Skip to main content
Beantwoord

Is de telefoon bij het abonnement van mij als ik die heb afbetaald?

• January 23, 2025
  • 7 reacties
  • 130 keer bekeken

Raoul van der Wal
Nieuwkomer

Als ik een mobiel abbonement afsluit zitten daar kosten voor de telefoon per maand aanvast. Als deze kosten dan uiteindelijk zijn afbetaald, is de telefoon dan van mij of blijft het in bruikleen?

Alvast bedankt

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Raoul van der Wal 

Als jij een mobiel abonnement afsluit met toestel, dan sluit jij ook een toestellening af. Door de maandelijkse aflossingen betaal je die lening af gedurende het abonnement. Als alle termijnen betaald zijn, is het toestel van jou.

correctie (zie hieronder):  De telefoon zelf is geen “onderpand” voor die lening.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Hallo ​@Raoul van der Wal 

Als jij een mobiel abonnement afsluit met toestel, dan sluit jij ook een toestellening af. Door de maandelijkse aflossingen betaal je die lening af gedurende het abonnement. Als alle termijnen betaald zijn, is het toestel van jou.

correctie (zie hieronder):  De telefoon zelf is geen “onderpand” voor die lening.

wjb
Wijsgeer
  • January 23, 2025

Als alle termijnen betaald zijn, is het toestel van jou.

Sterker nog, de telefoon is bij aanvang van het contract direct al jouw eigendom, er staat alleen nog een lening tegenover. De telefoon zelf is geen “onderpand” voor die lening.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 23, 2025

Beste ​@Raoul van der Wal als als de toestellening groter is dan €250 wordt je ook bij de BKR geregistreerd en dat moet je maar willen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 23, 2025

Reactie gecorrigeerd. Bedankt hiervoor ​@wjb .

wjb
Wijsgeer
  • January 23, 2025

Beste ​@Raoul van der Wal als als de toestellening groter is dan €250 wordt je ook bij de BKR geregistreerd en dat moet je maar willen.

Dat heb je ook als je een bankrekening hebt waarbij je rood mag staan. Zo spannend is die BKR registratie niet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 24, 2025

Dat heb je ook als je een bankrekening hebt waarbij je rood mag staan. Zo spannend is die BKR registratie niet.

Dat klopt ​@wjb , daarom heb ik er jaren geleden al voor gezorgd, dat als ik in het theoretische geval een keer rood kom te staan, dat begrensd is op €200.

Bij de BKR kennen ze ons gelukkig niet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 25, 2025

Hi ​@Raoul van der Wal, ik zie dat de community er al aardig wat uitleg over heeft gegeven, en hoop dat het nu duidelijk is hoe het zit!

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we het uiteraard graag 🙂