Skip to main content
Beantwoord

iPhone 17 Pro tijdens Black Friday goedkoper bij Odido, klantenservice kan niets betekenen

• November 18, 2025
  • 12 reacties
  • 544 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Odido heeft momenteel een Black Friday actie, Iphone 17 pro icm een abonnement naar keuze. De toestelkorting is erg hoog, bijv met abonnement van 35 euro per maand is de bijbetaling rond de 576 euro. En heb ze even gebeld, mobiel.nl wilt het zelfs voor 556 euro aanbieden icm ING vouchercode.

KPN heeft een snelpakker deal mbt Iphone 17 pro, voor 33 euro per maand. Bijbetaling toestel is 750 euro (eigenlijk overal dezelfde prijs, niet echt een deal).

Ik sprak zojuist de klantenservice mbt de odido deal, maar het antwoord was: we kunnen helaas niks voor u betekenen.

Het verschil is bijna 200 euro? Het is misschien wel de populairste high end telefoon van dit moment. Vind het jammer dat KPN niks hierin kan betekenen, nu zal ik gaan nadenken over een overstap. Ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@jer86. Ik begrijp dat je het jammer vindt dat onze klantenservice geen vergelijkbare aanbieding kon doen. Als je ziet dat de iPhone 17 Pro ergens anders bijna €200 goedkoper is, dan voelt het logisch om te denken “Waarom kan KPN hier niks mee doen?” Tijdens Black Friday verschillen de prijzen soms heel erg. Bij KPN werken we met vaste toestelprijzen en aanbiedingen, en die kunnen we helaas niet aanpassen, ook niet als een andere partij tijdelijk lager gaat. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte.

Ik ben wel benieuwd: wat had je graag van KPN verwacht in deze situatie? Had je gehoopt dat we de prijs zouden eenmalig zouden verlagen voor jou, of dat we op een andere manier iets voor je konden doen? Je feedback is in ieder geval duidelijk en waardevol. Andere klanten zullen hier vast ook hun mening delen, dat helpt ons om te zien wat er leeft.

12 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@jer86 

Rond en op Black Friday zelf, hebben alle providers en verkooppunten hun eigen BF acties, en daarbij kan het inderdaad voorkomen dat de iPhone 17 Pro (in combinatie met een abonnement) bij de één goedkoper wordt aangeboden dan bij de ander.

Dat Odido en Mobiel.nl tijdens Black Friday stunten met de iPhone 17 Pro, houdt dus niet automatisch in dat dit ook bij KPN gaat gebeuren of bij een ander verkooppunt, omdat het een op zichzelf staande Black Friday actie is van Odido en Mobiel.nl (i.c.m. de ING voucher).

KPN heeft zijn eigen Black Friday actie met de iPhone 17 Pro, maar zal die niet voor dezelfde actieprijs gaan verkopen zoals bij Odido.

Wil je graag gebruik maken van de iPhone 17 Pro actie, en daarbij je contract bij KPN willen verlengen, dan adviseer ik je om de iPhone 17 Pro bij Mobiel.nl te bestellen.
Want ook bij Mobiel.nl kun je jouw KPN mobiele abonnement verlengen, en kun je dus deelnemen aan de iPhone 17 Pro actie (i.c.m. de ING voucher).

Je hoeft dus helemaal niet perse over te stappen.

• November 18, 2025

Ik heb vanmiddag eens naar de kale toestelprijs gekeken. Bij Odido is die 1105 euro. Bij KPN € 1152. Dat is dus net iets minder van 50 euro verschil. Geen 200.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Ik heb vanmiddag eens naar de kale toestelprijs gekeken. Bij Odido is die 1105 euro. Bij KPN € 1152. Dat is dus net iets minder van 50 euro verschil. Geen 200.

Gaat niet om de kale toestelprijs. Gaat om de maandelijks prijs die wordt aangeboden met de telefoon, inclusief bijbetaling. 

bij een abonnement van 35 euro per maand 
odido +/- 550 euro bijbetalen voor het toestel
kpn +/- 750 euro bijbetalen voor het toestel

gewoon een megaverschil

• November 18, 2025

KPN:

Odido:

Beide onbeperkt bellen/SMS. Beide een Unlimited abonnement met een snelheid van 400 mbit/s. Beide er van uitgaande dat je een thuis abonnement hebt bij die provider. 

Het verschil blijft dus 47 euro. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Neejoh wel ff beter vergelijken he haha

bij kpn wordt je datum verdubbeld, maar dat boeit niemand ivm wifi

• November 18, 2025

Ik ga uit van een Unlimited abonnement. Wat moet je met een abonnement met een bundel? Waarom koop je een toestel van ruim 1100 euro en neem je er een abonnement bij waarmee je buitenshuis praktisch niets kunt? Dat is toch belachelijk? 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Ik ga uit van een Unlimited abonnement. Wat moet je met een abonnement met een bundel? Waarom koop je een toestel van ruim 1100 euro en neem je er een abonnement bij waarmee je buitenshuis praktisch niets kunt?

Gaat de topic niet over, dat snap je toch wel. 

• November 18, 2025

Gaat de topic niet over, dat snap je toch wel. 

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 19, 2025

Het is mobiel.nl die een scherpe actie heeft op het toestel en niet Odido. Zoals ​@Marlon92 al zegt, is verschil als je op de site van KPN en Odido afsluit maar kleine 50 euro. 

Maar op mobiel.nl i.c.m. Odido is het toestel 984 euro, in plaats van 1050,- (Odido) of 1152,- (KPN). 

Alleen nu bij KPN “klagen” vind ik zelf niet helemaal terecht. Dit is hoe de markt werkt en je hebt nu een mooie deal gevonden, dus ik zou zeggen: maak er gebruik van. 

Zelf nooit fan van dit soort tussenpartijen als Belsimpel en Mobiel.nl, maar vraag me wel af waarom Odido zo’n verschil heeft. Ik vermoed dat Odido alleen de financiering doet, maar garantiekwesties etc bij de tussenpartij komen te liggen en dus Odido netto geld scheelt voor wel een nieuwe klant. 

Forum|alt.badge.img+7
  • November 19, 2025

@Ahwybwzw, op basis van de door jouw aangeleverde gegevens scheelt het voor de telefoon 144 euro (720 - 576)  ipv bijna 200 euro zoals de topic starter vermeldt. Daarbij zijn de maandelijkse kosten 2 euro goedkoper bij KPN (35 euro tegen 33 euro) en dat keer 24 maanden is 48 euro. 144 euro minus 48 euro is 96 euro in het voordeel van Odido over 24 maanden.  Odido is dan 4 euro goedkoper per maand dan KPN maar heeft KPN wel een 60% hogere databundel (16GB tegen 10GB)

Kortom, ik zie bijna geen verschillen of ik moet ergens een rekenfout maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 19, 2025

@Ahwybwzw, op basis van de door jouw aangeleverde gegevens scheelt het voor de telefoon 144 euro (720 - 576)  ipv bijna 200 euro zoals de topic starter vermeldt. Daarbij zijn de maandelijkse kosten 2 euro goedkoper bij KPN (35 euro tegen 33 euro) en dat keer 24 maanden is 48 euro. 144 euro minus 48 euro is 96 euro in het voordeel van Odido over 24 maanden.  Odido is dan 4 euro goedkoper per maand dan KPN maar heeft KPN wel een 60% hogere databundel (16GB tegen 10GB)

Kortom, ik zie bijna geen verschillen of ik moet ergens een rekenfout maken.

Het is toch goedkoper :)

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hoi ​@jer86. Ik begrijp dat je het jammer vindt dat onze klantenservice geen vergelijkbare aanbieding kon doen. Als je ziet dat de iPhone 17 Pro ergens anders bijna €200 goedkoper is, dan voelt het logisch om te denken “Waarom kan KPN hier niks mee doen?” Tijdens Black Friday verschillen de prijzen soms heel erg. Bij KPN werken we met vaste toestelprijzen en aanbiedingen, en die kunnen we helaas niet aanpassen, ook niet als een andere partij tijdelijk lager gaat. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte.

Ik ben wel benieuwd: wat had je graag van KPN verwacht in deze situatie? Had je gehoopt dat we de prijs zouden eenmalig zouden verlagen voor jou, of dat we op een andere manier iets voor je konden doen? Je feedback is in ieder geval duidelijk en waardevol. Andere klanten zullen hier vast ook hun mening delen, dat helpt ons om te zien wat er leeft.