Skip to main content
Beantwoord

Ik mag vroegtijdig opzeggen, hoe zit dat met mijn welkomstcadeau?

• April 30, 2026
  • 8 reacties
  • 204 keer bekeken

Ik heb een mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat ik mijn contract kostenloos mag opzeggen. 

Nu ben ik erg benieuwd hoe het zit met het welkomscadeau wat ik 2 maanden geleden heb ontvangen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Onder normale omstandigheden heeft ​@TDN gelijk, maar in dit geval betreft het een uitzonderingssituatie door de wijziging van de algemene voorwaarden. Het is nu mogelijk om je contract kosteloos op te zeggen en daarbij mag je ook het welkomstcadeau houden. We hopen uiteraard dat je tevreden bent over onze producten en diensten en dat je bij ons blijft 🙂

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 30, 2026

Goede vraag, ik ben ook benieuwd. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 1, 2026

Staat duidelijk aangegeven bij actievoorwaarden

• Het actieaanbod is alleen geldig i.c.m. een abonnement met een looptijd van 24 maanden.

Dus als je deze 24 maanden niet uitziet, heeft KPN het recht (gedeeltelijk) de oorspronkelijke waarde van het welkomstcadeau terug te vorderen. Hier een voorbeelduitspraak van geschillencommissie over welkomstgeschenk bij een energiecontract.

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/terugvordering-verstrekte-welkomstgeschenk-binnen-een-jaar-na-afsluiten-leveringsovereenkomst-door-consument-beeindigd-ondernemer-gerechtigd-om-bedrag-via-een-automatische-incasso-te-innen/

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 1, 2026

Onder normale omstandigheden heeft ​@TDN gelijk, maar in dit geval betreft het een uitzonderingssituatie door de wijziging van de algemene voorwaarden. Het is nu mogelijk om je contract kosteloos op te zeggen en daarbij mag je ook het welkomstcadeau houden. We hopen uiteraard dat je tevreden bent over onze producten en diensten en dat je bij ons blijft 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2026

Net contact gehad met KPN klantenservice en saves. Ik kan mijn contract kosteloos opzeggen en mag welkoms cadeau houden

• Nieuwkomer
  • May 9, 2026

Ook gebeld met klantenservice. Die wist te vertellen dat mijn welkomscadeau terug zou moeten ivm niet na komen looptijd contract.Volgens mij lult iedereen maar wat. Ook zou het alleen gaan om de algemene voorwaarden van bellen wat veranderd zou worden en dat zou niet voor mij gelden(glasvezel internet). Kpn dient beter voorlichting te geven wat er nu wel en niet mag.. Want nu is het niet echt duidelijk. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 9, 2026

Goedemiddag ​@Zwollywood. , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Helaas ben je dan verkeerd geïnformeerd want het welkomstcadeau mag je houden. Zie ook het gemarkeerde antwoord hierboven van mijn collega ​@Arjan van KPN ;

• Nieuwkomer
  • May 9, 2026

En als je het welkomscadeau zou mogen behouden, moet je daar voor betalen of is dat ook kostenloos.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 9, 2026

Die mag je in dat geval gewoon behouden en daar komen dan verder ook geen kosten meer bij kijken ​@Zwollywood.