Skip to main content
Beantwoord

Is opnemen pakket niet meer gratis bij twee TV+ Boxen?

• January 1, 2026
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

Hallo,

Een tijdje geleden zag ik dat een tweede tv+ box 4 euro per maand was en dat je dan automatisch “opnemen” erbij had.

Nu betaal ik apart voor “opnemen” (4 euro per maand) en heb maar 1 tv box, dus ik dacht ik bestel een tweede box voor 4 euro per maand en dan heb ik gratis opname.

Maar nu lijkt het er anders uit te zien?

Ik zie dat de soundbox 6 euro per maand kost, maar dat een extra gewone tv+ box ook 6 euro per maand kost?

En ik lees dan nergens iets over gratis opname bij 2 tv boxen.

Ook lees ik niet direct hoe je b.v. 2 soundboxen kan nemen, en wat betaal je dan voor die tweede?

En als de eerste box een soundbox is, is die dan ook 6 euro of gratis?

Of de eerste box een gratis gewone tv+ box en de tweede een soundbox voor 6 euro per maand, kan dat?

Met wat het eerst kostte vind ik dit nu voor mij verwarrend staan.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Hanoz ,

Het is inderdaad zo dat enkele maanden geleden deze tarieven aangepast zijn. 

Een tweede ontvanger kost nu zes euro per maand. (dat was eerder vijf euro per maand). En inderdaad is het opnemenpakket nu niet meer gratis als je nu een tweede ontvanger erbij neemt. 

Je kunt verder inderdaad de Soundbox als tweede ontvanger erbij nemen voor zes euro per maand. 

Wil je de Soundbox als eerste ontvanger? Dan kost je dat ook zes euro extra per maand. 

De huidige propositie:

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Hallo ​@Hanoz ,

Het is inderdaad zo dat enkele maanden geleden deze tarieven aangepast zijn. 

Een tweede ontvanger kost nu zes euro per maand. (dat was eerder vijf euro per maand). En inderdaad is het opnemenpakket nu niet meer gratis als je nu een tweede ontvanger erbij neemt. 

Je kunt verder inderdaad de Soundbox als tweede ontvanger erbij nemen voor zes euro per maand. 

Wil je de Soundbox als eerste ontvanger? Dan kost je dat ook zes euro extra per maand. 

De huidige propositie:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

€ 4 voor extra ontvanger en opnemen inclusief vanaf 2 ontvangers was in de middeleeuwen. Je vond, helaas, héél oude informatie. 

• Auteur
  • Topper
  • January 1, 2026

Het was ietsje pietsje eerder 4 euro per maand, maar bedankt voor je antwoord.

Helaas aan meerdere kanten een aardige prijsverhoging voor dezelfde service, dus ik probeer het wel met de app.

Nogmaals bedankt!

• Auteur
  • Topper
  • January 1, 2026

€ 4 voor extra ontvanger en opnemen inclusief vanaf 2 ontvangers was in de middeleeuwen. Je vond, helaas, héél oude informatie. 

Ik weet dat het digitaal allemaal erg snel gaat, maar wij hebben KPN sinds juli 2024 dus toen waren de middeleeuwen al voorbij hoor.

Ik vond geen oude informatie, die informatie kreeg ik toen maar hadden toen niets aan een tweede tv box, dus alleen opname gekozen.

ps. ik zie nu dat het 4,99 was, dus net iets anders dan ik dacht, ik zal de 4 hebben onthouden.
Een paar maanden daarna (okt. 2024) is het gratis opname bij 2 tv boxen al afgeschaft.