Skip to main content
Beantwoord

Ik word meerdere keren per week gebeld door KPN, kan dit stoppen?

• September 11, 2025
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik weet niet wat ze proberen te verkopen want ik neem geen nummers op die niet in mijn telefoon staan, maar ik zou heel erg graag willen dat het stopt, ik wil niks kopen ik heb niks nodig BEL ME NIET!!!

als ik iets nodig heb regel ik het zelf wel , dus het zou heel erg fijn zijn als mijn nummer er mooi tussen uit gehaald word .

ik vind het namelijk echt schandalig dat ik wekelijks meerderwaardige gebeld word.

ohja en btw het was kwart voor 7 dus hoezo word ik überhaupt nog gebeld op dat tijdstip 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jino ,

Een moderator schreef bij een soortgelijke melding: 

Het enige wat ik je kan aanraden, is om een beroep te doen op jouw ‘Recht van Bezwaar’ (vroeger heette dat ‘Recht van Verzet’). De bellende organisatie is dan verplicht jouw gegevens uit de eigen bellijsten te verwijderen en mag je daarna niet meer bellen. Dit recht kun je alleen inzetten per organisatie en niet in één keer voor alle organisaties die aan telemarketing doen, helaas.

Word je gebeld om iets te kopen of doneren? Hier was het Bel-Me-Niet-register voor. Dat is er niet meer, want bedrijven mogen alleen bellen met jouw toestemming. Geen toestemming gegeven en toch gebeld? Meld het dan bij Consuwijzer.

Krijg je telefoontjes of enquêtes voor marktonderzoek, en wil je dat niet? Meld je aan bij het Onderzoekfilter. Binnen zes weken is je registratie verwerkt en zijn telefoontjes en enquêtes via de post verleden tijd.

Wat moet ik doen tegen ongewenste sms'jes, zoals van afzendnummer 969?

Heb je last van betaalde sms'jes, SMS Info van KPN (afzendnummer 969) of andere sms-diensten? Vaak kan je je afmelden door 1 woord terug te sms'en, zoals 'UIT', 'OFF' of 'STOP'. 

Bron: 

https://www.kpn.com/service/ugs/telefonische-overlast

ik neem geen nummers op die niet in mijn telefoon staan,

Dan kun je net zo goed een instelling in het menu van jouw telefoon aanpassen naar AAN: Houd onbekende nummers stil 

@Jino 

Is het probleem nu opgelost? 

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Hallo ​@Jino ,

Het enige wat ik je kan aanraden, is om een beroep te doen op jouw ‘Recht van Bezwaar’ (vroeger heette dat ‘Recht van Verzet’). De bellende organisatie is dan verplicht jouw gegevens uit de eigen bellijsten te verwijderen en mag je daarna niet meer bellen. Dit recht kun je alleen inzetten per organisatie en niet in één keer voor alle organisaties die aan telemarketing doen, helaas.

Word je gebeld om iets te kopen of doneren? Hier was het Bel-Me-Niet-register voor. Dat is er niet meer, want bedrijven mogen alleen bellen met jouw toestemming. Geen toestemming gegeven en toch gebeld? Meld het dan bij Consuwijzer.

Krijg je telefoontjes of enquêtes voor marktonderzoek, en wil je dat niet? Meld je aan bij het Onderzoekfilter. Binnen zes weken is je registratie verwerkt en zijn telefoontjes en enquêtes via de post verleden tijd.

Heb je last van betaalde sms'jes, SMS Info van KPN (afzendnummer 969) of andere sms-diensten? Vaak kan je je afmelden door 1 woord terug te sms'en, zoals 'UIT', 'OFF' of 'STOP'. 

Bron: 

Dan kun je net zo goed een instelling in het menu van jouw telefoon aanpassen naar AAN: Houd onbekende nummers stil 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 14, 2025

@Jino Maar hoe weet je dan dat het KPN is die belt als je niet opneemt?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

@Jino Maar hoe weet je dan dat het KPN is die belt als je niet opneemt?

Die nummers staan op de website: 

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Of en hoe je door KPN gecontacteerd wil worden kan je toch instellen in de privacy-voorkeuren van jouw “MijnKPN” account?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

@Roos79  dat is niet zo heel lastig , je kan omgekeerd telefoon nummers zoeken , en dan krijg je een KVK als ze die hebben .

en elke keer als ik het KVK controleer is het van het hoofd kantoor van kpn .

kan je zeggen erg vervelend om meerdere malen gebeld te worden door iets of iemand waar je al heel erg vaak aan hebt gegeven nergens interesse in te hebben

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

@Noordzee maar als ik onbekende oproepen stil houd krijg ik nogsteeds de meldingen dat ik gebeld ben .

het is toch niet zo lastig om gewoon niet te bellen?

mensen kunnen echt wel zelf bellen als ze iets willen.

ik heb al vaker aan gegeven niet gebeld te willen worden en heb hier echt al van af het begin last van

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Laat ze gewoon eens toe, en neem vriendelijk het gesprek aan zodra ze bellen. En zeg de magische woorden: Recht Van Bezwaar, tijdens de uitleg dat je geen behoefte hebt aan dergelijke telefoongesprekken. Zij strepen je nummer af, en jij wordt het rust gelaten. 

En het is bovendien de snelste methode. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 21, 2025

Hallo ​@Jino ,

Bron: 

@Jino 

Is het probleem nu opgelost? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hoi ​@Jino . Alles is geautomatiseerd.  Niemand belt ‘bewust’  jouw nummer.  Het is gewoon een bel computer die alle nummers die niet expliciet hebben aangegeven NIET gebeld te willen worden, belt.  En als er opgenomen wordt, schakelt het systeem je naar een medewerker.  

De oplossing is hierboven door ​@Noordzee  gegeven. Ik hoop dat je daarmee van de ergenissen afkomt.