Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de factuur later betalen?

• September 14, 2026
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik heb nog een betaling openstaan van €122 van toen ik in Curacao was en daar internet had gekocht. Ik moet dit voor donderdag betalen, alleen zit ik momenteel echt krap bij kas dus zou ik het graag naar de 24e willen verplaatsen, als ik salaris heb gekregen. Dan betaal ik het direct. Hoe kan ik dat aanvragen? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Nikkivdstaak ,

Betaalafspraak maken met betaalhulp

Je kan de online betaalafspraak maken met onze betaalhulp. Je kan:

• Direct betalen
  • In delen betalen volgens afspraak
  • Je betaling één keer uitstellen

https://www.kpn.com/service/ugs/online-betaalafspraak-maken

Meer informatie: 

Kom je niet uit met het betalen van jouw KPN factuur? Dat is geen probleem: Je mag één keer later betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een iDEAL link.

Je kunt een betaalafspraak maken wanneer de automatische incasso is mislukt, door bijvoorbeeld stornering of te weinig saldo. De factuur in MijnKPN staat dan op 'onbetaald'. Het is niet mogelijk om op voorhand een betaalafspraak te maken.

Voorwaarden voor later betalen

Je kunt een betaalafspraak maken voor:

• een mobiel abonnement, vaste aansluiting (TV, Internet en Bellen) of Digitenne abonnement van KPN.
  • je laatst ontvangen factuur.

Je kunt een betaalafspraak maken als:

• je maar één onbetaalde factuur hebt.
  • de factuurdatum minder dan 31 dagen geleden is.
  • het bedrag van de factuur minder dan €500,- is.
  • je niet geblokkeerd bent. Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 14, 2026

Hallo ​@Nikkivdstaak ,

Betaalafspraak maken met betaalhulp

Je kan de online betaalafspraak maken met onze betaalhulp. Je kan:

• Direct betalen
  • In delen betalen volgens afspraak
  • Je betaling één keer uitstellen

https://www.kpn.com/service/ugs/online-betaalafspraak-maken

Meer informatie: 

Kom je niet uit met het betalen van jouw KPN factuur? Dat is geen probleem: Je mag één keer later betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een iDEAL link.

Je kunt een betaalafspraak maken wanneer de automatische incasso is mislukt, door bijvoorbeeld stornering of te weinig saldo. De factuur in MijnKPN staat dan op 'onbetaald'. Het is niet mogelijk om op voorhand een betaalafspraak te maken.

Voorwaarden voor later betalen

Je kunt een betaalafspraak maken voor:

• een mobiel abonnement, vaste aansluiting (TV, Internet en Bellen) of Digitenne abonnement van KPN.
  • je laatst ontvangen factuur.

Je kunt een betaalafspraak maken als:

• je maar één onbetaalde factuur hebt.
  • de factuurdatum minder dan 31 dagen geleden is.
  • het bedrag van de factuur minder dan €500,- is.
  • je niet geblokkeerd bent. Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten.

• September 14, 2026

​@Nikkivdstaak, die 122 euro lijkt bijna alsof je gedurende 2 factuurperioden (2 x 60,50) buitenbundelkosten hebt gemaakt. Dit kan toeval zijn maar je kunt dure roamingkosten buiten de EU, gebieden grenzend aan non-EU landen en veerboten in de toekomst voorkomen als je een sms stuurt bescherming aan naar 1266. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Nikkivdstaak, als je salaris er nog niet is kan ik me voorstellen dat het lastig is om te betalen! Je kunt op verschillende manieren uitstel aanvragen, Noordzee heeft ze allemaal al genoemd 🙂

Is het daarmee gelukt?