Skip to main content
Beantwoord

Ik zie een verhoging in mijn maandbedrag, is dit juist?

• June 28, 2025
  • 12 reacties
  • 148 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Eerste 9 maanden korting. 

Maar toch stiekem nog een paar euro hier en daar erbij. 

Wie wilt aanwijzen in de terms of agreement dat KPN hiermee niet fout is. Wat is de KPN loophole in dit geval. 

10-10-2024. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@RalfSchooneveld ,

Jij hebt het hier over de verhogingen per 1 april 2025 voor Vast bellen en extra ontvangers.

Voorheen was vast bellen (VoIP) standaard inbegrepen bij een Internet- en/of TV-abonnement, maar dat is nu niet meer zo. Tegenwoordig is vast bellen een extra optie die je maandelijks aan of uit kunt zetten. Deze prijswijziging geldt voor extra diensten die je bovenop je abonnement hebt afgesloten. Je kunt deze diensten eenvoudig aanpassen via MijnKPN. Je abonnement en de einddatum daarvan blijven ongewijzigd.

Wil je meer informatie? Kijk dan op de speciale pagina: Wijziging Vast Bellen en TV.

Hier staat ook het antwoord op een veelgestelde vraag:
Kan ik hierdoor kosteloos opzeggen of mijn abonnement aanpassen?

Nee, kosteloos opzeggen is niet mogelijk, omdat de einddatum van je abonnement niet verandert. Deze wijziging heeft alleen betrekking op extra producten of diensten, die je maandelijks zelf kunt beheren via MijnKPN.

Daarnaast worden jaarlijks de prijzen van jouw internetabonnement aangepast per medio juli. 

Zie deze pagina over de inflatiecorrectie:

https://www.kpn.com/service/internet2025?campaignid=so:c=merk-community

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 
Als je klant bent vóór 1 april 2025, dan geldt de inflatiecorrectie in 2025 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 29, 2025

Hallo ​@RalfSchooneveld ,

Jij hebt het hier over de verhogingen per 1 april 2025 voor Vast bellen en extra ontvangers.

Voorheen was vast bellen (VoIP) standaard inbegrepen bij een Internet- en/of TV-abonnement, maar dat is nu niet meer zo. Tegenwoordig is vast bellen een extra optie die je maandelijks aan of uit kunt zetten. Deze prijswijziging geldt voor extra diensten die je bovenop je abonnement hebt afgesloten. Je kunt deze diensten eenvoudig aanpassen via MijnKPN. Je abonnement en de einddatum daarvan blijven ongewijzigd.

Wil je meer informatie? Kijk dan op de speciale pagina: Wijziging Vast Bellen en TV.

Hier staat ook het antwoord op een veelgestelde vraag:
Kan ik hierdoor kosteloos opzeggen of mijn abonnement aanpassen?

Nee, kosteloos opzeggen is niet mogelijk, omdat de einddatum van je abonnement niet verandert. Deze wijziging heeft alleen betrekking op extra producten of diensten, die je maandelijks zelf kunt beheren via MijnKPN.

Daarnaast worden jaarlijks de prijzen van jouw internetabonnement aangepast per medio juli. 

Zie deze pagina over de inflatiecorrectie:

https://www.kpn.com/service/internet2025?campaignid=so:c=merk-community

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 
Als je klant bent vóór 1 april 2025, dan geldt de inflatiecorrectie in 2025 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging

• June 29, 2025

Je krijgt alleen korting op internet en gratis tv. De rest van de prijzen zijn gewoon de standaard prijzen.

Voor de streamingsdiensten is KPN enkel een doorgeefluik. KPN rekent daarbij gewoon dezelfde prijzen die de streamingsdiensten zelf rekenen. Dat houd ook in dat als zij de prijzen verhogen, dat KPN deze prijsverhoging ook doorvoert. 

Ook telefonie valt buiten jou korting. KPN heeft dit voor alle klanten 1 euro duurder gemaakt. Dus dat geldt ook voor jou.

Forum|alt.badge.img

‘’

Deze Algemene Voorwaarden bestaan uit 3 delen:

• Informatie die voor iedere dienst geldt die u van ons afneemt • Informatie die alleen geldt voor uw vaste aansluiting’’

‘’

4.2 Nummerwijziging

We kunnen een telefoonnummer wijzigen als:
• Er wijzigingen zijn in een nationaal nummerplan • De Autoriteit Consument en Markt iets verandert

in de nummertoewijzing
• Er wijzigingen zijn in een dienst en/of in een

mobiel netwerk
• Er andere gevallen zijn die een nummerwijziging

nodig maken’’

Ik vind de algemene voorwaarden te open. Ik kan niet terugvinden wat jullie aanhalen. Natuurlijk geweldig voor KPN, dan kunnen ze doen wat ze willen. Op deze manier kan men oneindig doorgaan. 

Of mis ik iets in de Algemeene voorwaarde pdf? Doel van deze topic is, ik wil beter begrijpen met welke zinnetjes in de voorwaarde ik hiermee heb ingestemd. Om het kort te verwoorden. 

Spotify staat ook niet specifiek verwoord in het contract. Kan ik die uberhaupt opzeggen als wij deze niet gebruiken? Als het toch een doorgeefluik dienst is. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 30, 2025

‘’

Spotify staat ook niet specifiek verwoord in het contract. Kan ik die uberhaupt opzeggen als wij deze niet gebruiken? Als het toch een doorgeefluik dienst is. 

Jazeker ​@RalfSchooneveld ,

Je kunt tijdens jouw contractperiode alle aanvullende diensten opzeggen. Denk aan Streamingsdiensten, maar ook bv TV en Vast bellen. Alleen internet is het vaste basisproduct.

Forum|alt.badge.img

‘’

Jazeker ​@RalfSchooneveld ,

Je kunt tijdens jouw contractperiode alle aanvullende diensten opzeggen. Denk aan Streamingsdiensten, maar ook bv TV en Vast bellen. Alleen internet is het vaste basisproduct.

Duidelijk dank u. 

Ik ga ervanuit dat de spotify een algemeen bericht is. Want wij betalen er niet voor, na het het berekenen van onze factuur. Leek alsof wij dat toegeschoven kregen. 

Heeft het volgende ook betrekking buiten het opzeggen?
‘’We de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst

met u hebben afgesproken. Bijvoorbeeld een periodieke

aanpassing van de tarieven aan de inflatie’’

Met ons is niets besproken. 2 jaar een bepaalde prijs, en eerste 9 maanden korting. Dat is het. 

Dus deze zin met inflatie, is dat de loophole voor de verdere kleine verhogingen?

• July 1, 2025

Er is elk jaar een inflatiecorrectie. En daarbij mag je niet opzeggen.

Die inflatiecorrectie word ook doorgevoerd als die plaatsvindt tijdens die 9 maanden korting. Alleen op dat moment werd die niet meteen aan je berekend, je blijft 35 euro betalen. Maar als die 9 maanden voorbij zijn ga je de prijs die verhoogd is door de inflatiecorrectie betalen.

Forum|alt.badge.img

Er is elk jaar een inflatiecorrectie. En daarbij mag je niet opzeggen.

Die inflatiecorrectie word ook doorgevoerd als die plaatsvindt tijdens die 9 maanden korting. Alleen op dat moment werd die niet meteen aan je berekend, je blijft 35 euro betalen. Maar als die 9 maanden voorbij zijn ga je de prijs die verhoogd is door de inflatiecorrectie betalen.

Ik begrijp dat niet helemaal. De 9 maanden korting is mij wel duidelijk. 
Maar stel ik ga daar even in mee. Waar kan ik dat terugvinden in de voorwaarden?

Ik betaal nu een 1 euro extra voor vaste telefoon, als voorbeeld. Maar dat is in weze buiten de afgesproken abonnement. 
Ik probeer de juridische term te vinden in de voorwaarde , maar die vind ik dus niet. 

Ik zoek de zin ‘’Wij kunnen wijzegingen aanbrengen ondanks onze afspraak met u’’
Om het even bot te schrijven. 
Ik vind deze niet, dus mijn vraag. Is het anders verwoord eventueel? 

Wij kunnen ook nog stellen (vraag neerleggen), is de veste telefoon prijsverhoging ook een inflatiecorrectie? 

• July 1, 2025

Wij kunnen ook nog stellen (vraag neerleggen), is de veste telefoon prijsverhoging ook een inflatiecorrectie? 

Nee. Dat is geen inflatiecorrectie. Dat is gewoon een prijsverhoging. Vergelijkbaar met het brood in de supermarkt wat soms duurder word. 

• July 1, 2025

Ik zoek de zin ‘’Wij kunnen wijzegingen aanbrengen ondanks onze afspraak met u’’
Om het even bot te schrijven. 

Er staat in de algemene voorwaarden dat er elk jaar een inflatiecorrectie doorgevoerd kan wirden. Meer staat er niet in. Hoeft ook niet. Het zijn algemene voorwaarden. Die gelden altijd, ondanks andere afspraken. 

Forum|alt.badge.img

Nee. Dat is geen inflatiecorrectie. Dat is gewoon een prijsverhoging. Vergelijkbaar met het brood in de supermarkt wat soms duurder word. 

Ok, duidelijk, dank u. 

Dus een abbonement geeft dus vanaf tegenwoordig geen enkele hou vast meer. Lijkt mij toch dat een abbonement je een hou vast geeft (zou moeten geven) dat je een x bedrag betaald zonder verassingen (voor de duur van de/het abbonement). 

• July 2, 2025

Dus een abbonement geeft dus vanaf tegenwoordig geen enkele hou vast meer. Lijkt mij toch dat een abbonement je een hou vast geeft (zou moeten geven) dat je een x bedrag betaald zonder verassingen (voor de duur van de/het abbonement). 

Het abonnement, of beter gezegd: het contract, is alleen voor internet. De rest zijn extra diensten die buiten het contract vallen. En die je ook elke maand in of uit kan schakelen. 

Forum|alt.badge.img

Het abonnement, of beter gezegd: het contract, is alleen voor internet. De rest zijn extra diensten die buiten het contract vallen. En die je ook elke maand in of uit kan schakelen. 

Ik heb het gevonden in het contract pdf. 

Ok, voor mij niet duidelijk dat dit inhoud dat KPN ten alle tijden prijzen kan verhogen.
Bij deze voor alle KPN mensen die meekijken. Graag bijvoegen ‘’KPN kan ter alle tijden prijs verhogingen invoeren’’. 

Kleine moeite, groot gebaar.