Skip to main content
Vraag

Ik voel me een loer gedraaid met het verlengaanbod

• 18 maart 2025
  • 15 reacties
  • 159 keer bekeken

• Slimmerik
  • 63 reacties

Al jaren (te lang misschien) vaste klant tv+ internet.

krijg een verleng aanbod voor 1 jaar:  3 x €5,— korting voor het hele jaar!!!

nieuw abo voor 1 jaar: 6x €27,40 korting voor het hele jaar! 

“vaste klant bedankt voor al die jaren, we naaien U als dank als U verlengd”  

15 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 18 maart 2025

Beste ​@Domu jij bent ook ooit eens als nieuwe klant bij KPN gekomen en hebt toentertijd misschien ook wel van een aanbieding gebruik gemaakt, dat kan KPN niet blijven doen, dan wordt het een sigaar uit eigen doos.

Via de maandelijkse nieuwsbrief heeft KPN voor bestaande klanten ook leuke acties.

• 3222 reacties
  • 18 maart 2025

Dus jij verwacht elk jaar korting? Wat heeft dat voor zin? Enig idee wie die korting betaald? Dat ben jijzelf. Als KPN iedereen elk jaar enorme korting zou geven, dan zou KPN de prijzen flink op moeten hogen. Wat voor nut heeft dat? Helemaal niks toch?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6475 reacties
  • 18 maart 2025

Voorheen gaf KPN precies 0 euro korting, dus dit is al een mooie stap om klanten te blijven belonen als ze willen blijven, het is een keuze of je vrijheid wilt of een langere overeenkomst wilt aangaan. Bij andere providers zijn '’blijven'’ kortingen niet veel beter, bij de oranje kabelboer krijg je 6 maanden 10 euro korting als je een jaar verlengd. Natuurlijk is '’providerhoppen'’ de beste keuze als je graag ieder jaar van een forse korting wilt genieten. 

Ik heb zelf liever een betrouwbare goede provider voor een goede prijs, en ik kom uit een situatie met een jaar lang storingen en instabiel internet, met wel een dikke korting. Blij dat ik weer KPN heb en stabiel internet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 18 maart 2025

Hallo ​@Domu ,

Zo'n vijf euro voor drie maanden is inderdaad niet heel veel. Aan de andere kant moet je ook niet kijken naar een aanbieding voor nieuwe klanten, want die zijn ook echt alleen maar eenmalig voor nieuwe klanten. 

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) ook per direct blijvend goedkoper maken door op een andere manier te verlengen.

Dat kan simpel via internet via deze link: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen (maart 2025) en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Grote kans dat je hiermee een stuk goedkoper uit bent, dan met jouw huidige abonnement. Vergelijk het maar eens goed. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 18 maart 2025

“Je gaat dan wel over op KPN TV+”. Dit heeft totaal geen voordelen. Tv+ staat nog bol van de nadelen, ik merk het nog dagelijks. Ook financieel is hier niets te halen.

tja aanbiedingen zijn meestal eenmalig bij kpn maar dit verschil is gewoon asociaal te noemen. Dit is vaste klanten schofferen!!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 18 maart 2025

Beste ​@Domu , zo te lezen heb jij dus al TV+

• Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 18 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Domu jij bent ook ooit eens als nieuwe klant bij KPN gekomen en hebt toentertijd misschien ook wel van een aanbieding gebruik gemaakt, dat kan KPN niet blijven doen, dan wordt het een sigaar uit eigen doos.

Via de maandelijkse nieuwsbrief heeft KPN voor bestaande klanten ook leuke acties.

Leuke acties? Kijk eens rond op het www dan zijn die leuke acties nog duur!!

kom op zeg, zijn jullie allemaal in dienst van kpn of krijg je bonuspunten.
ik  Ga maar overstappen dan loont het meer dan kpn sponsor te zijn.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 18 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Domu , zo te lezen heb jij dus al TV+

HELAAS wel ja. Tot volle ontevredenheid nog iederedag haperingen in beeld en geluid.

betrouwbaar en stabiel internet? Nee hoor

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6475 reacties
  • 18 maart 2025
Domu schreef:

@Domu Nu maak je mij nieuwsgierig, ik weet niks van een arbeidsovereenkomst met KPN en ook niet van bonuspunten, dus ik hoor graag waar je dat gezien hebt? ;) . Dat ik tevreden ben met KPN betekent niet dat ik er ook meteen werk. Ben uiterst happy bij mijn huidige baan.

Domu schreef:

Ga maar overstappen dan loont het meer dan kpn sponsor te zijn.

Dat is een keuze, wat ik al zei als prijs belangrijk voor je is staat het je vrij om over te stappen. Echter bij een nieuwe provider loop na 1 of 2 jaar weer tegen hetzelfde issue aan. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Domu, ik zie dat je hier al meerdere topics over aangemaakt hebt. Met de abonnementsprijs kunnen we je hier niet helpen, ik zie dat er al wel een paar tips gegeven worden.

Dat gezegd hebbende hoort je internet en TV natuurlijk gewoon goed te werken! Kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt? Wat voor apparaten gebruik je? Hoe heb je alles aangesloten zitten? Heb je daarover al eens met ons gebeld? Wat kwam daar uit? We denken graag even met je mee!

• Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 20 maart 2025

Dat gezegd hebbende hoort je internet en TV natuurlijk gewoon goed te werken!   tja, helaas.
Kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt?  sinds tv+ alleen maar storing in beeld en geluid
Wat voor apparaten gebruik je?  Samsung tv plus de bekende kpnzooi
Hoe heb je alles aangesloten zitten?  goed, volgens 2service monteurs
Heb je daarover al eens met ons gebeld? euh, ik ben de aantallen kwijt

Wat kwam daar uit  doe eens een gok………

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 20 maart 2025
Domu schreef:
JanD schreef:

@Domu 

Ik lees vanuit jou alleen maar negativiteit richting KPN. En nee, behalve Thomas werkt hier verder niemand bij KPN. 

Maar duidelijk is dat je dan maar beter kunt overstappen. Iedere keer overstappen na afloop van een contract levert je de meeste korting op. Je hebt er dan wel steeds gedoe van. Aan jou de keus. Niemand dwingt jou om na afloop van jouw contract bij KPN te blijven. 

• Helper
  • 39 reacties
  • 20 maart 2025

Je moet gewoon bellen (nadat je contract afloopt) en vragen welke aanbieding ze hebben.

Dan komen ze altijd met magere 3x 5 euro korting, meer mogen ze niet.

Dan deel je mee dat je je huidige contract wilt opzeggen, dan wordt je doorverbonden naar een andere afdeling. Zij mogen veel meer korting bieden en geven je wel flinke kortingen om je klant te laten blijven. Zo doe ik het jaarlijks.

Zeer triest dat het zo moet, maar zo krijg je wel flinke korting. Waarom zou ik als vaste klant meer betalen dan nodig is.

knorde
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 200 reacties
  • 20 maart 2025
Begtie schreef:

Je moet gewoon bellen (nadat je contract afloopt) en vragen welke aanbieding ze hebben.

Dan komen ze altijd met magere 3x 5 euro korting, meer mogen ze niet.

Dan deel je mee dat je je huidige contract wilt opzeggen, dan wordt je doorverbonden naar een andere afdeling. Zij mogen veel meer korting bieden en geven je wel flinke kortingen om je klant te laten blijven. Zo doe ik het jaarlijks.

Zeer triest dat het zo moet, maar zo krijg je wel flinke korting. Waarom zou ik als vaste klant meer betalen dan nodig is.

Klinkt makkelijk maar zo werkt het (helaas) niet meer.
Dit lukte tot 2 jaar geleden altijd wel (via de afdeling retentie/ opzeggingen) maar de laatste 2 jaar (helaas) niet meer. Ik heb meerdere telefoontjes gedaan naar KPN maar elke keer kreeg ik hetzelfde aanbod. Van mij hoeven ze ook niet hetzelfde te bieden als nieuwe klanten maar het magere verlengaanbod wat ook ik kreeg zat wel een heel groot verschil in. Ergens daartussenin had ik wel voor een verlenging gekozen.

Dat is de reden waarom ik vorige week Odido heb aangevraagd, ik ben geen jaarlijkse overstapper maar er zit een te groot verschil voor bestaande en nieuwe klanten qua prijs vind ik.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2319 reacties
  • 20 maart 2025
Domu schreef:

Als u elk jaar goede korting wilt, dan is overstappen inderdaad de beste keuze. Rechtenlijk ook een artikel op Bright dat dit inderdaad goed loont. Succes met de overstap!

Reageer