem met een  mobile telefoon in Dordrecht opgelost.

Tijdens het gesprek werd mij een Tablet aangeboden  met een betaling van € 10.00 per maand.

Dit omdat we jarenlang klant zijn. Toen niet verder gesproken. De volgende dag bij een andere medewerker toch akkoord gegaan met het KPN voorstel.

€10.00/ maand voor 24 maanden.

Per mail de afspraak ontvangen.

Tablet wordt morgen geleverd.

Bij nog een nalezen van het prijsoverzicht blijkt, dat je 24 x €10.00 betaald en daarna per maand € 5.00 .

Vandaag telefonisch contact gehad met een medewerkster van KPN: na lang wachten kwam het antwoord, Ja, de € 5.00 is ene abonnement voor het gebruik van 5 G.

Volgens mij heb ik geen 5 G nodig als je thuis via je modem je tablet gebruikt.

Maar ik vind dat ik onvolledig en verkeerd ben voorgelicht.

Ik zal de tablet morgen niet accepteren.

Jammer dat het zo loopt, du advies: vraag meer door naar alle voorwaarden.

Blijft dat de medewerker niet juist heeft gehandeld.

Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN.

Henk Hellenthal

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@wtk4 ,

Stel dat je het abonnement opzegt na die 24 maanden, dan betaal je in totaal 240 euro voor dat tablet. Vind je dat een goede prijs, dan zou ik het zo laten. En dan heb je als bijkomend voordeel dat je in die 24 maanden ook nog wat data buitenshuis kunt gebruiken. Kan altijd van pas komen. 

Kun je er niet mee leven? Dan binnen 14 dagen annuleren.  

8 reacties

• November 14, 2025

Tablets/mobiele telefoons zonder abonnement verkoopt KPN niet op afbetaling. Die had je dus gewoon in 1 keer volledig moeten betalen. 

En dan had je nog extra moeten betalen. Want voor losse toestellen word een meerprijs in rekening gebracht. 

Jij hebt 10 euro per maand afgesproken in de winkel. En het is ook 10 euro. Het bedrag per maand is niet hoger dan afgesproken. Begrijp ik dat goed?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 14, 2025

Dan had men dat duidelijk moeten communiceren met de klant.

Mij werd alleen gezegd  voor trouwe klanten : tablet voor €10.00/maand  en dat je 2 jaar moet betalen oké. 

Op prijs verzocht staat vetgedrukt Totaal per maand € 10.00   en heel vaag Na 24 maanden €5.00

Blijft een raar verhaal.

• November 16, 2025

Mij werd alleen gezegd  voor trouwe klanten : tablet voor €10.00/maand  en dat je 2 jaar moet betalen oké. 

Wat is daar aan gelogen? Niets toch? Na 2 jaar kun je het abonnement stopzetten. Dan betaal je die 5 euro niet meer. De tablet blijft gewoon werken. Internet heb je dan alleen nog via WiFi. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 16, 2025

Als u er echt niet mee kan leven kunt u altijd annuleren binnen 14 dagen vanaf levering.

Vervelend dat het niet goed is overgekomen, maar zoals Marlon al aangeeft kunt u na die twee jaar ook opzeggen, en dan mag u de tablet houden.

Voor het eventueel annuleren kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Hallo ​@wtk4 ,

Stel dat je het abonnement opzegt na die 24 maanden, dan betaal je in totaal 240 euro voor dat tablet. Vind je dat een goede prijs, dan zou ik het zo laten. En dan heb je als bijkomend voordeel dat je in die 24 maanden ook nog wat data buitenshuis kunt gebruiken. Kan altijd van pas komen. 

Kun je er niet mee leven? Dan binnen 14 dagen annuleren.  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 16, 2025

Ja, het afbetalen was 24 x € 10.00 per maand.

Over een abonnement voor 5 G van € 5.00/maand is niet gesproken.

Dus dat is niet goed gecommuniceerd door de verkoper van KPN.

Ik de tablet niet geaccepteerd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 16, 2025

Tablet niet geaccepteerd.

Henk

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@wtk4, daar is dus iets fout gegaan bij het doorspreken van de mogelijkheden. Als je een tablet afneemt dan zit daar ook een abonnement bij met bijbehorende simkaart voor datagebruik. Ik ben niet bij de gesprekken geweest, maar het had dan wel iets concreter en duidelijker aangegeven kunnen worden. 

Gelukkig is er dan nog de annuleringstermijn van 14 dagen, waar gebruik van gemaakt kan worden. De tablet is geweigerd, dan zal ook het bijbehorende abonnement geannuleerd worden.