Skip to main content
Beantwoord

Inruilkorting nog steeds niet ontvangen

• December 28, 2025
  • 7 reacties
  • 55 keer bekeken

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Recommerce niet echt een serieuze partij is. In september hebben zowel mijn echtgenote via KPN een nieuwe IPhone 17 Pro aangeschaft. Op dat moment konden we een beroep doen op een extra inruilkorting van €100. Verschillende keren contact gezocht met Recommerce maar de antwoorden vallen allemaal onder de categorie ‘pappen en nathouden’. Om op het verzoek dat ik me beroep op niet nakomen van de overeenkomst en mijn toestel terugwil, wordt niet gereageerd. Echt slecht!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi Ad Enzerink en welkom bij de KPN Community. Enorm frustrerend dat je nog geen inruilbonus hebt ontvangen, helemaal als je er zelf steeds achteraan moet. Fijn dat je hier een topic voor hebt gestart. 

Het beste wat je nu kunt doen is een belafspraak (rechts onderin) met ons maken hiervoor. Mijn collega kan dit dan onderzoeken en het doorzetten naar de juiste afdeling die dit verder af zal handelen. 
Hopelijk is er dan snel resultaat. Laat je weten hoe het verder gaat? 

7 reacties

• December 28, 2025

Heb je een Unlimited abonnement? Ik lees in andere topics dat da de voorwaarde is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Ja, dat hebben we.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

De vertragingstactiek gaat maar door. Eerder werd door Recommerce gevraagd om de aankoopnots van het toestel. Opgestuurd en die is blijkbaar in orde. Nu krijg ik de vraag of ik de factuur van mijn abonnement wil insturen zodat ze de aanvraag kunnen ‘escaleren’. Begrijpen doe ik het allemaal niet. De Trade-in aanvraag is via KPN gelopen en is door Recommerce goedgekeurd. Vervolgens wordt de inruilprijs overgemaakt en wordt gecommuniceerd dat de extra inruilkorting wordt overgemaakt zodra de wettelijke zichttermijn voorbij is. En nu wordt er om allerlei aanvullende informatie gevraagd. Mijn echtgenote heeft nog helemaal niets van Recommerce gehoord. Ik kan wel zeggen dat deze handelswijze van KPN uitermate teleurstellend is. Blijkbaar is 43 jaar trouwe KPN-klant zijn geen aanleiding voor een fatsoenlijke behandeling.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 31, 2025

Hi Ad Enzerink en welkom bij de KPN Community. Enorm frustrerend dat je nog geen inruilbonus hebt ontvangen, helemaal als je er zelf steeds achteraan moet. Fijn dat je hier een topic voor hebt gestart. 

Het beste wat je nu kunt doen is een belafspraak (rechts onderin) met ons maken hiervoor. Mijn collega kan dit dan onderzoeken en het doorzetten naar de juiste afdeling die dit verder af zal handelen. 
Hopelijk is er dan snel resultaat. Laat je weten hoe het verder gaat? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2026

Afgelopen vrijdag drie keer gebeld over dit onderwerp met KPN. In het eerste gesprek alle informatie zoals datums, e-mails, reacties, e.d. uitgewisseld. Uiteindelijk het advies gekregen om zelf contact op te nemen met Recommerce omdat dat het snelst zou zijn. Het telefoonnummer dat ik kreeg van de klantenservicemedewerker bracht mij uiteindelijk bij de KPN reparatiedesk. Deze konden mij begrijpelijkerwijs niet verder helpen. Daarom een tweede maal met KPN gebeld. Opnieuw alle informatie uitgewisseld waarop de service medewerkster mij toezegde dat zij intern een e-mail ging sturen zodat eea werd ge-escaleerd. Voor mijn echtgenote kon zij echter niets doen. Deze moest zelf contact opnemen met KPN hetgeen uiteindelijk later die avond is gebeurd.

Vandaag twee e-mails ontvangen van Recommerce. In de eerste e-mail wordt aangegeven dat mijn verzoek wordt doorgestuurd naar de juiste afdeling. Vervolgens kreeg ik een tweede e-mail van Recommerce met opnieuw het verzoek om de aankoopfactuur van het toestel te sturen terwijl ik deze al op 22 december op verzoek had ingestuurd. Nogmaals verzonden. Deze factuur moet het S-nummer bevatten maar dat staat niet op de factuur en heb ik opgezocht in eerdere communicatie met KPN en apart vermeld in mijn antwoord aan Recommerce. Ongetwijfeld zal Recommerce hier aanleiding in zien om het hele proces weer verder te vertragen.

Het is tamelijk onnodig te vermelden hoe ik dit hele proces met KPN/Recommerce ervaar. Als dit contract is afgelopen ben ik 45 jaar klant geweest bij KPN maar ik denk dat dat toch het moment wordt dat ik maar eens ga kijken hoe de klantvriendelijkheid bij Vodaphone, Odido of een andere aanbieder is. Jammer maar blijkbaar maalt niemand daarom.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2026

Om het nog lachwekkender te maken: ik kreeg zojuist van Recommerce het verzoek om hun klantenservice te beoordelen. Verzoek was in het Frans want dat spreekt men in Nederland, toch? Uitstekende partnerkeuze KPN!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap dat je hier allesbehalve tevreden over bent. Het zou echt niet zo veel moeite moeten kosten om de inruilkorting te krijgen waar je voor in aanmerking komt, excuses dat dit allemaal zo moeizaam gaat. 

Als dit blijft vertragen en Recommerce blijft opnieuw om zaken vragen die je al aangeleverd hebt, dan raad ik je aan om een klacht bij ons in te dienen. 
Mijn collega kan dit dan verder uitzoeken en ik hoop dat de inruilkorting dan wel snel geregeld is. 

Houd je me op de hoogte? Bedankt voor je geduld in dit alles dusverre.