Skip to main content
Vraag

Kan ik in verband met indexering abonnement opzeggen?

• June 17, 2026
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Is indexering een rechtsgeldige reden om mijn thuis abonnement op te zeggen.

Want ik ga alleen maar meer betalen als vaste klant en er staat niets tegenover. Verder zit ik nog tot 01-10-2027 aan dit contract vast en eigenlijk wil ik er onder uit.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 17, 2026

Hallo ​@Leon1967 ,

Nee, de indexering is een vast onderdeel van jouw contract en staat beschreven in de Algemene Voorwaarden.

Deze indexering is daarom geen reden om op te kunnen zeggen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2026

Hallo ​@Leon1967 ,

Nee, de indexering is een vast onderdeel van jouw contract en staat beschreven in de Algemene Voorwaarden.

Deze indexering is daarom geen reden om op te kunnen zeggen. 

Dank voor de info. Dan zal ik er helaas nog minimaal een jaar aan vast zitten. Of kan ik het met een boete eventueel afkomen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 17, 2026

Dat zal dan mogelijk een flinke boete worden. Daar wordt je dan ook niet blij van.

Je kunt het altijd proberen bij de KPN klantenservice.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• June 17, 2026

Beste ​@Leon1967 mogelijk heb je vorige maand een mail gehad over de wijziging voorwaarden per juni 2026 met daarin een datum, waarbinnen je boetevrij op kon zeggen of overstappen.

Als die termijn binnen de mail nog niet verstreken is, kun je alsnog kosteloos weg bij KPN.

Anders kun je je contract afkopen en moet je de resterende nog niet-versrtreken termijnen in 1 keer betalen plus een eventuele boete.

Â