Skip to main content
Beantwoord

Ik wil betalen maar het lukt niet door een storing

• October 2, 2025
  • 12 reacties
  • 150 keer bekeken

Bono87
Nieuwkomer

Naar een mislukte automatische incasso wil ik met de code vanuit mijn mail betalen maar dat gaat al voor de 2e dag niet. Wat moet ik hier mee ?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Bono87 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat je niet kunt betalen, dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is met de tips die gegeven zijn. 🙂 Fijn dat je al hulp hebt gehad!

Voor aanvullende informatie, in ons topic over je KPN factuur betalen kun je alle manieren vinden waarop je alsnog kunt betalen. 
Ook vind je daar de KPN rekeningnummers voor het geval het via iDeal niet werkt. Voor de handigheid: 

Maak het bedrag over op het bankrekeningnummer van KPN onder vermelding van het betalingskenmerk:

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.
  • Thuisbellen (PSTN): rekeningnummer NL59INGB0001148020 ten name van KPN B.V.
  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Ook zouden we het enorm waarderen als je ons wilt helpen om het betalen makkelijker te maken. We zijn aan het onderzoeken hoe we dit kunnen verbeteren, dus als je ons wilt helpen kun je je hier aanmelden: 
Help ons betalen makkelijker te maken: deel je ervaring! | KPN Community

Laat je weten of het inmiddels gelukt is om te betalen? Ik hoor het graag! 

12 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 2, 2025

Je kunt het bedrag handmatig overmaken naar KPN. De betaalgegevens van KPN zijn te vinden op de facturen. Vermeld in de opmerkingen van de overschrijving even je factuurnummer. Er zit op overschrijving een verwerkingstijd van 3 tot 5 dagen geloof ik!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 2, 2025

Beste ​@Bono87 is de storing bij de bank of bij KPN?

Indien bij de bank, met de bank contact opnemen

Indien bij KPN, met KPN contact opnemen via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 2, 2025

Beste ​@Flitsend via Ideal betalen ziet KPN meteen, een handmatige overmaking kost een aantal werkdagen, voordat KPN het ziet. Daarom is Ideal juist uitgevonden.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 2, 2025

Bedankt voor de scherpe correctie ​@JanD ! Ik bedoelde inderdaad overschrijving in plaats van iDeal. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Beste ​@Flitsend via Ideal betalen ziet KPN meteen, een handmatige overmaking kost een aantal werkdagen, voordat KPN het ziet. Daarom is Ideal juist uitgevonden.

Nu nog een paar dagen

Nee hoor

Daarvoor is instant payments uitgevonden 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 3, 2025

Beste ​@MR_CHIP dat weet ik dat het bedrag binnen een paar seconden op de rekening van de ander staat, maar al die inkomende handmatige betalingen moeten wel verwerkt worden en daar hebben de grote bedrijvern standaard een paar werkdagen voor nodig en bij een Ideal-betaling werkt dat blijkbaar anders.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Het maakt niet uit of via iDeal of overboeking betaald wordt, het geld komt meteen op de tegenrekening (binnen EU), als maar het juiste betalingskenmerk gebruikt wordt. Maar het verwerken duurt even, paar werkdagen zijn normaal. Bij betaling zonder betalingskenmerk moet de administratie eerst uitzoeken bij welke klantnummer deze betaling te toewijzen en dan ook nog voor welke bedoeling ...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 4, 2025

Hi ​@Bono87 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat je niet kunt betalen, dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is met de tips die gegeven zijn. 🙂 Fijn dat je al hulp hebt gehad!

Voor aanvullende informatie, in ons topic over je KPN factuur betalen kun je alle manieren vinden waarop je alsnog kunt betalen. 
Ook vind je daar de KPN rekeningnummers voor het geval het via iDeal niet werkt. Voor de handigheid: 

Maak het bedrag over op het bankrekeningnummer van KPN onder vermelding van het betalingskenmerk:

• TV, Internet en bellen: rekeningnummer NL41INGB0000467598 ten name van KPN B.V.

Ook zouden we het enorm waarderen als je ons wilt helpen om het betalen makkelijker te maken. We zijn aan het onderzoeken hoe we dit kunnen verbeteren, dus als je ons wilt helpen kun je je hier aanmelden: 

Bono87
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 5, 2025

Hoi sanne maar het is tog absurd dat ik niet gewoon via de mail of app kan betalen een aantal dagen . Dan vraag ik me af wat als ik nu nog 2 dagen zou wachten met deze extra moeite te doen om jullie te kunnen betalen . Dit moet simpel zijn en geen 10 min werk . We leven in 2025 niet in het jaar 2000 . Deze mensen van I T vergeten het belangrijkste van heel jullie service . Makkelijk betalen zonder poes pas 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Via de app zou het dus moeten werken normaliter, in elk geval via je MijnKPN die dan iDeal opent als je voor die optie gaat. Erg gek dat het bij jou maar niet wilde lukken. 😣

Gezien jouw ervaringen hier nu mee zou ik het daarom enorm op prijs stellen als je je feedback hier wilt delen:
Jouw input kan ons dan helpen om de betaalervaring voor iedereen prettiger te maken, ook voor jou.

Bono87
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2025

Waarom is het nog steeds niet mogenlijk om je rekeningen te betalen via iDeal rechtstreeks in de mijnkpn app .

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is dus gelukkig mogelijk. 😄 In elk geval via iDeal.

Zie dit linkje. Voor de handigheid: 

Automatisch incasso mislukt

Soms gaat het mis met betalen. We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt. Maar het kan gebeuren. We doen eerst een tweede poging.

Mislukt de tweede incasso poging ook? Dan krijg je van ons een e-mail en/of sms om je hierover te informeren. In dit bericht staat een link waarmee je direct kunt betalen. Of een code in waarmee je via iDEAL kunt betalen via kpn.com/betaalnu.