Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag compensatie voor 16 maanden storing door een fout in de KPN-wijkkast

• June 9, 2026
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Beste KPN,

Gisteren is er eindelijk een monteur bij mij langs geweest die de oorzaak van mijn langdurige verbindingsproblemen heeft gevonden en opgelost. De kabel in de KPN-wijkkast bleek al die tijd niet goed te zitten. De fout lag dus volledig in de infrastructuur van KPN.

Ik heb hierdoor ruim 16 maanden lang (sinds februari vorig jaar) dagelijks ernstige overlast gehad. De wifi en tv haperden continu en ik moest de router 2 tot 3 keer per dag handmatig herstarten.!

Dat dit probleem al heel lang loopt en herhaaldelijk is gemeld, blijkt ook uit mijn contacthistorie:

• Februari vorig jaar:! Eerste melding, waarna ik een nieuwe router ontving. Dit loste het probleem niet op.
  • 3 maanden geleden: Wederom contact gehad en een tweede nieuwe router ontvangen. Ook dit loste niets op, omdat het probleem buiten mijn woning zat.
  • Gisteren: Monteur heeft de werkelijke fout in de KPN-kast hersteld.

Mijn abonnement kost € 68,- per maand. Over de afgelopen 16 maanden heb ik in totaal € 1.088,- betaald voor een service die dagelijks haperde door een fout van KPN. Omdat er herhaaldelijk een verkeerde diagnose is gesteld en ik maandenlang extreme overlast heb gehad, vind ik een reguliere vergoeding  niet passend.

Ik verzoek u vriendelijk om dit dossier door te sturen naar een moderator of de afdeling escalaties voor een passende maatwerkcompensatie wegens wanprestatie. Gezien de ernst en de duur van de situatie zet ik in op een vergoeding van 50% van het abonnementsgeld over deze periode, wat neerkomt op € 544,-

In mijn forumprofiel heb ik mijn klantnummer en adresgegevens al ingevuld zodat jullie direct met mij mee kunnen kijken. Ik zie jullie reactie en een passend voorstel graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Raymond Kuitert

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemiddag ​@Raymond Kuitert , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dat is een flink lange tijd dat je overlast hebt ervaren en kan me ook ontzettend goed voorstellen dat je daar allesbehalve blij van werd, heel erg storend natuurlijk. Wel fijn dat er nu een monteur is geweest die de oorzaak van dit probleem heeft gevonden en ook heeft verholpen 💪🏻

Via de Community kunnen we je helaas niet verder helpen wat betreft de vergoeding maar ik kan je daar wel mee op weg helpen. Deze casus moet worden bekeken door onze collega's die de klachten afhandelen en daar kun je dit klachtenformulier voor gebruiken. Nadat je deze hebt ingevuld, wordt er binnen 5-10 werkdagen contact met je opgenomen om deze klacht verder te bespreken. Ik hoop dat je hiermee weet wat je te doen staat en uiteraard hoop ik op een goede afhandeling 🙏🏻

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2026

Goedemiddag ​@Raymond Kuitert , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dat is een flink lange tijd dat je overlast hebt ervaren en kan me ook ontzettend goed voorstellen dat je daar allesbehalve blij van werd, heel erg storend natuurlijk. Wel fijn dat er nu een monteur is geweest die de oorzaak van dit probleem heeft gevonden en ook heeft verholpen 💪🏻

Via de Community kunnen we je helaas niet verder helpen wat betreft de vergoeding maar ik kan je daar wel mee op weg helpen. Deze casus moet worden bekeken door onze collega's die de klachten afhandelen en daar kun je dit klachtenformulier voor gebruiken. Nadat je deze hebt ingevuld, wordt er binnen 5-10 werkdagen contact met je opgenomen om deze klacht verder te bespreken. Ik hoop dat je hiermee weet wat je te doen staat en uiteraard hoop ik op een goede afhandeling 🙏🏻