Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen streepjescode voor de retourdoos ontvangen

• January 8, 2026
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

Streepjescode voor retourdoos heb ik niet gekregen!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@John0072009 ,

Geen retoursticker? Voeg dan een briefje erbij in een eigen doos met de NAW-gegevens van degene die het oude abonnement op naam had en het klantnummer van het opgezegde abonnement.

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Meer informatie:

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 8, 2026

Die kan je ook vinden als het goed is bij je bestellingen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Log in bij MijnKPN, ga naar ‘volg mijn bestelling’ bij het kopje ‘Stuur je oude apparatuur terug’ zie je wat je moet terugsturen en daaronder een blauwe knop ‘Laat de streepjescode zien’. Deze kan je laten zien bij een PostNL punt waar je je doos inlevert.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Nee hoor, dat gaat niet. Mijn KPN werkt alleen op mijn eigen adres, niet op het adres van mijn ex (waar ik nog steeds, een jaar lang, voor betaalde). Dus nee dat werk dus niet. Ik ben nu zelf het slachtoffer van fout op fout op vergeten, op systeem enz. KPN winkel deed zijn best, maar in de back office gaat het elke keer fout.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hallo ​@John0072009 ,

Geen retoursticker? Voeg dan een briefje erbij in een eigen doos met de NAW-gegevens van degene die het oude abonnement op naam had en het klantnummer van het opgezegde abonnement.

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Meer informatie:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Top! Dank

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 11, 2026

Log in bij MijnKPN, ga naar ‘volg mijn bestelling’ bij het kopje ‘Stuur je oude apparatuur terug’ zie je wat je moet terugsturen en daaronder een blauwe knop ‘Laat de streepjescode zien’. Deze kan je laten zien bij een PostNL punt waar je je doos inlevert.  

ja is echt een top optie, die een hoop mensen niet weten vermoed ik. Het zorgt er voor dat je vaak binnen 1 dag al je apparatuur kan terugsturen, om vervolgens na een week of zo als nog een doos toegezonden  te krijgen met een label, maar dat is weer een andere discussie:-) voor mensen die van snel afhandelen houden is het inscannen van de streepjescode vanuit de bestelling een mooie optie.