Skip to main content
Vraag

Ik overweeg om mijn abonnement op te zeggen door de prijsverhoging

• January 8, 2026
  • 9 reacties
  • 160 keer bekeken

Zwolle,8.1.26

1. Beste medewerker. Ik ben al sedert vele, vele jaren klant (bij) nu KPN, en daarvoor bij Telfort. Deze provider was veel goedkoper, werkte veel efficiënter, veel beter bereikbaar, etc., etc.  Dus een flinke stap achteruit, dit m.b.‘t klantgericht, vriendelijk en servicegericht. Dit alles los van de steeds terugkerende verhogingen…. bij nu de KPN.
2. Via de chat/AI iets vragen is een ramp en men ontvangt steeds een niets zeggend antwoord of moet ALLES tig maal herhalen. Gauw AFSCHAFFEN dit medium hoor ik van velen. Emaillen kan niet(wel bij andere grote bedrijven!!!) en telefonisch altijd lange wachttijden bij KPN.                                                                                                                   3. Heb nu Internet, Actieve TV (***********) Digitenne en vastbellen en betaal nu             € 62,36 + € 5,00 (digitenne). Mijn contract loopt 23.9.26 af en ik wil nu goedkoper uit zijn (alleen aow en pensioentje), door alleen internet en tv app/streamen, vastbellen en digitenne opzeggen. Door de verwachte (alweer) verhoging per 1.7.26 wil ik mijn tussentijdse en lopende  contract opzeggen. Volgens de Consumentenbond kan dit en is dit geen enkel probleem, Als KPN een goede aanbieding (wacht op hun..nog steeds) heeft, dan blijf ik gewoon bij KPN. Mijn mobiele telefoonabonn. loopt af en hiervoor betaal ik heel weinig (€ 8,23) en bij 50 plus mobiel nog minder. Dus ik ga ook vergelijken bij andere aanbieders per 1 juli 2026. Hopelijk hoor ik nog van KPN anders kies ik voor een goedkopere en betere service 

Jaap Kis

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 8, 2026

Begrijpelijk dat u goed naar de prijzen kijkt. Kpn is geen prijsvechter en u zult ergens anders best wat goedkoper uit kunnen zijn. Hier kunt u kijken of er een persoonlijk aanbid voor u is. Voor uw mobiel zal u niet veel goedkoper uit komen dan wat u nu heeft. En als het toch allemaal een beetje teveel is kunt u inderdaad beter overstappen naar een provider die qua prijs beter bij u past. U kunt eventueel ook een belafspraak maken. U wordt dan gebeld op het moment dat uhet beste uitkomt. 

JanD
Superuser
  • January 8, 2026

Beste ​@Jkist voor inflatiecorrectie kun je niet tussentijds binnen je contract opzeggen.

Aan het eind van je vaste contract kun je wel kijken wat de diverse abonnementen op dat moment kosten en daar naar overstappen. Daar je al een bestaande klant bent kun je echter geen gebruik maken van cadeaus.

Simyo, 100% dochter van KPN is ook een zeer goede en zeer goedkope mobiele leverancier.

In combinatie met je thuisabo van KPN krijg je bij Simyo gratis extra data.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2026

U kunt nu alleen de diensten stopzetten die in prijs omhoog gaan. Vaste telefoon en interactieve tv dus. Maar... Dan heeft u geen televisie danwel vaste telefoon meer.

Het hele abonnement voortijdig beëindigen zal wel tot gevolg hebben dat u de resterende maanden in één keer moet betalen plus een extra boete bedrag. Dat zou ik niet aanraden met een laag inkomen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Hallo ​@Jkist ,

Het beste wat je kunt doen is Vast Bellen per direct opzeggen. Hierdoor gaat je maandelijkse prijs met 3,00 naar beneden in plaats van 1,00 naar boven. Want je geeft aan dat je ook een goedkoop mobiel abonnement hebt en dan is vast bellen wellicht niet meer nodig. Of Digitenne (6,00 per maand) nodig is, dat kun je zelf bepalen. 

Wat er dan overblijft is 59,36 per maand voor internet en TV. Nu is dat niet heel bijzonder hoog. Nieuwe klanten betalen nu nog minimaal 55,00 per maand voor internet en TV. Op 23 september 2026 kun je jouw abonnement verlengen naar de huidige propositie en dan kun je een paar euro per maand extra besparen. Nu kan dat nog niet. Als je eind september hulp nodig hebt bij de verlenging/vernieuwing, dan helpen we je er graag mee. 

Nu kun je via MijnKPN in ieder geval Vast Bellen en mogelijk Digitenne opzeggen. 

edit: 59,13 aangepast naar 59,36

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Snap de opmerking niet dat nieuwe abonnees maar € 55,00 (gaan) betalen en ik een veel hoger bedrag, bij opzegging vaste telefoon en digitenne (is geen € 6,00 maar ik betaal al jaren € 5,00 omdat ik ook interactieve tv heb.                                                            Opmerking: ik betaal nu al € 62,36 en zou toch € 59,13 (????) moeten gaan betalen, met daarbij geen vaste telefoon en geen digitenne?? Heel vreemd antwoord!!   

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Sorry 59,13 moet zijn 59,36. (Ik heb het net aangepast hierboven.) Dat is 3,00 lager dan 62,36. Want op dit moment is de vaste toeslag voor Vast Bellen 3,00. Dat wordt zeer binnenkort 4,00. 

Zolang je nog in jouw huidige contractperiode zit, blijft het basisbedrag van internet hetzelfde. Pas op  23 september 2026 kun je mogelijk jouw contract laten omzetten. 

Ter informatie de huidige propositie (voor nieuwe klanten en bij vernieuwing contract.): 

En de nieuwe propositie per medio februari 2026: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Zeer klein verschil. Denk erover om dan eerst Digitenne op te zeggen en kan dan met de usb stick van mijn zoon gewoon alle zenders streamen op onze slaapkamer. Laat de vaste telefoon maar even doorlopen tot 1 juli of wellicht tot 23.9.26. Ga de komende maanden mij oriënteren bij andere aanbieders, welke zeker goedkoper zijn. Zou jammer zijn, want verder tevreden over KPN. Wellicht dan weer een aanbieding, zoals 2 jaar geleden (23.9.24 tot 23.9.26)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Je kunt op twee manieren verlengen. Op de manier zoals jij hebt gedaan in 2024. Je ontvangt dan een tijdelijke korting, maar daarna ga je weer het steeds hoger wordende tarief betalen. Het tarief wordt hoger door de jaarlijkse prijsindexaties in juli.  

Of je verlengt zonder korting, maar je gaat dan over naar de laatste (en goedkopere) propositie. Aan jou de keus, maar uiteindelijk is die laatste optie goedkoper.

Wat betreft Digitenne, dat kost al weer een tijdje 6,00 per maand. 

https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Als je Digitenne gaat opzeggen bespaar je 6,00 per maand, maar Vast Bellen wordt een euro duurder, van 3,00 naar 4,00. Uiteindelijk is de netto besparing dan 5,00 per maand.  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Jkist, ik zie dat enkele medeleden van onze community al advies gegeven hebben. Het kan nooit geen kwaad om eens contact op te nemen met de afdeling "Contracten" om te kijken wat er mogelijk is qua aanbod voor jou. Als je dan weet welk aanbod KPN voor jou heeft liggen, kun je een goede inschatting maken of een overstap de moeite waard is. Hou er wel rekening mee dat een eventuele overstap pas mogelijk is per einddatum van het contract. 

Bij een overstap verlies je dan wel de eventuele KPN Combivoordelen die je nu hebt.