Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg tegenstrijdige informatie over de overstapservice

• 13 mei 2025
  • 5 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik heb m'n aanvraag ingediend om over te stappen naar KPN.

Ik krijg bevestiging, maar heb nu al 2x moeten bellen en nu weet ik het nog niet.

In de bevestiging stond een andere wensdatum dan opgegeven, namelijk 16 juni ipv 13 juni.

Bij bellen krijg ik een vaag verhaal en als ik vraag of het dan wel goed gaat bij afsluiting door Ziggo, moet ik Ziggo bellen.

Ziggo geeft aan dat ze me 12 juni afsluiten, wat ik niet begrijp, want ik dacht dat de afsluiting definitief wordt doorgegeven op het moment dat ik de KPN modem aansluit.

Ik bel nogmaals KPN en die zeggen echt 16 juni, maar het kan aangepast worden. Dus ik geef aan dat 16 juni het mag blijven staan, maar dat er dan wel een andere datum aan Ziggo doorgegeven mort worden.

Ze geeft aan dat ik het modem 15 juni wel alvast kan aansluiten, maar dat het internet het dan vanaf de 16e doet. En dat ik ook altijd nog een monteur kon inschakelen, want die zat “erbij”. Wat ik apart vond, want de eerste keer dat ik de niet.

En dus log ik in op mijn KPN. Waar staat dat ik een monteur kan “bestellen” voor 99 euro en dat de modem instellen niet eerder dan 16 juni kan.

Ik ben nog geen 2 dagen klant en ik word nu al gek van alle tegenstrijdige informatie die ik krijg.

Dus hoe zit het nou?  Heb ik internet van Ziggo tot 15 juni 23:59 uur of kan ik de 16e op m'n gemak aansluiten en gaat dit vlekkeloos in elkaar over?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Marizca 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp zeker dat je tussen de bomen door, het bos niet meer ziet, en graag wilt weten waar je nu aan toe bent omtrent je overstap van Ziggo naar KPN.

De overstapservice werkt simpel gezegd als volgt:

De overstapservice maakt het overstappen voor jou een stukje makkelijker.
Deze service houdt in dat je nieuwe internetprovider je huidige abonnement opzegt en je nieuwe abonnement in laat gaan.
Op de dag dat je oude abonnement afloopt, gaat je nieuwe abonnement in en zit je dus niet zonder internet of tv!

Dus in jouw geval stopt Ziggo pas op de dag dat KPN goed is aangesloten en ook werkt.
Pas dan gaat er een seintje vanuit KPN naar Ziggo om het abonnement per direct te beëindigen, dus niet eerder!!

Dus waar Ziggo de datum van 12 juni vandaan haalt is mij een raadsel, aangezien Ziggo helemaal niet weet per welke datum jouw KPN abonnement actief komt te staan.
Dus als KPN jouw heeft aangegeven dat je op 16 juni 2025 wordt aangesloten op het glasvezel en je diensten daadwerkelijk werken (na activatie van het KPN modem op het glasvezelnetwerk), pas dan gaat er een seintje naar Ziggo om het abonnement te beëindigen.

En het KPN modem werkt inderdaad pas op de dag dat je abonnement actief komt, dus in jouw geval op 16 juni 2025, je krijgt dan ook een sms bericht/mail dat je het KPN modem kunt aansluiten.

Zo behoort de overstapservice te werken, en niet anders.
De overstapservice is juist in het leven geroepen, zodat je geen dag zonder internet komt te zitten.

Ik zou sowieso Ziggo nog duidelijk en helder informeren, dat Ziggo het signaal er niet op 12 juni 2025 af mag halen, en ze moeten wachten op het seintje vanuit KPN, gezien je anders zonder internet komt te zitten en Ziggo  anders in strijd werkt waarvoor de overstapservice bedoeld is.

Bekijk origineel

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Marizca 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp zeker dat je tussen de bomen door, het bos niet meer ziet, en graag wilt weten waar je nu aan toe bent omtrent je overstap van Ziggo naar KPN.

De overstapservice werkt simpel gezegd als volgt:

De overstapservice maakt het overstappen voor jou een stukje makkelijker.
Deze service houdt in dat je nieuwe internetprovider je huidige abonnement opzegt en je nieuwe abonnement in laat gaan.
Op de dag dat je oude abonnement afloopt, gaat je nieuwe abonnement in en zit je dus niet zonder internet of tv!

Dus in jouw geval stopt Ziggo pas op de dag dat KPN goed is aangesloten en ook werkt.
Pas dan gaat er een seintje vanuit KPN naar Ziggo om het abonnement per direct te beëindigen, dus niet eerder!!

Dus waar Ziggo de datum van 12 juni vandaan haalt is mij een raadsel, aangezien Ziggo helemaal niet weet per welke datum jouw KPN abonnement actief komt te staan.
Dus als KPN jouw heeft aangegeven dat je op 16 juni 2025 wordt aangesloten op het glasvezel en je diensten daadwerkelijk werken (na activatie van het KPN modem op het glasvezelnetwerk), pas dan gaat er een seintje naar Ziggo om het abonnement te beëindigen.

En het KPN modem werkt inderdaad pas op de dag dat je abonnement actief komt, dus in jouw geval op 16 juni 2025, je krijgt dan ook een sms bericht/mail dat je het KPN modem kunt aansluiten.

Zo behoort de overstapservice te werken, en niet anders.
De overstapservice is juist in het leven geroepen, zodat je geen dag zonder internet komt te zitten.

Ik zou sowieso Ziggo nog duidelijk en helder informeren, dat Ziggo het signaal er niet op 12 juni 2025 af mag halen, en ze moeten wachten op het seintje vanuit KPN, gezien je anders zonder internet komt te zitten en Ziggo  anders in strijd werkt waarvoor de overstapservice bedoeld is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 mei 2025

Duidelijk! De theorie in ieder geval 😜

Als de klantenservice van KPN met dat dan ook zo zouden uitleggen, zou dat helpen ;)

En ik heb dus helemaal geen zin om Ziggo nog vanalles duidelijk te gaan maken, sterker nog, toen ik ze belde (op advies van KPN om te vragen wanneer de einddatum in hun systeem staat) zeiden ze niks aan te kunnen passen, want dat moet vanuit KPN komen.

Dus ik ga er dan nu maar vanuit dat de 2e kpn medewerker alles opnieuw heeft doorgegeven 🤞🏼

Dank voor je uitleg 😄

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Marizca 

Ik heb je graag voorzien van duidelijke uitleg, omtrent de overstapservice.

Omtrent het doorgeven vanuit KPN naar Ziggo, zal ik zeker nog een keer een check uitvoeren, en niet blindelings afgaan dat de 2e medewerker dit daadwerkelijk heeft gedaan.
Dus neem nog even contact op met de klantenservice van KPN via 0800-0402, om na te gaan of het daadwerkelijk goed is gecommuniceerd richting Ziggo.

Zelf check ik ook alles twee- tot driemaal, aangezien er ook regelmatig wat fout kan gaan of niet goed is doorgevoerd door de medewerker.
Want ik neem aan, dat je niet graag zonder internet komt te zitten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 mei 2025

Ga ik zeker doen, aangezien het bij Ziggo nog steeds op de 12e staat…

Ik had gewoon eens gehoopt dat dit me niet onnodig veel tijd zou kosten, naïef als ik ben (of even wilde zijn, haha)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Marizca 

Tegenwoordig dien je zelf alles goed in de gaten te houden, zeker bij een overstapservice, al zou dat uiteraard niet zo moeten zijn.
Het is daarom goed om de regie in eigen handen te houden, zodat je het overzicht bewaard.

Dit doe ik zelf ook, en dat geeft rust.

Reageer