Skip to main content
Beantwoord

Ik zou geen dubbele kosten krijgen bij de overstapservice, maar krijg het nu toch

• October 8, 2025
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN. Tijdens dit gesprek werd mij geadviseerd om een bepaalde datum te kiezen voor het overstappen, zodat ik geen dubbele kosten heb.

toch heb ik een factuur ontvangen van Ziggo voor de maand oktober, terwijl in oktober mijn nieuwe kpn van kracht gaat. Hoe zit dit nu? Want mij werd beloofd dat ik op deze manier juist geen dubbele kosten zal krijgen. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Shendriks, welkom allereerst bij ons. 

Marlon legt dit best goed uit. Je betaalt altijd vooruit voor de maand, dit wordt verrekend met de eindfactuur. Klopt dit alsnog niet terwijl je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice? Neem dan contact met ons op, dan wordt het opgelost. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin). Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

3 reacties

• October 8, 2025

Wacht bij Ziggo de slotfactuur af. Waarschijnlijk krijg je het bedrag daarin terug.

Ziggo en KPN doen beide hetzelfde: ze blijven doorgaan met facturen sturen totdat de datum van opzeggen/overstappen daadwerkelijk (ruimschoots) voorbij is. Pas daarna gaan ze nadenken over wat je teveel betaald hebt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hi ​@Shendriks, welkom allereerst bij ons. 

Marlon legt dit best goed uit. Je betaalt altijd vooruit voor de maand, dit wordt verrekend met de eindfactuur. Klopt dit alsnog niet terwijl je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice? Neem dan contact met ons op, dan wordt het opgelost. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin). Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 10, 2025

Ziggo incasseert altijd vooruit en komt met een creditnota. Irritant, maar dit is hoe ze werken.