Skip to main content
Beantwoord

Ik wil per 19 april klant worden, maar kan geen contact krijgen uit Indonesië

• January 1, 2026
  • 5 reacties
  • 110 keer bekeken

Henk Geen
Nieuwkomer

Ben een tijdje in het buitenland. Wil per 19 April klant worden maandelijks opzegbaar.

KPN accepteert klantgegevens niet om tot een contract te komen. Bellen uit Indonesia!!

Verwijt KPN ten onrechte mijn aanmelding tegen te houden. Nu verlies ik mijn telefoonnummer vast bellen en heb ik geen tv en internet wanneer ik thuis kom.

KPN kan met mij chatten en mailen.

Beste antwoord door PeterG

Laat je abonnement voor internet en vast bellen nog even doorlopen bij je oude, huidige provider. Dan raak je je vaste telefoon nummer niet kwijt.

En regel het rustig als je weer relaxed in Nederland bent. 

Vanaf buiten de EU is het veel te lastig om een abonnement voor vaste diensten te regelen. En duur in verband met bellen. 

Verder ben je wel erg vroeg voor 19 april. Een nieuw abonnement is binnen een week rond namelijk. 

5 reacties

• January 1, 2026

Nu verlies ik mijn telefoonnummer vast bellen ...

Wat bedoel je hier mee? Gaat het om een verhuizing? 

Bellen uit Indonesia!!

Wat is daarmee het probleem? 

+31 6 1200 1200

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Laat je abonnement voor internet en vast bellen nog even doorlopen bij je oude, huidige provider. Dan raak je je vaste telefoon nummer niet kwijt.

Vanaf buiten de EU is het veel te lastig om een abonnement voor vaste diensten te regelen. En duur in verband met bellen. 

Verder ben je wel erg vroeg voor 19 april. Een nieuw abonnement is binnen een week rond namelijk. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Henk Geen en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al reacties hebt gekregen en logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent wat een nieuw abonnement betreft. 

Je kunt inderdaad met ons bellen vanuit Indonesië via dit nummer:

+31 6 1200 1200

Daar komen wel kosten bij kijken, dus als je dat liever niet wilt dan kun je de tips van PeterG opvolgen. 

We kunnen je namelijk niet bellen op een niet-Nederlands nummer, wanneer je een bestelling via de site doet.
Je abonnement bij je huidige provider blijft doorlopen, ook als je contractvrij bent. Dan wordt je contract maandelijks verlengd, dus zou je het nummer inderdaad ook niet kwijtraken.

Hopelijk is het met de bovenstaande reacties gelukt, of weet je nu wat je kunt doen. 🙂 Mocht je toch nog vragen hebben, laat het gerust weten! 

Henk Geen
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Dank!

KPN ontvang mijn NAW gegevens en stuur mij een contract per e mail ter goedkeuring. Wees zo klantvriendelijk en voorkom dat ik 1 week geen internet en tv heb.

Wil niet betalen voor iets dat ik niet ontvang.

Opzegging oude provider gedaan

Barslecht tv ontvsngst op KPN netwerk.

Fijne dag nog

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 4, 2026

Opzegging oude provider gedaan, 

Is dat abonnement al gestopt in april? Dan kan je vaste nummer sowieso niet overgenomen worden. Dat kan alleen bij een actief abonnement oude provider. 

KPN ontvang mijn NAW gegevens en stuur mij een contract per e mail ter goedkeuring. Wees zo klantvriendelijk en voorkom dat ik 1 week geen internet en tv heb.

Dat gaat niet. Je kunt niet vanuit het buitenland een abonnement afsluiten bij kpn. Niet online tenminste in verband met buitenlandse IP.

Het kan wel door te bellen. Maar dat zal vanuit Indonesië niet goedkoop zijn.

Allemaal om fraude zoveel mogelijk te voorkomen.