Skip to main content
Vraag

Is opzeggen en opnieuw bestellen goedkoper dan klant blijven?

• February 23, 2026
  • 4 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste KPN, 

Klopt het dat opzeggen en opnieuw aanmelden meer zal lonen dan dat ik een klant blijf? Zo, ja dan denk ik dat we helaas om financiele redenen gepusht worden om telkens over te stappen. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 23, 2026

Beste ​@Mdr1991 opzeggen en aanmelden als nieuwe klant werkt pas als je minimaal 6 maanden geen klant bij KPN bent geweest, dan pas word je als nieuwe klant beschouwd.

Dus wat jij wilt loont niet.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 23, 2026

Zo, ja dan denk ik dat we helaas om financiele redenen gepusht worden om telkens over te stappen

Uiteraard werkt het wel als je even een jaartje overstapt naar een andere provider om daarna weer terug te komen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Hallo ​@Mdr1991 ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Je gaat dan dezelfde prijs betalen als nieuwe klanten die krijgen. Alleen nieuwe klanten die al minimaal zes maanden geen klant meer zijn geweest, krijgen een tijdelijke korting of een welkomstkado.  

Dat op en andere manier verlengen, kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Mdr1991, je bent zo te zien al op weg geholpen door de anderen. Het stoppen van je abonnement en dan opnieuw aanvragen bereikt niet het doel wat je voor ogen hebt, en er is een kans dat je even zonder verbinding zit. Dat is ook niet wenselijk natuurlijk.

Zoals Noordzee zegt kan je kijken of je jouw abonnement goedkoper kunt maken door het met elkaar te vergelijken. Daarvoor kan je ook de terugbelafspraak gebruiken, zodat de opties samen met jou bekeken kunnen worden.