Skip to main content
Vraag

Ik wil een klacht indienen over de glasvezelverkoper die mijn iPad heeft gestolen

• July 14, 2026
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Op dinsdag 2 juni is er door een glasvezelverkoper van KPN een Ipad uit mijn woning gestolen, ik heb KPN daar op donderdag 4 juni van op de hoogte gebracht. Ik ben nooit door KPN zelf benaderd maar door het bedrijf wat door KPN ingehuurd is om abonnementen te verkopen wel. De Ipad zelf is uiteindelijk teruggevonden door een eerlijke vinder, maar het staat los van het feit dat iemand in KPN-jas in dienst van hun bij mij binnen is gekomen en dit gedaan heeft.  Op 30 juni heb ik aangifte gedaan, ik heb dit tegen de persoon zelf gedaan met bijbehorende beelden op de RING-deurbel als bewijs. Ik heb KPN en het tussenbedrijf op de hoogte gehouden, en ik heb een kopie van het proces-verbaal gestuurd, en geen enkele reactie gehad.  Ik vind het erg teleurstellend dat ik vanuit KPN niets te horen heb gekregen, en ik wil hierover een klacht indienen. Ik ben al sinds mijn veertiende klant bij KPN, en was ook van plan het glasvezel abonnement af te sluiten maar ik ga nu al mijn producten opzeggen. Ik denk dat KPN blij mag zijn dat ik niet naar de (social) media met deze beelden en verhaal ben gegaan, maar ik vind het schokkend dat ze hier zo mee omgaan. Ik wil dan ook de weg weten waarop ik schriftelijk een officiële klacht kan indienen. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2026

Wat een verhaal ​@Ekrul86 ,

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2026

Als deze persoon écht kpn abonnementen verkoopt is dit niet netjes.

Echter. Vaak huren providers dezelfde bedrijven in en kan het met een Vodafone, Ziggo, Odido "verkoper" net zo goed gebeuren. 

Het is goed dat je het aangeeft. Staan je gegevens al in je profiel? Dan kan worden nagegaan welk bedrijf is ingehuurd voor deze colportage. Kpn zal daar direct op acteren. Net als Delta met die onbeschofte verkoper laatst. 

Weet dat deze persoon niet in dienst is van kpn zelf. Dus om daar nou voor alles over te stappen.…

Ik laat nooit verkopers aan de deur binnen, maar sta ze aan de deur te woord. Vorige maand nog een verkoper voor Ziggo abonnementen. 

Telefonische verkoop is nu verboden. Nu aan de deur nog.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2026

Beste PeterG, ik heb ook contact gehad met de partij waar deze man wel in dienst was, echter huurt KPN deze bedrijven in, en gaan ze langs de deur in hun kleding en met hun product. Ik verwacht dan toch dat je iets van verantwoordelijkheid neemt, en in ieder geval met mij communiceert hierover. Geen enkel bericht en/of reactie is toch bijzonder in deze situatie vind ik. 

De reden dat ik deze binnenliet is omdat ik een gebroken voet heb en dus niet zo lang kon staan, maar eigenlijk moet dit niet uitmaken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2026

Wat een verhaal ​@Ekrul86 ,

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Dank je wel, ik kon alleen een telefoonnummer vinden.. dus bedankt!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ekrul86, wat ontzettend vervelend om te lezen wat je is overkomen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een nare ervaring voor je is geweest en dat je teleurgesteld bent.

Ik heb zojuist contact opgenomen met de desbetreffende afdeling om de situatie na te gaan. Daar heb ik vernomen dat deze zaak inmiddels is afgehandeld via het bureau waar de betreffende persoon werkzaam was. Omdat de afhandeling volledig via dat bureau heeft plaatsgevonden, heeft KPN hierover zelf geen afzonderlijk contact meer met je opgenomen. Daarnaast is bevestigd dat de betreffende medewerker niet langer werkzaam is voor het bureau.

Ik hoop dat dit in ieder geval wat meer duidelijkheid geeft over waarom je vanuit KPN geen verdere terugkoppeling hebt ontvangen. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om je ervaring hier met ons te delen. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2026

Fijn dat je dit zo snel hebt uitgezocht ​@Serenay van KPN 👍.

Persoonlijk vind ik dat KPN ook wel iets had mogen laten weten aan de gedupeerde. En een bos bloemen is dan wel het minste wat KPN had kunnen doen.