Skip to main content
Beantwoord

Ik zoek een internet abonnement voor maximaal €45

• September 27, 2026
  • 10 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik wil graag KPN glas, maar een partij als Odido levert bij mij 1 gbit/s glas voor 45 euro per maand. KPN zit op 52 euro per maand. Omdat ik thuis een server van een online radio zender draait en uitzend via het internet en al klik & klaar als failover heb voor netwerk (wat nu gebruikt wordt), wil daarnaast niet nog een keer glas van Odido gaan aanvragen, kortom… ik ben op zoek naar een ander netwerk zodat de default netwerk en failover netwerk niet dezelfde partij is en gescheiden zijn qua aanbieder. Normaal levert glas en 5G niet altijd dezelfde storing op, behalve bv bij een brand in de datacenter ervan als het 1 en dezelfde aanboeder is. Dus ik zoek bij KPN een 1 gbit/s glas voor dezelfde prijs als bij Odido en is er wat te regelen ? Ik krijg bij Odido 12 maanden korting (die best forst is, namelijk 20 euro per maand) maar die korting intresseert me niet en is ook tijdelijk, maar het bedrag waar ik uit op ben is max 45 euro per maand en geen korting is helemaal prima. Ik heb verder niks nodig, geen (liever niet) veilig internet, geen mailboxen, geen telefonie, geen tv en geen wifi punten en andere dingen. Dynanische IPV4 adres is prima, dat werk nu ook en meer heb ik niet nodig. Mijn vraag… is er iets te regelen ? Lager dan 1 gbit/s wil ik niet, aangezien mijn netwerkkaart 1 gbit/s is die ik maximaal wil kunnen benutten, in de praktijk zal dat niet gehaald worden. meer dan 1gbit/s wordt vanwege deze zelfde netwerkkaart hem ook niet en heeft geen zin.

Beste antwoord door Noordzee

Ik wil graag KPN glas,…………….., maar het bedrag waar ik uit op ben is max 45 euro per maand en geen korting is helemaal prima. 

Op zich lukt dat twee jaar lang. Een jaar lang 35 euro en dan een jaar 52,50. Gemiddeld is dat minder dan 45 euro. En dan kun je na twee jaar weer verder kijken wat je wilt. 

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 27, 2026

Hallo ​@StephanVerrips ,

Goedkoper dan 52,50 gaat het niet worden. KPN hanteert vaste prijzen voor nieuwe klanten: 

Wel kun je een tijdelijke korting krijgen, het eerste jaar wordt dan 35,00 als je een contract voor 24 maanden afsluit. Zie verder deze pagina:

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1

Ik snap dat, maar proberen kan altijd. KPN en Odido is natuurlijk appels en peren vergelijken. De ene zal et niet onderdoen dan de ander, maar men heeft toch verschillende netwerken, apparatuur en dus ook de kosten. Odido blijkt wat dat betreft wat goedkoper, maar je wilt als je zekerheid wilt hebben voor een goede failover, niet een zelfde partij hebben voor de twee verschillende netwerken, ook niet als de ene glas is en de ander 5G. Een brand in een datacenter, legt namelijk alletwee plat. Het is niet dat dat van mij zo extreme belangrijk is, maar ik probeer met wat weinig geld toch ver te komen, en daar hoort mijn vraag ook bij. Ik wacht nog even op KPN Sales als deze nog komt, als deze met de zelfde opmerking kom, dan moet ik eerst nadenken en ga dan nog verder zoeken. In iedere geval dank voor je antwoord en fijne nacht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 27, 2026

Wat is nu je vaste netwerk provider?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 28, 2026

Ik wil graag KPN glas,…………….., maar het bedrag waar ik uit op ben is max 45 euro per maand en geen korting is helemaal prima. 

Op zich lukt dat twee jaar lang. Een jaar lang 35 euro en dan een jaar 52,50. Gemiddeld is dat minder dan 45 euro. En dan kun je na twee jaar weer verder kijken wat je wilt. 

Ik was hem wel aan het inschieten en val ook niet meer over de laatste 8 euro dat het duurder is. Er blijkt partijen (oa Solcon en online.nl) die blijkbaar ook over het kpn netwerk gaan maar nog veel duurder zijn, dus tja… verder weet ik uit 2002 toendertijd chello ook 50 euro was per maand aan coax waarbij het limit lag op mag 10GB dataverkeer per maand en de snelheid ergens lag bij 325 kb/s, dus in al die jaren lijkt internet hel erg duur, maar de praktijk is dat de prijzen niet veranderd zijn als ik alles van chello uit die tijd bekijkt. Het is maar hoe je het bekijkt. Helaas kan ik pas aangesloten wordne op 19-09, maar ik ga hem maar inschieten, denk ik. 

Voor elkaar, ik heb KPN ingeschoten via mobiel.nl waarbij nog meer korting wordt gegeven zoals cashback van 130 euro eenmalig. het loont dus om verder te kijken en het is hetzelfde abonnement als hier, maar net even goedkoper (eenmalig wel). Afijn… KPN is aangevraagd.

Kijk…. ik vind het nog terug…. https://tweakers.net/nieuws/24526/chello-verhoogt-prijs-abonnement-met-twee-euro.html?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Best bizar om dit te lezen zoals :

Vanaf 1 januari 2003 zal uw chello-abonnement € 49,95 per maand gaan kosten. Maar ook dan behoort chello nog steeds tot de allersnelste providers in zijn prijsklasse (tot 50 euro). En we zullen er alles aan doen om dat zo te houden. Zodat u ook in 2003 het beste haalt uit uw chello-abonnement

En dan :

's nachts haal ik gewoon 300K/sec en meer met chello.

mag jij mij uitleggen hoe je dat doet, chello is afgeknepen op 1.5Mbit en dat is ongeveer 180kbyte/sec.

Ik wil zelf ook korting natuurlijk en dat heb ik geregeld, maar als je dit leest, dan zijn de prijzen eigenlijk nog hetzelfde als ruim 20 jaar terug, ware het niet dat we het nu hebben over 1 gbit/s en een fair use policy, terwijl toen wat hierboven aan de orde was. We zijn Nederlanders en klagen altijd, blijkt ook hier weer (ik weet zelf soms ook niet waarom ik klaag over duur???).

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@StephanVerrips, wat leuk om te lezen dat je bij KPN een abonnement hebt besteld. Zoals ​@Noordzee a; aangeeft als je een 24 maanden lopend contract afsluit dan gemiddeld is de prijs per maand onder de €45,00. Mocht je nog vragen hebben over het abonnement of over KPN stel ze gerust. 

Dag Jeroen,

sommige dingen vindt ik best bizar, maar het is ondertussen wel gelukt. Ik zag op de KPN website zelf dat deze (glas, 1 gbit.s) pas aangesloten kon worden op 19 oktober 2026 of later. Dat was en vond ik erg laat, Odido leverde dat op 6 oktober glas al, maar die ging ik afzeggen. Maar vanwege een server hosten (een inetrnetradio zender) wil ik echt twee verschillende partijen waarbij KPN glas echt de default netwerk is en 5G klik en klaar de rescue netwerk. De bash failover script werkt en daarmij is gegarandeerd dat en bijna altijd netwerk is. PC en 5G hangen ook aan een UPS, dat heeft bij glas geen zin als de wijk eruit ligt). Omdat ik hem via mobiel.nl heb ingeschoten (vanwege korting), kreeg ik 130 euro cashback (wordt over 11 weken uitbetaald), maar ook 25 euro eenmalige aansluitkosten. Altijd beter dan dat bij KPN zelf waarbij die korting niet geven werd via de website (via mobiel.nl wel). Afgelopen vrijdag was de router al binnen, 5 dagen daarvoor de bestelling pas gedaan. Dinsdag, 6 oktober zou ik al aangesloten worden (da’s vele male eerder dan 19 oktober en was ik best verbaasd over en erg blij van werd). Maar ja, ik als iemand met enige IT ervaring ging er ook vanuit dat glas al actief kon zijn dan de dinsdag en anders had ik gewoon pech. Toen de router vorige week al binnen was, heb ik hem eigenlijk in een paar uur later aangesloten en toen bleek er al internet te zijn, gewoon 5 dagen eerder terwijl ik dinsdag later de melding kreeg, “gefeliciteerd, u bent aangesloten/actief”, dat wist ik toen allang ;) Afijn… het gevoel wat ik eraan overgehouden heb, is dat het meer dan perfect verlopen is, maar wel via een zijweg. Ik ben nu gewoon klant bij KPN, verbinding is perfect en als ik uit mijn server voor de internetzender de ethernet stekker eruit trekt, schakeld hij binnnen 10 seconden om naar 5G Klik en Klaar en die neemt het dan over. Soms moet je wat moeite doen, maar het llont dus echt in mijn geval. Mijn internetzender en server is niet heilig, er gaat niemand dood als de verbinding eraf ligt, maar met kleine moeite kan je die kans wel kleiner maken. Ben ontzttend blij en alles lijkt er stabiel ook. En ligt glas eraf en komt er pas na 3 dagen een monteur langs wat soms zo is, dan maar even via 5G.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zo heb je dan een mooie situatie gecreëerd voor jouw internetradio.