Skip to main content
Beantwoord

Ik heb nog een factuur van mijn oude provider gekregen ondanks overstap naar KPN

• February 17, 2025
  • 1 reactie
  • 57 keer bekeken

Op 28 december 2024 een abbonement afgesloten bij KPN voor tv en internet inclusief overstapservice.i Enddatum van het oude abbonement (ziggo) is 15-02-25. Startdatum van het nieuwe abbonement 17-02-25, dan verwacht je dat alles goed gaat natuurlijk. Nu krijg ik een incasso van Ziggo voor de maand maart. Bijzonder aangezien ik een mail van beide providers hebben waarin staat dat de overstap bevestigd is.

Nu heb ik beide providers gebeld. Nu Ziggo zegt dat het in het systeem staat dat de opzegging in het systeem staat, maar dat er ergens iets bij KPN fout gegaan is en dat KPN verantwoordelijk is voor het oplossen van dit probleem. Hierna dus KPN gebeld die vertellen dat er inderdaad iets mis is gegaan en dat we inderdaad de overstapservice van KPN hebben gebruikt. Maar dat ze er niks mee kunnen doen, dus we moeten het zelf maar moeten gaan opzeggen. Lekker makkelijk zo'n overstapservice... Als er iets fout is gegaan dat kan een keer gebeuren maar in oplossingen denken? Ho maar. En dan ook nog verwachten dat voor twee abbonement (Ziggo en KPN) blijven betalen. Wat een onzin allemaal. Lekkere start als nieuwe klant...

Beste antwoord door Marlon92

Op 28 december 2024 een abbonement afgesloten bij KPN voor tv en internet inclusief overstapservice.i Enddatum van het oude abbonement (ziggo) is 15-02-25. Startdatum van het nieuwe abbonement 17-02-25, dan verwacht je dat alles goed gaat natuurlijk. Nu krijg ik een incasso van Ziggo voor de maand maart. 

Dat is normaal. Dat doet KPN ook. Die blijft ook gewoon doorgaan met facturen sturen en afschrijven totdat de opzegdatum daadwerkelijk voorbij is. En aangezien je vooruit betaald houd dat dus in dat je voor maart moet betalen. Later volgt er een slotfactuur waarop alles verrekend word. Dan krijg je het weer terug.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

• Antwoord
  • February 17, 2025

Op 28 december 2024 een abbonement afgesloten bij KPN voor tv en internet inclusief overstapservice.i Enddatum van het oude abbonement (ziggo) is 15-02-25. Startdatum van het nieuwe abbonement 17-02-25, dan verwacht je dat alles goed gaat natuurlijk. Nu krijg ik een incasso van Ziggo voor de maand maart. 

Dat is normaal. Dat doet KPN ook. Die blijft ook gewoon doorgaan met facturen sturen en afschrijven totdat de opzegdatum daadwerkelijk voorbij is. En aangezien je vooruit betaald houd dat dus in dat je voor maart moet betalen. Later volgt er een slotfactuur waarop alles verrekend word. Dan krijg je het weer terug.