Skip to main content
Beantwoord

Ik vind mijn abonnement veel te duur

• September 2, 2025
  • 11 reacties
  • 144 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben nu in mijn derde jaar als klant bij KPN internet en tv. Ik heb als extra opties een tweede tv ontvanger en ESPN. Daarmee komt mijn maandbedrag op 92 euro. Dat is toch echt teveel voor mij. Als eerste zal ik daarom ESPN weer moeten opzeggen. Jammer maar dat scheelt toch 15 euro. Verder heb ik 1gb bandbreedte maar dat verminderen levert heel weinig op. Waarom worden trouwe klanten afgeknepen ipv beloond.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Don-P ,

Je kunt het beste jouw internetsnelheid verlagen naar 200 Mbit/s. Dat scheelt je al 9,00. 

Je kunt dan uitkomen op 43,50 + 12,50 (TV) + eventueel 6,00 (tweede ontvanger) = 62,00. Een flinke besparing. Je kunt jouw abonnement aanpassen via MijnKPN of eventueel telefonisch via de klantenservice. Vraag dan om vernieuwen.

Dit is de huidige (2025) propositie:

11 reacties

• September 2, 2025

Trouwe klanten bestaan niet, hooguit vaste klanten en die zijn de basis om investeringen te doen. Of men zich na 3 jaar al een trouwe of vaste klant kan noemen zullen we maar buiten beschouwing laten, zelfs 20 jaar of langer maakt niks uit.

Alleen energie bedrijven en een enkele verzekering geven vaste klanten korting na xx aantal jaar en ook die bedragen zijn nihil te noemen.  KPN beloont klanten die ook mobiel afnemen wel redelijk. Maar daarvoor hoef je geen vaste klant te zijn.

.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

Trouw in de zin van niet ieder jaar van provider te wisselen en zo profiteren van aanbiedingen voor nieuwe klanten.

Dit blijft me dwars zitten. Ik heb voor mijn pensioen 10 jaar in Frankrijk gewoond en gewerkt en daar betaal je toch echt een stuk minder.

• September 3, 2025

Als trouwe klanten bestaan, dan ben jij dat in ieder geval van lang niet. Iemand die 20 jaar klant is zou je misschien kunnen definiëren als trouwens klant. Niet iemand die nog maar 3 jaar klant is.

Heb je mobiel bij KPN? Dan kan je ESPN gratis krijgen.

https://community.kpn.com/kpn-voordelen-combineer-en-krijg-meer-91/ontdek-het-vernieuwde-kpn-combivoordeel-meer-voordeel-en-meer-keuze-618911

Als 1000 mbit je niets oplevert, zet dan de snelheid omlaag. Bijvoorbeeld naar 500 of 200 mbit.

Als de 2de tv een smarttv is, dan kan je daarop wellicht kijken met de app. Heb je geen 2de tv ontvanger nodig. Dit kost je misschien wel gratis opnemen. Dus let op. Als je dat gebruikt. 

Maar als je in level 2 zit van het combivoordeel, dan krijg je opnemen gratis. Ook bij 1 ontvanger. Zie plaatje hierboven. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2025

Daar hangen de kabels veelal boven de grond. In Nederland is alles in de grond. De aanleg is dus al veel goedkoper. 

• September 3, 2025

Ik heb voor mijn pensioen 10 jaar in Frankrijk gewoond en gewerkt en daar betaal je toch echt een stuk minder.

Dan had je daar moeten blijven wonen…

Er zijn hier in Nederland wel meer dingen duurder dan in Frankrijk. Zo ongeveer alles vermoed ik.

• September 3, 2025

Trouw in de zin van niet ieder jaar van provider te wisselen en zo profiteren van aanbiedingen voor nieuwe klanten.

Dit blijft me dwars zitten. Ik heb voor mijn pensioen 10 jaar in Frankrijk gewoond en gewerkt en daar betaal je toch echt een stuk minder.

Klopt, Nederland is één van de duurste landen in de EU als we naar de prijs per Mb kijken. 

De providers dwingen ons bijna tot 'providerhopppen' want de verleng korting die geboden wordt is ook nihil te noemen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2025

Of onze mentaliteit veranderen. We betalen zonder te klagen € 3,00 voor één biertje maar zeuren over € 1,50 per hele dag voor een internetaansluiting. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 3, 2025

Ook wel een interessant stukje is dat Nederland echt een kortingsland is. Wij zijn als volk ontzettend gevoelig voor dingen als 1+1 gratis, met als logisch gevolg dat bedrijven de marktprijzen gewoon omhoog knallen. 

• September 3, 2025

Ook wel een interessant stukje is dat Nederland echt een kortingsland is. Wij zijn als volk ontzettend gevoelig voor dingen als 1+1 gratis, met als logisch gevolg dat bedrijven de marktprijzen gewoon omhoog knallen. 

Precies al die zogenaamde kortings acties of vaste lage prijzen is gewoon boerenbedrog. Echte uitverkoop hebben we hier niet meer.

Wat in Nederland natuurlijk een grote rol speelt is de jaarlijkse inflatiecorrectie. Geen idee hoe dat buiten de grenzen zit. Wat ik al vaker schrijf zijn er 2 niet landelijke providers die dit al bijna 10 jaar niet doen. Deze geven dan ook geen nieuwe klanten kortingen. En deze kleine providers hebben uiteraard minder operationele kosten die kpn wel heeft. Met kpn bedoel ik in dit geval het hele bedrijf niet de provider tak.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Graag wil ik dit boek onder de aandacht brengen die verband houdt met dit topic…

… super eenvoudig te begrijpen en leuk geschreven. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hallo ​@Don-P ,

Je kunt het beste jouw internetsnelheid verlagen naar 200 Mbit/s. Dat scheelt je al 9,00. 

Je kunt dan uitkomen op 43,50 + 12,50 (TV) + eventueel 6,00 (tweede ontvanger) = 62,00. Een flinke besparing. Je kunt jouw abonnement aanpassen via MijnKPN of eventueel telefonisch via de klantenservice. Vraag dan om vernieuwen.

Dit is de huidige (2025) propositie:

Â