Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg een melding dat ik buitenbundelkosten heb gemaakt

• July 30, 2026
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

Goedemiddag, Ik zit in Egypte en kreeg ineens een melding dat ik mijn data verbruikt heb en dat ik bijna aan mijn limiet zat voor de kosten. Ik wist niet dat mijn roaming nog aan staat  (waarschijnlijk om dat we eerst in duitsland waren). Nu ben ik bijna al 60 euro kwijt voor 23 mb. Kan ik alsnog een bundel van 15 euro kopen en dat dit dan verrekend wordt? Ik schrok me kapot toen ik die melding kreeg. En deze kosten had ik nooit verwacht ik had iedereen bewust ingelicht dat ik niet kon bellen en gebeld worden etcetera. Ik kan niet bellen naar jullie omdat ik nog in egypte ben en dat ik het via deze weg moest doen 
Aurora Schot 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Aurora2682 ,

KPN vergoedt die kosten nooit, want die kosten heb je zelf gemaakt. Je bent er zelf verantwoordelijk voor. De kosten worden ook niet verrekend met een aan te schaffen bundel. 

Maar een belangrijke tip om dit voor in de toekomst te voorkomen:

Zet de beschermingslimiet aan!  

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

bron: 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 30, 2026

Hallo ​@Aurora2682 ,

KPN vergoedt die kosten nooit, want die kosten heb je zelf gemaakt. Je bent er zelf verantwoordelijk voor. De kosten worden ook niet verrekend met een aan te schaffen bundel. 

Maar een belangrijke tip om dit voor in de toekomst te voorkomen:

Zet de beschermingslimiet aan!  

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

bron: 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Aurora2682, ik kan me voorstellen dat dat een vervelende verrassing was! Zoals Noordzee al zegt hebben we daar geen mogelijkheden voor. Je idee met de bundel vind ik een leuk idee, maar het werkt niet zo. Als je meer data wilt gebruiken kan je een buitenlandbundel aanzetten, de kosten die al gemaakt zijn kunnen we niets aan doen. Die zullen in rekening worden gebracht op je factuur.