Skip to main content
Beantwoord

Kan apparatuur niet retour sturen vanwege leeftijd en mobiliteit

• September 6, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Moet 2 kastjes retour sturen via ophaalpunt post.nl.

Probleem: ik heb momenteel niemand die dit pakje kan wegbrengen voor mij.

Ik ben op leeftijd, heel slecht ter been.Geen buren die diit kunnen, te oud, geen familie.

Gebeld met KPN voor oplossing. Onaardige dame die zei dat ik zelf maar  iemand moest vinden die het pakje kan weg brengen, anders blijf ik herinneringen krijgen en uiteindelijk een rekening.

KPN bezorgd wel via Post.nl maar laten ophalen, wat vroeger wel kon, kan nu niet meer.

Ik ben denk ik niet de enigste die dit probleem heeft.

Help.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Dietelinde. Ik zie dat er hierboven al veel tips staan. Hopelijk helpt dat jou verder. Ik snap dat het lastig is als je het pakket niet zelf kunt wegbrengen. Krijg je misschien hulp in het huishouden of thuiszorg? Misschien kunnen zij het pakketje voor je meenemen.

5 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Dag ​@Dietelinde , ik kan jou helaas niet helpen maar de situatie grijpt mij aan omdat het zo herkenbaar is. De maatschappij is de laatste decennia enorm verhardt waarbij men tegenwoordig vaak alleen maar oog heeft voor het telefoonschermpje en niet voor de medemens in de directe omgeving. Hopelijk kan je alsnog in contact komen met een mede communitylid welke bij jou in de buurt woont en wel kan helpen.

Overigens heb ik persoonlijk nog nooit van iemand vernomen dat er daadwerkelijk niet teruggestuurde apparatuur in rekening gebracht werd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

​@Dietelinde Je kan via DHL een pakket laten ophalen, maar dan moet je wel de kosten betalen ipv gratis via PostNL. Via MyParcel kan je ook andere vervoerder kiezen.

• September 6, 2025

Heeft ook niemand van de buren een scootmobiel? Het gaat gelukkig niet om een groot pakket.

Anders kan KPN misschien uit coulance de kosten van niet-retourneren kwijtschelden? Ze zullen er niet failliet door gaan en de aandeelhouders zullen er zeker ook niet onder lijden.

Enig inlevingsvermogen en empathie zou je n.m.m. wel mogen verwachten van klantenservice medewerkers. 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 6, 2025

Misschien helemaal geen oplossing, maar mocht de pakket bezorger van PostNL binnenkort langskomen is het mogelijk om retourpakketten weer mee te geven. Ook zie je dat bedrijven zoals Picnic retour pakketten meenemen (PostNL/DHL). 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hoi ​@Dietelinde. Ik zie dat er hierboven al veel tips staan. Hopelijk helpt dat jou verder. Ik snap dat het lastig is als je het pakket niet zelf kunt wegbrengen. Krijg je misschien hulp in het huishouden of thuiszorg? Misschien kunnen zij het pakketje voor je meenemen.