Skip to main content
Antwoord

Ik krijg maar een fractie van de inruilwaarde van mijn iPhone. Ik voel me opgelicht

• October 31, 2025
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zou een bedrag van €450+ krijgen en eindstand kreeg ik maar €150 voor mijn iPhone 15 pro Max. Echt belachelijk. Klantenservice geeft aan dat het volledige bedrag is overgemaakt. Echter heb ik screenshots van mijn stortingen gestuurd. En geen reactie meer ontvangen. Gaat een zooitje worden. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Maxim121, welkom allereerst bij onze community. 

Wat gek dat je maar een gedeelte van het bedrag hebt ontvangen. Begrijp ik het goed dat er bevestigd is dat je € 450,- zou krijgen en dat er maar een gedeelte is uitbetaald? Dat hoort dan namelijk niet zo.

Of waren die € 450,- de indicatie die je kreeg voordat je je toestel hebt opgestuurd? Dan kun je namelijk simpelweg aangeven dat je je toestel toch terug wilt en niet akkoord gaat met het aanbod. 

Ik hoor graag van je hoe dit zit en ga anders voor je bezig. 

Voor andere meelezers, je kunt in alle gevallen contact opnemen met Recommerce via het contactformulier op hun websites. Binnen 3 werkdagen ontvang je dan een reactie. 

14 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 31, 2025

@Maxim121 Goedemiddag. Wat bedoel je exact? De inruilwaarde van je toestel via Recommerce? Het is mij duidelijk dat je nog geld meent te krijgen voor je telefoon, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt en hoe het in elkaar steekt. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 31, 2025

Beste ​@Flitsend ik begrijp uit het verhaal dat ​@Maxim121 afgesproken heeft, hopelijk ook zwart op wit, dat hij €450 voor zijn oude telefoon krijgt en maar €150 heeft ontvangen, €300 te weinig dus.

Nu lijkt me €450 inruil ook wel erg veel geld, dus ik ben ook benieuwd.

• October 31, 2025

Ik denk dat je niks meer krijgt. En dat het gewoon de bedoeling is (van Recommerce) dat je maar 150 euro krijgt. Ik lees in heel veel topics dat men minder krijgt dan dat men verwacht. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 31, 2025

@Marlon92 Dit was mij ook al opgevallen inderdaad, blij dat ik niet de enige ben. Ik heb eigenlijk nog geen positief bericht gelezen over Recommerce. Weerhoudt mij er wel van om mijn toestel via die weg in te ruilen moet ik eerlijk zeggen. 

Heeft KPN daar in ook een rol of handelt Recommerce dat allemaal zelf af? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 31, 2025

@Marlon92 Dit was mij ook al opgevallen inderdaad, blij dat ik niet de enige ben. Ik heb eigenlijk nog geen positief bericht gelezen over Recommerce. Weerhoudt mij er wel van om mijn toestel via die weg in te ruilen moet ik eerlijk zeggen. 

Heeft KPN daar in ook een rol of handelt Recommerce dat allemaal zelf af? 

KPN heeft dat aan Recommerce uitbesteed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

Ik rij morgen naar het adres toe waar ik mijn toestel naar toe heb opgestuurd. Ik heb hier gebruik van gemaakt puur om marktplaats afspraken te voorkomen. I’ll keep you posted

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Hi ​@Maxim121, welkom allereerst bij onze community. 

Wat gek dat je maar een gedeelte van het bedrag hebt ontvangen. Begrijp ik het goed dat er bevestigd is dat je € 450,- zou krijgen en dat er maar een gedeelte is uitbetaald? Dat hoort dan namelijk niet zo.

Of waren die € 450,- de indicatie die je kreeg voordat je je toestel hebt opgestuurd? Dan kun je namelijk simpelweg aangeven dat je je toestel toch terug wilt en niet akkoord gaat met het aanbod. 

Ik hoor graag van je hoe dit zit en ga anders voor je bezig. 

Voor andere meelezers, je kunt in alle gevallen contact opnemen met Recommerce via het contactformulier op hun websites. Binnen 3 werkdagen ontvang je dan een reactie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Hi ​@Alex van KPN  dank voor je reactie, ik heb maar €150 gekregen ipv €450. Zij hebben per mail aangegeven dat ik €450 krijg. Ik heb ze gister een mail verstuurd dat ik mijn toestel terug wil hebbe. Ik wacht het wel even af en dan houd ik je op de hoogte.

• November 2, 2025

Zij hebben per mail aangegeven dat ik €450 krijg.

Kun je daar een schermafdruk van plaatsen? Ik ben benieuwd hoe ze dat schrijven. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

@Marlon92 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

• November 3, 2025

Daar staat 481. Dat is wat anders dan 450. Hoe zit dat?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Daar staat 481. Dat is wat anders dan 450. Hoe zit dat?

Ik zou een bedrag van €450+ 

€450+ betekent een bedrag hoger dan 450.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 6, 2025

Hi ​@Maxim121, zoals ik dit lees is de daadwerkelijke aanvraag goedgekeurd voor dat bedrag, en dat zou ook uitgekeerd worden. Heb jij ook de vraag gesteld waarom je maar € 150,- hebt gekregen? En hou me inderdaad op de hoogte, ik ben benieuwd naar hun reactie.