Skip to main content
Vraag

Ik zie nog niks terug over tussentijds op mogen zeggen vanwege de wijziging in de algemene voorwaarden

• April 30, 2026
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

In de media verneem ik dat KPN de algemene voorwaarden gaat aanpassen per 1 juni 2026 en dat dit zal inhouden dat iedereen tussentijds zijn contract mag opzeggen. Dit zou voor alle producten van toepassing zijn. Ik zie hier alleen nog niets over terug. Klopt dit?

7 reacties

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 30, 2026

Hoi Alex,

ik lees in diverse media dat KPN met ingang van 1 juni al zijn algemene voorwaarden gaat wijzigen. Volgens mij maakt het dus niet meer uit en mag iedereen met alle producten tussentijds overstappen. Of klopt het niet wat in de media staat?

Admin: berichten samengevoegd met eigen topic

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat klopt ​@Dennisk76, per 1 jun wijzigen inderdaad de Algemene Voorwaarden. Zoals mijn collega ook aangeeft, biedt dat de mogelijkheid om het abonnement stop te zetten mocht een klant dat willen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 30, 2026

Hallo ​@Dennisk76 , die vraag heb je in dit topic ook gesteld.

Daar kreeg je dit antwoord van een KPN moderator:  

Dat klopt ​@Dennisk76, per 1 jun wijzigen inderdaad de Algemene Voorwaarden. Zoals mijn collega ook aangeeft, biedt dat de mogelijkheid om het abonnement stop te zetten mocht een klant dat willen. 

Je vindt meer informatie op de KPN website.
https://www.kpn.com/wijziging/algemenevoorwaarden

Daar staan de nieuwe Algemene Voorwaarden en een overzicht van de veranderingen.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 30, 2026

Vanaf wanneer kan dat?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 30, 2026

Vanaf wanneer kan dat?

• Vanwege de wijziging in de Algemene Voorwaarden: dit kan tot 1 juni 2026
  • Vanwege een prijsverhoging: dit kan pas nadat je hierover bericht hebt ontvangen. Vanaf dat moment heb je tot één maand na je factuurdatum om op te zeggen.

Ik denk per direct ​@Dennisk76 op basis van de wijziging van de algemene voorwaarden.

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 1, 2026

Ik heb nu iemand van KPN aan de telefoon en die geeft aan dat dit niet mogelijk is voor telefoon abonnementen afgesloten na 1 maart 2026. Als ik naar de aanpassing van de algemene voorwaarden kijk dan zie ik niet terug dat er onderscheid is tussen de producten. Ik wil dus heel graag met alle abonnementen overstappen

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 1, 2026

Dank je wel! Ik krijg zojuist te horen van KPN dat dit niet kan voor telefonie abonnementen die afgesloten zijn na 1 maart 2026. Echter wanneer ik naar de algemene voorwaarden kijk die aangepast zijn dan is dit wel van toepassing lijkt mij. Eigenlijk lees ik overal dat het voor alles van toepassing moet zijn.