Skip to main content
Beantwoord

Ik wil overstappen maar mijn contract loopt ineens tot mei 2026

• March 31, 2025
  • 15 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik ga overstappen van provider maar nu is de einddatum opeens mei 2026 terwijl ik in mei vorig jaar een internet only abbonement van een jaar heb afgesloten. Uiteraard nergens in de app een contract te vinden.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Shirley.Dr0opy. Welkom op de community! Vervelend dat de einddatum niet overeenkomt met wat je verwacht! Heb je inmiddels het contract teruggevonden? Daarin zou de exacte contractduur moeten staan. Mocht je deze niet kunnen vinden, dan kun je ook contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen dit voor je nakijken en verduidelijken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Beste ​@Shirley.Dr0opy contracten worden ook per mail verstuurd en in MijnKPN, zowel als app als de webversie kun je de einddatum van je contract vinden.

Ja de einddatum maar die klopt dus niet. Internet thuis was 12 maanden en geen 24.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Ja de einddatum maar die klopt dus niet. Internet thuis was 12 maanden en geen 24.

Kijk je contracten er maar op na, daar staat het zwart op wit.

En als daar 12 maanden staat, dan staat het in MijnKPN niet goed en kun je aan de bel trekken bij KPN.

Ja als ik die contracten ergens kan vinden wel maar die staan niet in de app zoals ik in mn 1e bericht al aangaf.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Ja als ik die contracten ergens kan vinden wel maar die staan niet in de app zoals ik in mn 1e bericht al aangaf.

Beste ​@Shirley.Dr0opy en ik schreef eerder dat je die per mail hebt ontvangen, dus die zul je vast ergens in je mailbox hebben staan, of op je pc of afgedrukt en opgeborgen in een ordner.

In de app vind je zoiets niet terug.

Anders even aan KPN een kopie van de contracten opvragen.

Blijkbaar niet dus anders zou ik het niet vragen. Kzou hem graag ontvangen per mail of wat dan ook.

Neem aan dat jij van KPN bent

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Beste ​@Shirley.Dr0opy ik ben een medeforumlid, net als jij, die andere forumleden probeert te helpen.

Zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes,

• March 31, 2025

Blijkbaar niet dus anders zou ik het niet vragen. Kzou hem graag ontvangen per mail of wat dan ook.

Je kan nu KPN wel vragen om je contract. Maar dan sturen ze je natuurlijk een 2 jarig contract toe. 

Als jij zeker weet dat je een 1 jarig contract hebt afgesloten, dan moet je dat contract op zien te duikelen wat je toen toegezonden is.

Zou wel stom van ze zijn ik neem aan dat ik die heb ondertekend en dan plegen ze wel flink fraude. Ik ga nog even op zoek en ga het anders wel opvragen. Heb geen bestelnummer meer dus via die link lukt het niet.

• March 31, 2025

Er word al vele jaren niet meer getekend voor contracten bij KPN. De meeste abonnementen worden telefonisch of via internet afgesloten. En dat tekend de klant niet voor het contract. De enige manier waarbij je zou kunnen tekenen voor het contract zou zijn als je het in de KPN winkel hebt afgesloten. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 31, 2025

Je kan nu KPN wel vragen om je contract. Maar dan sturen ze je natuurlijk een 2 jarig contract toe. 

Als jij zeker weet dat je een 1 jarig contract hebt afgesloten, dan moet je dat contract op zien te duikelen wat je toen toegezonden is.

Marlon ik heb je best hoog zitten en je hebt vaak goede aanvullingen. Maar wat is dit voor negatieviteit? De klantenservice kan überhaupt geen dingen zomaar aanpassen, wel kunnen ze alle facturen en klantcommunicatie terug zoeken en opnieuw verzenden naar de klant

------

Als contracten zomaar worden gewijzigd zou KPN al lang en breed uitgemeten in het nieuws zijn gekomen voor fraude.

Een deel van onze gedragscode is openbaar terug te lezen, de specifieke deelcodes niet maar zijn niet van toepassing. Onderop kan je lezen dat we zelfs een KPN SpeakUp lijn hebben. Dit is een onafhankelijke organisatie los van KPN waar je misstanden kan melden. Dus ik vind het echt absurd dat je KPN beschuldigd van het wijzigen van contracten...

• March 31, 2025

Marlon ik heb je best hoog zitten en je hebt vaak goede aanvullingen. Maar wat is dit voor negatieviteit? De klantenservice kan überhaupt geen dingen zomaar aanpassen...

Dat schrijf ik ook helemaal niet. KPN zegt dat er sprake is van een 2 jarig contract en dat de einddatum mei 2026 is. Dan kun je nu het contract wel op gaan vragen, maar wat verwacht je dan? Precies: een 2 jarig contract. En daarbij schrijf ik niet dat een KPN medewerker iets aan zou passen ofzo. Dat opvragen van dat contract lijkt me zinloos. Dat is wat ik schrijf.

Als ​@Shirley.Dr0opy er van overtuigd is dat het een 1 jarig contract moet zijn, dan zal ze dat vanuit haar eigen administratie/mailhistorie aan moeten tonen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 1, 2025

Dsn heb ik je verkeerd begrepen, excuus 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 2, 2025

Hoi ​@Shirley.Dr0opy. Welkom op de community! Vervelend dat de einddatum niet overeenkomt met wat je verwacht! Heb je inmiddels het contract teruggevonden? Daarin zou de exacte contractduur moeten staan. Mocht je deze niet kunnen vinden, dan kun je ook contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen dit voor je nakijken en verduidelijken.