Skip to main content
Beantwoord

Ik wil mijn contract verlengen met de PS5, ik overweeg anders om over te stappen

• October 21, 2025
  • 24 reacties
  • 267 keer bekeken

Goedemiddag, 

Ik zou graag mijn abonnement willen verlengen als ik ook gebruik kan maken van de PS5 deal. 
Zo niet dan zal ik naar Ziggo overstappen aangezien je daar een waardebon krijgt van € 450,00. 

Via de chat kom ik niet verder en word ik naar dit forum verwezen. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Eindjehoven040. Welkom op de KPN Community! Het is je denk ik al duidelijk hoe het precies werkt wat betreft verlengingen en welkomstkortingen. Aan een Playstation 5 kunnen we je helaas niet helpen als je al klant bent, maar we zouden we je wel graag als klant houden. Je kunt altijd even een kijkje nemen in de MijnKPN app of er een telefoontje aan wagen om te zien wat er mogelijk is. Maar mocht je toch besluiten over te stappen, dan even goede vrienden. Dan zien we je misschien over één of twee jaar weer terug ;) 

Voor contact met de helpdesk kun je een terugbelafspraak inplannen en dan nemen we contact met je op wanneer dat voor jou uitkomt. 

24 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Beste ​@Eindjehoven040 als bestaande klant van KPN kun je niet van die aanbieding gebruik maken, dat geldt uitsluitend voor nieuwe klanten.

Je kunt uiteraard wèl verlengen en kun je eventueel een leuke korting krijgen als bestaande klant.

Dreigen met overstappen worden we binnen dit forum niet warm of koud van.

Succes bij Ziggo.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 21, 2025

Dan maar direct overstapen. Aangezien je als bestaande klant van KPN géén aanspraak kunt maken op de welkomstaanbieding, in dit geval een PS5. Lees daarom ook de actievoorwaarden! 

Ook maakt je dreigement geen enkele indruk. Dus succes met overstappen!

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

@Eindjehoven040 Misschien kan De Goedheiligman uit Spanje wat voor je betekenen……….

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

Goedemiddag KPN fanboys,

Het was maar een vraag, zeker geen dreigement, enkel een mededeling. Niet bedoeld om indruk te maken of jullie fanboys te kwetsen.

Maar dan gaan we mooi overstappen :)

Hoef ik hopelijk de mediabox ook niet constant te herstarten :) En heb ik weer betere beeldkwaliteit.

Prettige avond Fanboys! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 21, 2025

Mooi zo. Veel succes en plezier bij je nieuwe provider. En vergeet niet, ook daar is een welkomstaanbieding eenmalig én als je voldoet aan de actievoorwaarden! 😎

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Wij, tenminste ik, zijn. zijn/ben geen fanboy van KPN, doch we geven slechts de feiten weer die je had kunnen weten als je de actievoorwaarden goed had gelezen.

Veel plezier bij je nieuwe provider. ​@Eindjehoven040 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 21, 2025

Zo werken die welkomstaanbiedingen helaas nou eenmaal. Ik ken zat mensen die er topsport van maken om ieder jaar over te stappen. Aan ieder zijn eigen denk ik dan maar! 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Waarvan akte! Iedereen kan 'slechts' één keer gebruik maken van een welkomsaanbieding, logisch toch ​@Eindjehoven040 ?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Ik vind dat “logisch” niet het juiste woord in deze is. Naast dat je “logisch” iets subjectiefs kan zijn, zou je vanuit “eerlijk” oogpunt kunnen zeggen dat het meest logische is dat iedereen dezelfde (laagste) prijs betaald. 

KPN, en alle andere providers, kiezen echter voor een andere strategie. Ze spelen in op de angst voor verandering. En die strategie lijkt in de praktijk te werken. En als je daar geen slachtoffer van wilt zijn, moet je slim spelen door inderdaad elke twee jaar over te stappen. Iets wat ACM ook adviseert.

Dus alleen maar respect voor TS, die nu elke twee jaar een fikse korting van zo 500-600 euro binnen sleept. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Hoi ​@Eindjehoven040. Welkom op de KPN Community! Het is je denk ik al duidelijk hoe het precies werkt wat betreft verlengingen en welkomstkortingen. Aan een Playstation 5 kunnen we je helaas niet helpen als je al klant bent, maar we zouden we je wel graag als klant houden. Je kunt altijd even een kijkje nemen in de MijnKPN app of er een telefoontje aan wagen om te zien wat er mogelijk is. Maar mocht je toch besluiten over te stappen, dan even goede vrienden. Dan zien we je misschien over één of twee jaar weer terug ;) 

Voor contact met de helpdesk kun je een terugbelafspraak inplannen en dan nemen we contact met je op wanneer dat voor jou uitkomt. 

• Deelnemer
  • October 24, 2025

Wat een arrogantie van KPN.

Ik weet in ieder geval wat ik ga doen als mijn contract afloopt. 

Ondertussen betaal ik ook meer dan wat KPN op de site aanbiedt (in een jaar tijd), en dan ook nog het lef hebben om een inflatiecorrectie te doen op het duurdere abonnement (en verouderd, gezien 300mbit niet meer bestaat bij sim-only). En dit flikken ze ook met internet only. En dan als argument gebruiken “wij kunnen er niks aan doen”. 

Ze hebben duidelijk lak aan bestaande klanten en vinden kennelijk nieuwe klanten enkel interessant…

Nu ga ik ook enkel op de bonussen af, dan maar elk jaar wisselen (dus deze misbruik ga ik ook gebruiken bij deze belachelijke club). Mooie ervan is, dat ze dan minder winst op mij maken ten opzichte van anderen :) Wie het laatste lacht….

TS: gewoon overstappen! Ziggo was ook zo arrogant, kijk waar ze nu staan LOL

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 24, 2025

Gelukkig is er concurrentie ​@Czer dus kan je overstappen als het je allemaal niet bevalt. Iedere provider werkt met welkomstcadeau's voor nieuwe klanten. Gelukkig niet voor alle bestaande klanten want dan zouden de prijzen flink omhoog gaan😉.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 24, 2025

@Czer Je kunt je abonnement gewoon aanpassen naar de huidige tarieven als je contractvrij bent. Als jij er voor kiest om je “verouderde” propositie te verlengen met een korting, dan verleng je ook tegen die prijs. Daar kies je uiteindelijk zelf voor. Bij het afsluiten van een contract spreek je een prijs af, enige uitzondering daarvan is inflatiecorrectie zoals ook in de voorwaarden staat, daar ga je mee akkoord. Bij andere prijswijzigingen mag je opzeggen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 24, 2025

Beste ​@Flitsend als je contractvrij bent moet je ook niet gaan verlengen, maar je abo aanpassen, dat is een wezenlijk verschil.

Bij verlengen blijft je huidige abo in stand voor de periode van 1 of 2 jaar met een tijdelijke korting.

Bij aanpassen abo ga je over naar de nieuwste abovorm met de huidige prijzen.

CC ​@Czer 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 24, 2025

Dank voor de correctie ​@JanD . Dit bedoelde ik inderdaad, ik heb mijn bericht aangepast zodat het klopt.

• Deelnemer
  • October 24, 2025

Gelukkig is er concurrentie ​@Czer dus kan je overstappen als het je allemaal niet bevalt. Iedere provider werkt met welkomstcadeau's voor nieuwe klanten. Gelukkig niet voor alle bestaande klanten want dan zouden de prijzen flink omhoog gaan😉.

Zo is het maar net. Ieder jaar gewoon overstappen, is kennelijk de beste strategie. Dit ga ik ook iedereen adviseren als je geld wilt besparen en betere abonnementen wilt.

Ik heb overigens nog niets verlengd, de abonnementen worden tussentijds gewoon aangepast (enkel de prijs overigens) en duurder gemaakt onder mom van inflatie. Ondertussen zie ik nieuwe abonnementen met hogere snelheden (300mbit sim-only bestaat niet meer) en ook nog goedkoper. En in sommige gevallen krijg je nog eens 2 jaar enorme kortingen. Ondertussen mogen de bestaande klanten die kosten ophoesten.

Ik vind dit een hele nare manier van zaken doen, je kunt op zn minst de bestaande klant tegemoet komen om de snelheden dan ook te verhogen, ipv op oude snelheden hogere bedragen te vragen. Die slapende klanten hebben jullie maar al te graag ;)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 24, 2025

Beste ​@Czer wat ik al eerder schreef, je moet je abo dan ook niet gaan verlengen, maar aanpassen.

• Deelnemer
  • October 24, 2025

Beste ​@Czer wat ik al eerder schreef, je moet je abo dan ook niet gaan verlengen, maar aanpassen.

Je begrijpt mijn punt niet. Geeft verder niets.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 24, 2025

Jij lijkt me niet dom ​@Czer . Je moet NOOIT verlengen want dan verleng je het abonnement wat je hebt met de bijbehorende voorwaarden. Je moet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm met de bijbehorende voorwaarden. Regelmatig zijn er nieuwe abonnementsvormen. Snap je wat ik bedoel?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 24, 2025

Jij lijkt me niet dom ​@Czer . Je moet NOOIT verlengen want dan verleng je het abonnement wat je hebt met de bijbehorende voorwaarden. Je moet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm met de bijbehorende voorwaarden. Regelmatig zijn er nieuwe abonnementsvormen. Snap je wat ik bedoel?

Wij begrijpen zijn punt toch niet ​@Joep1965 😎

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 24, 2025

Je moet NOOIT verlengen want dan verleng je het abonnement wat je hebt met de bijbehorende voorwaarden. Je moet overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm met de bijbehorende voorwaarden. Regelmatig zijn er nieuwe abonnementsvormen.

Hoi ​@Joep1965 ,

Wat jij bedoelt, is dat je niet zomaar moet verlengen op basis van de oude voorwaarden.

Wat wel slim is, is om te verlengen in combinatie met een overstap naar de laatste propositie. Dat is momenteel de "2025-propositie gebaseerd op KPN TV+". Zo ben ik zelf in juli 2025 hiernaar overgestapt, maar dat kan alleen in combinatie met een verlenging van één jaar. Zelf ging ik in juli 2025 van 100 Mbit/s voor 45,56 naar 200 Mbit/s voor 43,50. Deze alternatieve manier van verlengen heb ik zelf telefonisch geregeld. Het kan ook via de verlengshop, maar dan wel kiezen voor "Toon mijn persoonlijk advies". Dit zijn de huidige prijzen. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 24, 2025

En dat is precies wat ik bedoel ​@Noordzee! Goede toevoeging!

• Deelnemer
  • October 27, 2025

Waarom beginnen jullie over mijn intelligentie? Wat heeft dat te maken met de punten die in benoem?

Lezen jullie het nieuws overigens? Kijk eens op nu.nl 

https://www.nu.nl/tech/6373548/inflatiecorrectie-kpn-en-vodafone-vaste-klanten-betalen-meer-nieuwe-niet.html

En dit is niet de eerste keer!

Het is gewoon krom, en jullie proberen iets wat krom is recht te praten. Nog erger, jullie ontwijken mij punten zelfs en nemen het niet eens serieus met jullie arrogantie.

KPN behoort tot het clubje graaiers met een boel ja knikkers, zoals hier te lezen is.

Kpn "steelt" in mijn ogen van de bestaande klanten en geeft het weg aan nieuwe klanten, en alles onder mom van "inflatie". Hele vieze en nare spellen. KPN gaat mij 100% verliezen als bestaande klant en zal mij enkel zien als ik kan profiteren van de kortingen die bestaande klanten voor mij zullen regelen. Ik zal wel jullie vies spel meespelen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 27, 2025

Zonder al teveel in te gaan op de historie in dit topic, is de situatie heel simpel.

U wilt verlengen met een PS5, dat gaat helaas niet omdat het enkel voor nieuwe klanten is. Dit is simpelweg gewoon het beleid.

Dan heeft u twee opties om te overwegen:

1. Verlegen naar het nieuwe type abonnement, vaak bent u dan een stuk goedkoper uit.
  2. Opzeggen, en elk jaar overstappen van provider om maximaal te profiteren van aanbiedingen (kost wat werk maar is mogelijk).

Dit zijn de smaken, verder ga ik niet mee in persoonlijke discussies of aanvallen. Dit soort gedrag voegt ook weinig waarde toe aan het topic.