Skip to main content
Beantwoord

Ik heb verlengkorting misgelopen

• January 23, 2025
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Goedendag, Ik ben plus minus 45 jaar klant bij KPN. Eerst telefoon, later kwam daar internet bij. Een jaar of 5/6 geleden overgegaan op glasvezel, dat bleek toen een nieuw contract te zijn. Nu kwam er vorige week in het nieuws dat veel internet aanbieders veel te veel vragen voor hun diensten. Daarom heb ik ook maar eens telefonisch contact opgenomen met KPN met de vraag of dit bij mij ook het geval is. Toen kreeg ik dus bij "toeval” te horen van een vriendelijke mevrouw, dat er  kortingsacties zijn bij verlenging abonnement. Ik wist echt NIET van het bestaan "korting bij verlenging abonnement” af. Ik ging er altijd wel van uit, dat ik niet de laagste prijs betaald, maar zit dan wel bij een degelijke internet aanbieder. Maar nu ben ik er van overtuigd dat ik  al die jaren veel korting heb gemist. Dat vind ik wel erg jammer. Is daar nog iets aan te doen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@JohanBo ,

Bij KPN moest je in het verleden dat altijd zelf goed in de gaten houden. Dat deed ik vroeger ook niet, maar de afgelopen twee jaar heb ik dat wel gedaan omdat ik die mogelijkheid hier regelmatig teruglas bij andermans klantervaringen.    

Het zal mij niets verbazen dat KPN hier in de toekomst actiever over gaat communiceren naar klanten toe als gevolg van een uitspraak van de toezichthouder.

Wat nu van belang is voor jou: 

Ook jij kunt de prijzen betalen die nieuwe klanten krijgen na afloop van de kortingsperiode. De truc is dat je op de juiste manier moet verlengen.

Je kunt namelijk op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet- en TV-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 23, 2025

Ik begrijp dit óók nooit. Wij hebben al zeker 45 jaar KPN (voorheen PTT). Maar we krijgen nooit een aanbieding of korting. Ik meen dat dit recent in het programma 'Kassa' werd behandeld. Hoe het afgelopen is, weet ik niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Hallo ​@JohanBo ,

Bij KPN moest je in het verleden dat altijd zelf goed in de gaten houden. Dat deed ik vroeger ook niet, maar de afgelopen twee jaar heb ik dat wel gedaan omdat ik die mogelijkheid hier regelmatig teruglas bij andermans klantervaringen.    

Het zal mij niets verbazen dat KPN hier in de toekomst actiever over gaat communiceren naar klanten toe als gevolg van een uitspraak van de toezichthouder.

Wat nu van belang is voor jou: 

Ook jij kunt de prijzen betalen die nieuwe klanten krijgen na afloop van de kortingsperiode. De truc is dat je op de juiste manier moet verlengen.

Je kunt namelijk op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet- en TV-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• January 23, 2025

Nu kwam er vorige week in het nieuws dat veel internet aanbieders veel te veel vragen voor hun diensten. 

Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. In andere landen in de EU is internet meestal goedkoper. Dat was de insteek van het nieuwsbericht. 

Maar laten we eerlijk zijn: zo ongeveer alles is goedkoper over de grens. Benzine, sigaretten, vuurwerk, voedsel. Alles is hier duur. Is het dan zo vreemd dat internet hier ook relatief duur is?

Door elk jaar je abonnement te verlengen of aan te passen. Of door over te stappen. Kan je goedkoper uit zijn. Nee, dat gaat KPN je niet zomaar uit zichzelf vertellen.

Waarom zou KPN? Het is een commercieel bedrijf hé? Geen liefdadigheidsinstelling. De verzekeringsmaatschappij waar je bij zit gaat toch ook niet uit zichzelf vertellen dat het goedkoper kan? Of de energieleverancier?